knap wat je er allemaal uithaalt!
kan mij alleen niet voorstellen dat het er zonder reden gezeten heeft....
misschien de passagierszetel eruit vijzen als je voor de super snelle rondjes gaat...
scheelt toch ook een slok op een borrel met frame en al erbij
succes
Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Whow, Berthil.....jij gaat all the way
Heb je geen lakschade aan de buitenzijde opgelopen bij het het doorbranden (op heb je slijptol gewerkt?)..

Heb je geen lakschade aan de buitenzijde opgelopen bij het het doorbranden (op heb je slijptol gewerkt?)..
Audi TT 2,0 TFSI, Quattro, Proline, S-line, S-Tronic, Alcantara-leer, Dual Milltek uitlaat 2x 100 mm, 19"x 9J (orginele) RS4-velgen Titaanoptiek, Dunlops Sport Maxx GT 255/35
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Is met de slijptol en boor gedaan (laspunten) maar ik ben inderdaad stom geweest en er zit een flinke bobbel net onder de achterruit omdat de boor was doorgeschoten. Dat laat ik nog wel eens repareren, het is geen ramp. Het is een tracktoy, geen showauto.
Als ik klaar ben met alle ruiten ga ik hem nog eens wegen. Zou met lege tank toch tegen de 1100kg moeten zitten.
Dit was met volle tank en 75 kg aan bestuurdergewicht.
Dus doe er 125 kg af dan zit je op 1190 kg. Dan ben ik toch 90 kg kwijtgeraakt en dat terwijl er een rolkooi van 50 kg in is gegaan, dus eigenlijk 140 kg uit de Mini als ik de 1100 kg haal en daar zal ik kortbij zitten.

Dit omdat die op en neer gaan en als er zand op zit krast het anders meteen.
Als ik klaar ben met alle ruiten ga ik hem nog eens wegen. Zou met lege tank toch tegen de 1100kg moeten zitten.
Dit was met volle tank en 75 kg aan bestuurdergewicht.
Dus doe er 125 kg af dan zit je op 1190 kg. Dan ben ik toch 90 kg kwijtgeraakt en dat terwijl er een rolkooi van 50 kg in is gegaan, dus eigenlijk 140 kg uit de Mini als ik de 1100 kg haal en daar zal ik kortbij zitten.

De voorste zijn hardcoated dus daar zit een extra harde coating op.Marcel Always Open schreef:Kun je die lexaanruiten ook nog behandelen met goedjes zodat ze iets steviger/minder krasgevoelig worden
Dit omdat die op en neer gaan en als er zand op zit krast het anders meteen.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Achterruiten zijn verwijderd. Veel werk maar allemaal goed gelukt zonder beschadigingen en alle ruiten heel.

Morgen alle lijmresten weghalen en alles goed schoonmaken want er zit behoorlijk wat zand onder de afdeklijsten. Tevens nog bedrading (behalve van de kentekenverlichting) en slang voor de ruitenwisser uit de achterklep verwijderd.
Gewichten ruiten origineel / lexaan;
Voorste zijruiten (per stuk): 4,2 kg / 2,0 kg
Achterste zijruiten (per stuk): 3,7 kg / 1,7 kg
Achterruit 3,7 kg / 1,5 kg
Totaal gewichtsbesparing 10,6 kg
Jammer genoeg dus niet de 25 kg zoals gehoopt maar als je zo'n ruit in de hand hebt en daarna dezelfde oppakt van Lexaan is dat toch wel een groot verschil qua gewicht.
Gewichtsbesparing met verwijderd metaal, bitumen en afdekplaat: 17,5 kg
Hopelijk gaat alles goed met er in plakken want woensdag en donderdag is de Ring lang open dus als het goed weer is gaat het weer naar de Ring.

Morgen alle lijmresten weghalen en alles goed schoonmaken want er zit behoorlijk wat zand onder de afdeklijsten. Tevens nog bedrading (behalve van de kentekenverlichting) en slang voor de ruitenwisser uit de achterklep verwijderd.
Gewichten ruiten origineel / lexaan;
Voorste zijruiten (per stuk): 4,2 kg / 2,0 kg
Achterste zijruiten (per stuk): 3,7 kg / 1,7 kg
Achterruit 3,7 kg / 1,5 kg
Totaal gewichtsbesparing 10,6 kg
Jammer genoeg dus niet de 25 kg zoals gehoopt maar als je zo'n ruit in de hand hebt en daarna dezelfde oppakt van Lexaan is dat toch wel een groot verschil qua gewicht.
Gewichtsbesparing met verwijderd metaal, bitumen en afdekplaat: 17,5 kg
Hopelijk gaat alles goed met er in plakken want woensdag en donderdag is de Ring lang open dus als het goed weer is gaat het weer naar de Ring.
- Rein
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik zie nog een "zware" S tankdop
Je kunt ook nog alle lak van je mini strippen, scheelt ook weer een paar kg
Goed bezig hoor. Wordt een lekkere lichte track-mini

Je kunt ook nog alle lak van je mini strippen, scheelt ook weer een paar kg

Goed bezig hoor. Wordt een lekkere lichte track-mini
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
Bericht
Knap werk Berthil , petje af hoor handyman !!!
En weer 17,5 kilo gesonjabakkert , lijkt me zeer zeker de moeite

En weer 17,5 kilo gesonjabakkert , lijkt me zeer zeker de moeite

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mijn derde en laatste poging om een splitter te krijgen die blijft zitten.
Schijtveel werk, het is dat ik al gescheiden ben want dit soort dingen leidt tot echtscheidingen gezien de hoeveel werk en rotzooi thuis

Binnenkort monteren en meteen het zwart van de Aero bumper opnieuw overspuiten.
Schijtveel werk, het is dat ik al gescheiden ben want dit soort dingen leidt tot echtscheidingen gezien de hoeveel werk en rotzooi thuis

Binnenkort monteren en meteen het zwart van de Aero bumper opnieuw overspuiten.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors