Verkocht: R52 MCS Cabrio JCW; toch weer Mini

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 apr 2013, 21:59

Erwinner schreef:
Afbeelding

En nog 1 weekje geduld en dan zitten de rooie klauwen achter de webspokes :lol:
Zo lang hoeven ze nou ook weer niet in de oven hoor :mrgreen:
Erwinner
Be Mini
Be Mini

19 apr 2013, 22:06

Ivo schreef:Erg fraaie wielen, Erwin! 8) Gave pics ook met die boom. :icon_top:
Thanx! Die boom staat hier om de hoek; altijd mooi moment voor een foto zo einde daglicht, helemaal met een all-black spider 8)
One life, live it!
Erwinner
Be Mini
Be Mini

19 apr 2013, 22:07

Casper schreef:
Erwinner schreef:
En nog 1 weekje geduld en dan zitten de rooie klauwen achter de webspokes :lol:
Zo lang hoeven ze nou ook weer niet in de oven hoor :mrgreen:
Oowww... Ik dacht dat dat met een graad of 19 juist wel nodig was :wink:

Is meer dat mijn vrouw de hele week weg is dus was ff fulltime papa dus zaterdag geen tijd voor ritje naar Enschede voor bezoek aan Spenki. Wordt volgende week. Overigens wel de kogel door de kerk gejaagd en afgesproken om dit jaar de 1000Miglia trio met de Mini te doen, dus remmerij upgrade komt just-in-time :lol:
One life, live it!
Erwinner
Be Mini
Be Mini

20 apr 2013, 19:37

Vandaag was weer opperdetop genieten! Heerlijk dat voorjaar! Lekker met mijn dochter binnendoor naar Utregh en later op de dag nog ff alle 4 de wieltjes hoogglans schoonpoetsen en in de rimwax... I'm a heppie man!

Afbeelding

En de 4 wieltjes as-good-as-new :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
One life, live it!
GreyCooperS
Forum Junky

20 apr 2013, 19:47

Mooie bling bling! 8)
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

20 apr 2013, 20:21

Mooi gedaan Erwin.
Op een checkmate vind ik webspokes altijd erg gaaf,
maar deze tweedelige met gepolijste rand op de zwarte cabbie vind ik :hap
:icon_top:
Erwinner
Be Mini
Be Mini

20 apr 2013, 21:41

JosCountrymanCooper schreef:Mooi gedaan Erwin.
Op een checkmate vind ik webspokes altijd erg gaaf,
maar deze tweedelige met gepolijste rand op de zwarte cabbie vind ik :hap
:icon_top:
Merci! Maaruh... Een checkmate staat toch op flamespokes ipv webspokes? Alhoewel dat allemaal wel errug veel op mekaar lijkt... Maar inderdaad: I love 2-piece met die torx-moertjes en shiny gepolijste bling-bling rand... Ofwel: ik ga zeker niet alles de-chromen :wink:
One life, live it!
MiniRemco
Nieuw Lid
Nieuw Lid

21 apr 2013, 23:33

Erg mooie cabrio! Wat ik me af vroeg, Hoe is het rijgedrag met de schroefset? Ik kan volgende week m'n R52 cooper ophalen en wil deze eigenlijk ook nog wat verlagen. Maar ik ben er een beetje bang voor dat het zo'n stuiterhok wordt met een schroefset.. Nou ben ik wel wat gewend, maar omdat een cabrio toch ook een wat minder stijve body heeft, vraag ik me af of dit wel goed gaat / aan te raden is?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2013, 07:11

Als je wel wilt verlagen maar bang bent voor een stuiterbak, moet je juist een schroefset nemen en GEEN verlagingsveren. Zeker bij een cabrio zijn alleen veren de verkeerde keuze. Altijd schroefset nemen.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2013, 07:13

Ik heb geen Cabrio, maar als ik je een advies moet geven, schroefset plaatsen!
Heb er sinds enkele weken een KW v3 onder en wat is dat een wereld van verschil in verhouding met het originele sportonderstel wat ik standaard had. Staat nu enkele cm's lager en veeeel meer comfort terwijl het scherper stuurt!

Doen!
:mrgreen:
Erwinner
Be Mini
Be Mini

22 apr 2013, 08:00

Remco, helemaal eens met Mushrop. Mijn vorige alfa spider had alleen verlagingsveren en dat is inderdaad veels te hard. Wel mooi voor de looks, maar ramp voor comfort.

De Cobra-v1 schroefset die er nu onder zit gaat best laag, maar wegligging en comfort zijn prima. Enige uitdaging is wel dat de wielen toch wat vaker in de kasten 'happen', met deze zomerset met name achterin. Daar moet hij misschien toch nog iets extra omhoog.

Nadeel van deze schroefset vind ik wel dat hij aan de voorkant op zijn 'hoogste' stand moet en dan naar mijn smaak nog net iets te veel verlaagd. Ik had hem liever iets hoger afgesteld. Eerste wat ik heb gedaan is die aerodynamische strip aan de voorkant erafgeslepen, want je kon echt geen enkele drempel meer over zonder de hele buurt om aandacht te vragen :s

Als je wilt kun je wel eens meerijden om een beeld te krijgen hoe het rijdt met zo'n schroefset?
One life, live it!
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2013, 08:05

Cobra is wat softer dan bijvoorbeeld KW of Bilstein vandaar dat je wat sneller in je kasten hapt, ik heb daar geen last meer van nu ik Bilstein heb.

Wil je nog iets omhoog aan de voorkant kan je ook van die Eibach camber platen monteren. Komt er ongeveer een cm bij.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2013, 09:58

Dat kun je best doen, maar dan nog raakt je bumper de grond bij drempels. Dat doen ze al op hun standaard-hoogte. Dat hoort nou eenmaal bij een MINI en ga je dus ook niet wegkrijgen tenzij je 'm op 30" wielen zet.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
CHRIS_GiX
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 apr 2013, 10:04

Even een weetje.
Heb altijd Bilstein B16 set gereden en nu heb ik Bilstein B14 en deze is veel comfortabeler.

Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky

22 apr 2013, 10:34

Conclusie: schroefset bestellen...nu! :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag

Terug naar “Show your ride”