Ik ben er zelf ook erg blij mee... was best leuk om te doen eigenlijk
@Maik: die krik heeft nu al z'n dienst bewezen
Deze wielen ga ik er morgen proberen onder te krijgen:
Lastig te zien, maar het zijn 15 inch en lekker diep. Dit is even een tijdelijke oplossing tijdens het wachten op de spacers die ik mis. En vanwege de lage ET moet dit hopelijk lukken. Ben stiekem wel benieuwd hoe het staat haha.
Duitse stijl
Kan de schroefset dus echt flink naar beneden draaien met die kleine wielen
Euhm... vandaag zit alles weer een beetje tegen..
Straks komt de rest..
Eerste en belangrijkste vraag: Moeten de bumpstops overgezet worden van de originele set aan de voorzijde?
In de handleiding staat dit niet omschreven en het plaatje is heel onduidelijk.
Ik heb nu alles uit elkaar liggen en net bij een garage het nieuwe setje samengesteld maar zonder die bumpstops.. ik twijfel nu heel erg..
@Marcel: Die voorbandjes is helaas geen gezichtsbedrog
@rest: thnx
Nou hierbij dan weer een update. Vanmorgen begonnen met de andere kant.
Ik moest eerst de andere wielen van de golf monteren omdat de s-spokes klem zaten tegen de veerpoot en ik de auto dus niet kon verplaatsen om aan de andere kant te kunnen beginnen.
Mooi steek 4x100, naafgat zo goed als perfect (57,1mm, mini 56,1mm) ET waarde laag genoeg, dus wat kan er nog mis gaan: De diameter van de velg. En daar bleef het ook op steken. Eerst het probleem dat de spaken klem zaten tegen de klauwen.
Heb toen een paar opvulringen gebruikt als zijnde spacers. (enkel om de auto te kunnen verplaatsen en te kijken hoeveel mm spacers ik nodig heb).
Volgende probleem was dat de bout onder draagarm tegen de onderkant van de velg aan kwam, loopt daar net wat smaller. Nu wil ik gaan kijken of ik dat nog op kan lossen door nog iets meer opvulringen te gebruiken, wellicht dat ie dan wel past.
Die dingen moeten en zullen passen, want ik vond ze echt vet staan
Foto's:
Buurvrouw kwam al vragen of ik een ongeluk met de mini had gehad haha...
't was ook wel een aardig zooitje..