Ik ben geen fan van die rode naaf kappen.
Ik heb het zelf ook ooit is geprobeerd maar vind het op 1 of andere manier niet staan in een zwart wiel.
ASE GP001
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: ASE GP001
Ik vind juist dat de rode naafkappen het afmaken, zeker bij deze ride vanwege de andere rode accenten. Zwart is ook maar zwart en dit breekt het geheel een beetje.
Ook rijdend ziet het er dik uit heb ik gisteren ondervonden. In mijn ogen dus helemaal geslaagd, Marinus!
Ook rijdend ziet het er dik uit heb ik gisteren ondervonden. In mijn ogen dus helemaal geslaagd, Marinus!
- marinusrules
- Be Mini
- Locatie: dodewaard
Bericht
Re: ASE GP001
Ik zie net dat het al weer een hele tijd geleden is.. dus dit topic mag wel weer eens update krijgen. In de tussentijd niet stil gezeten en de MINI rustig klaar gemaakt voor het nieuwe seizoen.
Rond de Kerst een paar dagen vrij dus toen had ik mooi de tijd om de MINI weer een goede detail beurt te geven. De gesmolten rubber stukken van de semi's hadden zich mooi verspreid over de hele zijkant dus er ging al een hele ochtend verloren aan het kleien van de MINI. Daarna nog een hele dag bezig geweest met het polijsten om alle kleine krasjes en swirls te verwijderen, wat een klus was dat.. Vervolgens de MINI voorzien van een Gyeon Prime coating en deze afgetopt met Gyeon Booster. Het resultaat mag er zijn



Er stonden nog wat onderdelen op de plank en maar eens tijd vrij gemaakt om deze te monteren. In februari een afspraak gemaakt bij Roy voor een dagje klussen. Verse Olie, filters, bougies, 82 graden thermostaat en een nieuwe facelift supercharger.



Een week later stond er een trackday op Zandvoort op de planning dus ideaal om eens te kijken hoe de nieuwe supercharger het deed. Vanaf 3000 rpm voelt hij veel sterker aan, geen zinloze mod geweest dus. Het weer was perfect dus lekker wat rondes kunnen rijden.
[BBvideo 650,395][/BBvideo]



Een aantal weken later bij Gear53 langs geweest voor een Milltek catback. Ik stoorde me al een tijd aan het uitlaat geluid van de R56 uitlaat lijn. Na het plaatsen van de 1320 Catcams nokkenas was het uitlaat geluid behoorlijk toe genomen wat er voor zorgde dat er vooral in het lage toeren gebied een flinke drone hoorbaar was. Dus heb ik er voor gekozen om de diffuser en r56 uitlaatlijn te verwijderen en een Milltek catback te plaatsen.

Na deze aanpassingen maar weer een afspraak gemaakt bij Beek om de software te laten fine tunen. Ik had afgelopen zomer eens mogen rijden met R53 van Brightly en die voelde veel levendiger aan met de software van JD engineering. Na wat overleg met Ghisbert besloten om een nieuwe software map te maken met een open ECU om zo realtime de brandstof inspuiting per cilinder te bekijken en aan te passen. Ook waren de plofjes bij gas los volledig verdwenen na het plaatsen van de Catcams nokkenas en de Bosch 550cc injectoren dus daar is nu ook meteen wat aan gedaan.

[BBvideo 650,395][/BBvideo]
Met deze afstelling voelt de MINI veel levendiger aan en hangt beter aan het gas dan voorheen. Ook pruttelt en ploft het weer lekker bij gas los.
Helaas waren al die uren op de dyno te veel voor de katalysator en die verspreide zich tijdens een weekendje sturen in Sauerland na een flinke knal door de hele milltek met dit als resultaat.



De plofjes bij gaslos zijn nu knallen geworden zonder katalysator
Afgelopen vrijdag met een klein groepje van hier naar Spa Francorchamps geweest. Gelukkig de enige droge dag van de week en in uur tijd flink wat rondes kunnen maken.
[BBvideo 650,395][/BBvideo]
Tot de volgende!
Rond de Kerst een paar dagen vrij dus toen had ik mooi de tijd om de MINI weer een goede detail beurt te geven. De gesmolten rubber stukken van de semi's hadden zich mooi verspreid over de hele zijkant dus er ging al een hele ochtend verloren aan het kleien van de MINI. Daarna nog een hele dag bezig geweest met het polijsten om alle kleine krasjes en swirls te verwijderen, wat een klus was dat.. Vervolgens de MINI voorzien van een Gyeon Prime coating en deze afgetopt met Gyeon Booster. Het resultaat mag er zijn




Er stonden nog wat onderdelen op de plank en maar eens tijd vrij gemaakt om deze te monteren. In februari een afspraak gemaakt bij Roy voor een dagje klussen. Verse Olie, filters, bougies, 82 graden thermostaat en een nieuwe facelift supercharger.



Een week later stond er een trackday op Zandvoort op de planning dus ideaal om eens te kijken hoe de nieuwe supercharger het deed. Vanaf 3000 rpm voelt hij veel sterker aan, geen zinloze mod geweest dus. Het weer was perfect dus lekker wat rondes kunnen rijden.
[BBvideo 650,395][/BBvideo]



Een aantal weken later bij Gear53 langs geweest voor een Milltek catback. Ik stoorde me al een tijd aan het uitlaat geluid van de R56 uitlaat lijn. Na het plaatsen van de 1320 Catcams nokkenas was het uitlaat geluid behoorlijk toe genomen wat er voor zorgde dat er vooral in het lage toeren gebied een flinke drone hoorbaar was. Dus heb ik er voor gekozen om de diffuser en r56 uitlaatlijn te verwijderen en een Milltek catback te plaatsen.

Na deze aanpassingen maar weer een afspraak gemaakt bij Beek om de software te laten fine tunen. Ik had afgelopen zomer eens mogen rijden met R53 van Brightly en die voelde veel levendiger aan met de software van JD engineering. Na wat overleg met Ghisbert besloten om een nieuwe software map te maken met een open ECU om zo realtime de brandstof inspuiting per cilinder te bekijken en aan te passen. Ook waren de plofjes bij gas los volledig verdwenen na het plaatsen van de Catcams nokkenas en de Bosch 550cc injectoren dus daar is nu ook meteen wat aan gedaan.

[BBvideo 650,395][/BBvideo]
Met deze afstelling voelt de MINI veel levendiger aan en hangt beter aan het gas dan voorheen. Ook pruttelt en ploft het weer lekker bij gas los.
Helaas waren al die uren op de dyno te veel voor de katalysator en die verspreide zich tijdens een weekendje sturen in Sauerland na een flinke knal door de hele milltek met dit als resultaat.




De plofjes bij gaslos zijn nu knallen geworden zonder katalysator

Afgelopen vrijdag met een klein groepje van hier naar Spa Francorchamps geweest. Gelukkig de enige droge dag van de week en in uur tijd flink wat rondes kunnen maken.
[BBvideo 650,395][/BBvideo]
Tot de volgende!

- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: ASE GP001
Mooie uitgebreide update, Marinus! Super dat je zo van de ASE GP001 geniet en hem gebruikt waar hij voor gemaakt is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
- marinusrules
- Be Mini
- Locatie: dodewaard
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: ASE GP001
Hoe lang doe je met zo'n setje Marinus?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- marcel.no
- One wheel wonder
Bericht
Re: ASE GP001
Heb je hem wel eens zien rijden Rob ???
Niet lang dusssss


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Niet lang dusssss



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

- marinusrules
- Be Mini
- Locatie: dodewaard
Bericht
De federal is een prima band maar door alle goede verhalen over de Yokohama AD08r deze nu maar gekozen. Ben benieuwd hoe deze gaan bevallen.
Re: ASE GP001
Met de federals heb ik ongeveer 7500 kilometer gereden. Tot vrijdag zat er nog een 4 millimeter op maar tijdens 1 uur op Spa zijn ze als sneeuw voor de zon verdwenen.mushrop schreef:Hoe lang doe je met zo'n setje Marinus?
Sent from my iPhone using Tapatalk

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: ASE GP001
Oh ik dacht dat je deze Yoko's al een keer gehad had. 7500km is best nice met die Federal's als je in ogenschouw neemt dat je er ook een circuit mee op gaat.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: ASE GP001
Blijft een heerlijke R53! Prachtig geluid. Was een top weekend in Sauerland. In september weer lekker op pad.
- marinusrules
- Be Mini
- Locatie: dodewaard
Bericht
Re: ASE GP001
Wat slordig, ik vergeet de laatste maanden door de drukte telkens mijn topic te updaten.
De Yokohama's liggen er al een tijdje onder maar helaas door wat kleine mankementen aan de MINI nog geen tijd gevonden om ze testen tijdens een trackday.
Eind Juni was het APK tijd waar de MINI na het vervangen van de remblokken zonder problemen door de keuring heen ging. Op de terugweg naar huis vanuit Enschede helaas het volgende mankement. Herrie in de buurt van het flexibele deel van het spruitstuk. Ik hoopte op een lekke pakking door het plaatsen van de katalysator voor de APK, maar na het plaatsen van 2 nieuwe helaas nog steeds de zelfde herrie. Ik had niet de tijd en ruimte om het spruitstuk eerst te demonteren om te kijken of het nog te herstellen was. Bij toeval kwam ik die week nog een half Oem spruitstuk thuis tegen op de schap en maar besloten om die wat aan te passen. Met dit als resultaat


Tijdens montage van het nieuwe spruitstuk zag ik ook meteen de oorzaak van de herrie: scheurtje op de lasnaad.

Filmpjes houden jullie nog even te goed.
Sent from my iPhone using Tapatalk

De Yokohama's liggen er al een tijdje onder maar helaas door wat kleine mankementen aan de MINI nog geen tijd gevonden om ze testen tijdens een trackday.
Eind Juni was het APK tijd waar de MINI na het vervangen van de remblokken zonder problemen door de keuring heen ging. Op de terugweg naar huis vanuit Enschede helaas het volgende mankement. Herrie in de buurt van het flexibele deel van het spruitstuk. Ik hoopte op een lekke pakking door het plaatsen van de katalysator voor de APK, maar na het plaatsen van 2 nieuwe helaas nog steeds de zelfde herrie. Ik had niet de tijd en ruimte om het spruitstuk eerst te demonteren om te kijken of het nog te herstellen was. Bij toeval kwam ik die week nog een half Oem spruitstuk thuis tegen op de schap en maar besloten om die wat aan te passen. Met dit als resultaat



Tijdens montage van het nieuwe spruitstuk zag ik ook meteen de oorzaak van de herrie: scheurtje op de lasnaad.

Filmpjes houden jullie nog even te goed.

Sent from my iPhone using Tapatalk
- marinusrules
- Be Mini
- Locatie: dodewaard
Bericht
Re: ASE GP001
Tijd voor een update! De afgelopen maanden eens rustig de tijd genomen om wat puntjes op de i te zetten. De MINI deed het uitstekend met uitzondering op de wat warmere dagen. Dan liep tijdens de trackdays de IAT zo hoog op dat er van de 230pk niet veel meer over bleef. En omdat de MINI toch alleen voor dit soort dagen gebruikt word besloten om een Aquamist set aan te schaffen. In de tussentijd dankzij Roy ook een GP intercooler kunnen scoren dus dat werd helemaal de perfecte combi.





Tijdens de eerste ritten was het resultaat verbluffend. Icm de 15% pully zat de IAT gelijk aan de buitentemperatuur en bij het loslaten van het gas ging de IAT zelfs een aantal graden onder de buitentemperatuur!
In de tussentijd het interieur ook nog even aangepakt. Zo is de kooi rood gespoten en is er een 5 punts gordel gemonteerd.

Na een aantal ritten gereden te hebben met de MINI, en tot de verbazing dat de IAT echt niet meer boven de 50 graden ging. Zelfs op dagen van 30 graden (IAT max 35). Besloten om een 19% pully te monteren en een nieuwe software tune te laten schrijven.

Afgelopen december een dagje ingepland bij Beek om met de software aan de slag te gaan en het resultaat was verbluffend!

257,9 pk en 294 nm koppel. Dat is bijna 30 pk en 40 nm winst door aanpassing van het spruitstuk en pully en installatie van de Aquamist.
Tot de volgende!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk





Tijdens de eerste ritten was het resultaat verbluffend. Icm de 15% pully zat de IAT gelijk aan de buitentemperatuur en bij het loslaten van het gas ging de IAT zelfs een aantal graden onder de buitentemperatuur!
In de tussentijd het interieur ook nog even aangepakt. Zo is de kooi rood gespoten en is er een 5 punts gordel gemonteerd.

Na een aantal ritten gereden te hebben met de MINI, en tot de verbazing dat de IAT echt niet meer boven de 50 graden ging. Zelfs op dagen van 30 graden (IAT max 35). Besloten om een 19% pully te monteren en een nieuwe software tune te laten schrijven.

Afgelopen december een dagje ingepland bij Beek om met de software aan de slag te gaan en het resultaat was verbluffend!

257,9 pk en 294 nm koppel. Dat is bijna 30 pk en 40 nm winst door aanpassing van het spruitstuk en pully en installatie van de Aquamist.
Tot de volgende!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: ASE GP001
Echt heel dik Marinus! Eens kijken hoe dit zich in het voorjaar vergelijkt met een stock GP2. Ben bang dat ik flink aan die arbeid moet.