
GeoBem007's DS Cooper D @ MU p.104
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Tip van flip: goedkope remupgrade Cooper (D)
De klauwen zijn hetzelfde als van de Cooper S, dus voor goedkope remupgrade:
Cooper S schijven, blokken en afstandhouders.
Als je dan toch moet wisselen, nog beter:
Cooper S JCW of Tarox schijven, Ferodo blokken, afstandhouders en stalenremleiding.
De klauwen zijn hetzelfde als van de Cooper S, dus voor goedkope remupgrade:
Cooper S schijven, blokken en afstandhouders.
Als je dan toch moet wisselen, nog beter:
Cooper S JCW of Tarox schijven, Ferodo blokken, afstandhouders en stalenremleiding.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Dan zou ik dat zeker doen! Schijven zijn het duurst, Ferodo blokken kopen en afstandhouders kosten de kop ook niet.
- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Mortsel, Antwerpen
Bericht
Het is helaas niet allemaal rozegeur en maneschijn 
Heb gemaild naar Beek om de grafiek te krijgen in Excel-formaat zodat ik proper kan aflezen waar alles staan.
Mijn koppelpiek staat op 309.57Nm en mijn vermogenspiek op 131.54pk!
Heel nette waardes dus! Maar zoals ik al zei, niet alles is perfect.
Ik voelde het voornamelijk in hogere versnellingen, als ik vanaf lagere toeren het gas op ging leek de vermogensafgifte een beetje in vlagen.
Dit heeft blijkbaar te maken met de turbodruk begrenzer die de turbodruk moet afblazen en terug opbouwen.
Helaas moet ik dus terug naar Beek om dit op te lossen. Vind het darentegen erg netjes dat dit zomaar gaat en ik ook zo snel geholpen wordt.
Nu enkel nog een moment vinden om de trip te doen..

Heb gemaild naar Beek om de grafiek te krijgen in Excel-formaat zodat ik proper kan aflezen waar alles staan.
Mijn koppelpiek staat op 309.57Nm en mijn vermogenspiek op 131.54pk!
Heel nette waardes dus! Maar zoals ik al zei, niet alles is perfect.
Ik voelde het voornamelijk in hogere versnellingen, als ik vanaf lagere toeren het gas op ging leek de vermogensafgifte een beetje in vlagen.
Dit heeft blijkbaar te maken met de turbodruk begrenzer die de turbodruk moet afblazen en terug opbouwen.
Helaas moet ik dus terug naar Beek om dit op te lossen. Vind het darentegen erg netjes dat dit zomaar gaat en ik ook zo snel geholpen wordt.
Nu enkel nog een moment vinden om de trip te doen..
- Jean-Pierre
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Roosendaal
Bericht
Wat een vette auto met zulke vette waardes voor een D-ke!!! En bergen koppel!
En wat ogen die velgen groot in het WIT
Mooi Geo
En wat ogen die velgen groot in het WIT

Mooi Geo
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
Gave ride!
En die waardes zijn gigantisch!
Ik krijg zelf een One D, met hetzelfde blok, maar minder vermogen..
Iemand enig idee of er met Tuning richting een getunede Cooper D gebokst kan worden?
En hoe zit dat precies met garantie e.d.?
Gaat een Leasemij daar blij van worden?
Gr. WJ
En die waardes zijn gigantisch!
Ik krijg zelf een One D, met hetzelfde blok, maar minder vermogen..
Iemand enig idee of er met Tuning richting een getunede Cooper D gebokst kan worden?
En hoe zit dat precies met garantie e.d.?
Gaat een Leasemij daar blij van worden?
Gr. WJ
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Mortsel, Antwerpen
Bericht
Je garantie vervalt in principe niet. Sommige dealers kunnen er wel moeilijk rond gaan doen.
De leasemij gaat er niets van weten, normaal gezien. Zij lezen de auto's niet uit hé

Even het modlijstje weer wat aangepast. Er is al behoorlijk wat afgestreept! Maar er is altijd wel wat te doen
Beltline moet ik gewoon eens plakken, want die heb ik liggen. En kerst komt eraan, dus ook leuke pakjes in het vooruitzicht
- Alta korte antenne
- Earl Grey-pakket zijstickers verwijderen
- 20mm spacers rondom
- 8000K Xenons, bijpassende stand- & mistlichten, LED nrplaatverlichting
- Aero dakspoiler
- Leuke einddemper uitlaat
- DS accenten (achterlichtringen, achterklepje, koplampringen, deurklinken, sidescuttles)
- Alcantara interieur
- Verlaging
- Chippen (wel na een poosje pas, vermogen eerst vrijrijden)
- Strut Brace
- JCW Sportstuur
- Zwarte beltline
- Cooper S tankdop (wit?!)
- Andere, vette set witte 18" velgen
- Aanpassing ad remmen
- Piano Black interieur (tellerringen, schakelpookring, tellerachtergrond, stuurbediening, ... ?)
Heb het met Ghisbert erover gehad, hij zei dat de One puur elektronisch is gedowntuned. Met andere woorden, je kan dus perfect naar de vermogens van een Cooper D met je One D gaan!wjhoogduin schreef:Gave ride!
En die waardes zijn gigantisch!
Ik krijg zelf een One D, met hetzelfde blok, maar minder vermogen..
Iemand enig idee of er met Tuning richting een getunede Cooper D gebokst kan worden?
En hoe zit dat precies met garantie e.d.?
Gaat een Leasemij daar blij van worden?
Gr. WJ
Je garantie vervalt in principe niet. Sommige dealers kunnen er wel moeilijk rond gaan doen.
De leasemij gaat er niets van weten, normaal gezien. Zij lezen de auto's niet uit hé

Dank je. Ik ben eigenlijk ook superblij. Ik wil eigenlijk niets 'groots' meer veranderen aan het algemene uiterlijk, buiten dan ooit een schroefsetje en andere, maar ook witte, velgendenizg schreef:Mooi cijfers dude!En hij is zo mooi in balans dat ding van je man!

Even het modlijstje weer wat aangepast. Er is al behoorlijk wat afgestreept! Maar er is altijd wel wat te doen

Beltline moet ik gewoon eens plakken, want die heb ik liggen. En kerst komt eraan, dus ook leuke pakjes in het vooruitzicht

- Alta korte antenne
- Earl Grey-pakket zijstickers verwijderen
- 20mm spacers rondom
- 8000K Xenons, bijpassende stand- & mistlichten, LED nrplaatverlichting
- Aero dakspoiler
- Leuke einddemper uitlaat
- DS accenten (achterlichtringen, achterklepje, koplampringen, deurklinken, sidescuttles)
- Alcantara interieur
- Verlaging
- Chippen (wel na een poosje pas, vermogen eerst vrijrijden)
- Strut Brace
- JCW Sportstuur
- Zwarte beltline
- Cooper S tankdop (wit?!)
- Andere, vette set witte 18" velgen
- Aanpassing ad remmen
- Piano Black interieur (tellerringen, schakelpookring, tellerachtergrond, stuurbediening, ... ?)
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
Ik heb m'n One nog niet, maar ik heb destijds met de orientatie gereden in de Cooper D. Die vond ik al goed rap en lekker rijden. In een One D heb ik nog niet gereden, maar volgens de verkoper zit er niet ontzettend veel verschil, behalve dat hij niet net zo snel kan.
Ik ben zelf iemand die nog niet langer dan een jaar een auto in bezit heeft gehad. Geen idee of dat eraan ligt dat ik het snel zat ben of niet (kan ik me niet voorstellen met een Mini), maar ik denk dat ik in de loop der tijd wel wat extra vermogen zou willen. Dus om gezeur met garantie en leasemij te voorkomen, doe ik het liever goed.
nogmaals bedankt!
Gr. WJ
Thanks voor je info!GeoBem007 schreef:Heb het met Ghisbert erover gehad, hij zei dat de One puur elektronisch is gedowntuned. Met andere woorden, je kan dus perfect naar de vermogens van een Cooper D met je One D gaan!wjhoogduin schreef:Gave ride!
En die waardes zijn gigantisch!
Ik krijg zelf een One D, met hetzelfde blok, maar minder vermogen..
Iemand enig idee of er met Tuning richting een getunede Cooper D gebokst kan worden?
En hoe zit dat precies met garantie e.d.?
Gaat een Leasemij daar blij van worden?
Gr. WJ
Je garantie vervalt in principe niet. Sommige dealers kunnen er wel moeilijk rond gaan doen.
De leasemij gaat er niets van weten, normaal gezien. Zij lezen de auto's niet uit hé
Ik heb m'n One nog niet, maar ik heb destijds met de orientatie gereden in de Cooper D. Die vond ik al goed rap en lekker rijden. In een One D heb ik nog niet gereden, maar volgens de verkoper zit er niet ontzettend veel verschil, behalve dat hij niet net zo snel kan.
Ik ben zelf iemand die nog niet langer dan een jaar een auto in bezit heeft gehad. Geen idee of dat eraan ligt dat ik het snel zat ben of niet (kan ik me niet voorstellen met een Mini), maar ik denk dat ik in de loop der tijd wel wat extra vermogen zou willen. Dus om gezeur met garantie en leasemij te voorkomen, doe ik het liever goed.
nogmaals bedankt!
Gr. WJ
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

Onze sponsors