Dave's Turbo R53 Project

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 jun 2012, 15:48

Zojuist geboekt

10 en 11 juli wederom in Engeland :)
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jun 2012, 20:19

Echt een dikke kart! Deze heeft iig wel de full works gekregen :)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 jun 2012, 20:25

Fred schreef:Echt een dikke kart! Deze heeft iig wel de full works gekregen :)
Het kan nog wel gekker, maar ik hoef niet zo nodig nog meer vermogen in dit autootje :)
Ik had kunnen kiezen voor een 60 pulley, en een Aquamist kit, plus nog wat andere tweaks en zaken maar gelukkiger word ik er ook niet van.. Het is goed geweest met de blauwe. Die mag nog enigszins wat luxe behouden, dan kunnen we all-out gaan op dat gele blikje wat nu nog onder in de kelder staat :)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 jun 2012, 19:04

Zojuist even een uitlaat-ongelukje gehad..

De achterdempers van Milltek zit vast aan de middenpijp met een klem, die me dus onder het rijden van de wasstraat naar huis los is geschoten met als gevolg een royale knal en daarna een herrie van jewelste want; geen cat en geen middendemper is dus rechte pijp naar buiten toe (als de einddemper niet meer aangesloten is)

Ik moet zeggen; het was wel ontzettend leuk zo voor een paar minuten maar pa en ik hebben het zojuist even op de stoep gefixt :)

Fotootjes ga ik nu uploaden! Filmpje helaas niet gemaakt... :(
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jun 2012, 19:07

Zal n lekker geluidje hebben gegeven >)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 jun 2012, 19:13

Afbeelding

Afbeelding
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jun 2012, 19:21

Hahaha, jammer dat geen filmpje gemaakt heb.
R53 MCS HB / Pepper White
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jun 2012, 19:23

Is dat een unieke Sunny-art-car? :shock:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 jun 2012, 19:26

Tegenover mn ouders woont een "kunstenaar"

Die heeft op een dag gewoon de stoute schoenen aangetrokken, en toen ik aan het poetsen was, stond hij zn auto af te plakken met tape, in allerlei vakken en met het penseeltje te schilderen. Daarna met de spuitbus blanke lak er overheen en klaar was ie..
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 jun 2012, 19:27

marcel700 schreef:Zonder uitlaat is het net een tractor ik drufde er niet mee te rijden zo veel kabaal.

Die krik is wel wat voor de groupbuy :mrgreen:
Ik schaamde me ook behoorlijk hoor.. Maar knallen dat ie deed!

Die krik is van pa zn werk, een heftruckkrik, 4-ton geloof ik kan ie hebben..

Inmiddels weet ik ook waar ik voor wil gaan sparen als ik later groot ben :mrgreen:
Zojuist wat filmpjes gekeken van een Lotus Elise met een SC.. Goddamn.. waarom heb ik geen 25/30 k liggen :)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 jul 2012, 23:55

Vandaag weer creatief geweest met de dremel en naar een goed idee hier de beide PLX tellers besloten niet in de OEM gauge pod te plaatsen maar ze in de aircovents langs de centrale klok te zetten. Het staat nu al een pak dikker dan daar onderin tussen de downtubes!

Ik heb beide vents verwijderd, en met de dremel de knop om ze open en dicht te maken eraf geslepen, de kabeltjes naar buiten geleid, en daarna de klepjes dicht gelijmd zodat de airco niet tegen de achterkant van de tellers aan kan blazen. Geheel staat te drogen nu, en wordt as woensdag geplaatst. Dan gaan de sensoren in de spruit, en in de carter, en solderen we alles netjes vast.

Scheelt weer wat werk in Engeland zodat ik daar enkel de draagarm, stabilisatiestang en stuurhuisrubbers hoef te doen, samen met de gasklep en inlaatbuis van de sprintex.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 jul 2012, 21:40

Gauges are up and running!

Het was nog een heel geklooi met 8v omvormers om de olietemperatuur aan de gang te krijgen, want de teller deed het wel - maar gaf geen signaal. gebeld met Griekenland, waar de europese importeur van PLX zit die me wel kon helpen met het probleem. Even wat zitten rommelen dus met stroomdraadjes e.d. en daarna deed alles het.

2 x DM-6 met AFR en olietemp-meting. De tellers hebben beiden een touchscreen om ofwel nummerieke, ofwel weergave in grafiek ofwel min/max waardes te laten zien. Mooi speelgoed en erg waardevol.
Live AFR meting liet zoals verwacht geen gekke dingen zien tijdens een testritje. Olietemp kruipt langzaam omhoog en na een kleine 10-15 minuten bereikt ie de 88-90 graden en blijft dan ondanks flinke stukken blazen en doortrekken netjes rond die koers schommelen (op een paar graden na).

Afbeelding

Afbeelding

Wat wel opviel vandaag was dat de IAT rond de 72 was bij volgas doortrekken naar 210 in zn 4 en 5.
Daarom maar besloten een Howerton Engineering Aquamist kit te kopen en deze op de blauwe te zetten om sportief rijden nog enigszins veilig te maken qua inlaattemp. Ik bestel de kit zonder tank, omdat ik de koplampsproeitank daarvoor ga gebruiken. Die hangt daar nu nl mooi niks te doen :mrgreen:
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jul 2012, 21:52

Mooi spul! 8)
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jul 2012, 21:55

Staat hem erg lekker en functioneel.
Zon oplossing wil ik ook nog in de witte, zeker voor de olietemperatuur, veel werk voor het plaatsen van de sensor?
R53 MCS HB / Pepper White

Terug naar “Show your ride”