Jordi8: MINI Blooper S (R50) VERKOCHT! page 26

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Jordi8: MINI Blooper S (R50) Te koop? ..ja!.. :/

13 jan 2014, 21:46

Ik ken je verder niet, en ik heb geen zin om het hele topic met terug te lezen om uit te zoeken naar je ellende met de Mini, maar een van een Mini naar een Corsa GSi? Dat is bijkans het ALLERSLECHTSTE wat Opel ooit heeft gemaakt qua betrouwbaarheid. Een jongen op DF heeft in 3 jaar tijd 4 motoren versleten. Echt niet normaal.

Echt zonde ook want qua looks! Man veruit de meest gave hot hatch ooit maar als het pure betrouwbaarheid is die je zoekt zou ik mijn peilen toch echt op iets anders richten. Laat dan vooral ook alles met die 1.4 tsi van VAG staan want dat is ook janken met de pet op. Punto abarth wellicht?
jordi8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jan 2014, 21:54

mushrop schreef:Jammer Jor, maar ik begrijp je beweegredenen. Maar MINIrijder of niet, je blijft welkom hé. Alleen die Slopel graag om de hoek parkeren...
Haha, thanks rob, ik ben zaterdag toch in de buurt. Ben je toevallig thuis? De GSI die ik ga bezichtigen staat in Zeist en er staat er ook een in Harlingen en Naarden. Dus ehm.. ja, rondjepot voor een Slopel GSI.

@biermagnaat, bedankt voor je vredelievende woorden. :roll: Maar 'versleten'.. dat woord betekend veelal dat de oorzaak 'ragguh met je waguh' is.
Problemen die ik gehad heb met m'n MINI zijn onder andere... Dooie koppelingsplaten en een versnellingsbak die van de een op de andere dag naar de mallemoer ging. (echter vakkundig gerepareerd door Spenkelink :) )

Hoe dan ook, een punto wordt het sowieso niet. Qua betrouwbaarheid staat er genoeg op internet, het valt allemaal wel mee als je wat research doet over de 2008 versie GSI. :)
I was a proud and crazy owner of the world's first MINI Blooper S.
Afbeelding

Now I got myself a Opel Corsa GSI Turbo.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jan 2014, 21:57

Zo u wenst: 3 motoren geploft waarvan twee keer niet getuned. Lees wat je wil lezen maar echt oerbetrouwbaar zijn ze niet. Dan is het Cooper S blok van Mini heel wat degelijker, mits niet getuned of deugdelijk getuned.
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

13 jan 2014, 22:01

Doorsparen voor zo'n kekke OPC geen optie?
Uhr
jordi8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jan 2014, 22:03

biermagnaat schreef:Zo u wenst: 3 motoren geploft waarvan twee keer niet getuned. Lees wat je wil lezen maar echt oerbetrouwbaar zijn ze niet. Dan is het Cooper S blok van Mini heel wat degelijker, mits niet getuned of deugdelijk getuned.
Het lijkt wel alsof je boos bent dat ik opzoek ga naar een GSI. Laat ik het zo zeggen: Je hebt gelijk. :mrgreen:
Maar elke auto heeft zijn mankementen, waarschijnlijk heeft die jongen net zoveel geluk gehad met zijn Opel als ik met m'n MINI gehad heb.

Zo. Nu tijd voor bier?magnaat? :bier

@Erjen, zo'n OPC is ook zeer aantrekkelijk. Heb ze veel gezien, alleen schijnt juist daar geen problemen in voor te komen. Al moet ik Autoweek en Topgear geloven.
Laatst gewijzigd door jordi8 op 13 jan 2014, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

13 jan 2014, 22:09

Ik snap dat je best getraumatiseerd bent door het hele Mini verhaal :P, maar alle tweedehands auto's kunnen natuurlijk mankementen hebben. Je weet niet echt hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan, wat hij heeft getuned (en later weer heeft weggehaald).

Het beste is nog een nieuwe auto kopen met een goede fabrieksgarantie. Dan zit je gebakken. Helaas wel flink aan de prijs maar je weet zeker dat 't goed zit.

Dat vond ik fijn aan een 2e hands Mini van de dealer, die geeft 2 jaar Next garantie.

Ik heb eigenlijk nooit de Corsa OPC nadelig in de media gezien. Wel de oudere types zoals de Vectra met het absurde onderstuur haha (ook bij Top Gear)
Uhr
jordi8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jan 2014, 22:18

Erjen schreef:Ik snap dat je best getraumatiseerd bent door het hele Mini verhaal :P, maar alle tweedehands auto's kunnen natuurlijk mankementen hebben. Je weet niet echt hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan, wat hij heeft getuned (en later weer heeft weggehaald).

Het beste is nog een nieuwe auto kopen met een goede fabrieksgarantie. Dan zit je gebakken. Helaas wel flink aan de prijs maar je weet zeker dat 't goed zit.

Dat vond ik fijn aan een 2e hands Mini van de dealer, die geeft 2 jaar Next garantie.

Ik heb eigenlijk nooit de Corsa OPC nadelig in de media gezien. Wel de oudere types zoals de Vectra met het absurde onderstuur haha (ook bij Top Gear)
Ja, een vectra haha. M'n oom heeft.. of al een paar jaar, had er een. Mede door het onderstuur verhaal. Maar dat ter zijde.

De GSI, daar ben ik naar opzoek. Volgens de dealer is hij goed onderhouden (zoals elke dealer beweert) en is hebben ze beide grondige beurten gehad bij de Opel dealer zelf.
hierbij trouwens even een link van de gsi die ik ga bezichtigen in Amersfoort:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... rc=st|s,sr
&
Naarden:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... rc=st|s,sr
&
Harlingen:
http://www.handelsprijzen.nl/advertenti ... 26-km.html

Ik ga er Zaterdag even kijken samen met een ex opel werknemer (nu collega) om te zien wat hij ervan zegt en vindt. :roll:
Afbeelding

keyan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 jan 2014, 22:44

Die in Naarden staat bij Fred Janssen. Werk zelf bij de vestiging in Huizen.

Prima autos. Optijd olie verversen en je beurtjes laten doen en al je vloeistoffen regelmatig checken.

In Huizen hebben we ook nog een mooie Astra-H opc staan. 2L turbo :oops:
Laatst gewijzigd door keyan op 13 jan 2014, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
jordi8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jan 2014, 22:46

keyan schreef:Die in Naarden staat bij Fred Janssen. Werk zelf bij de vestiging in Huizen
Dat klopt, heb er al menig mailcontact mee gehad over een eventuele inruildeal. Hij kwam met een bod van om en nabij de 6000 euro voor een MINI uit 2004 met 102.122 op de teller. Wat is jouw mening over Fred Janssen? En ehm.. link van de opc? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door jordi8 op 13 jan 2014, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

keyan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 jan 2014, 22:48

Dat is niet verkeerd. Dus ong. 4000 bij betalen voor de GSI.
Afbeelding
jordi8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jan 2014, 22:51

keyan schreef:Dat is niet verkeerd. Dus ong. 4000 bij betalen voor de GSI
Ongeveer wel ja, maar dat is alleen als m'n collega er een goed advies over heeft. Bovendien is hij al van de 4e eigenaar (4e de dealer).. de laatste had hem een korte periode. En daarvoor stond hij aldus Fred janssen bij Motorhuis. Daarvoor is onbekend..dus dat is al heel fijn en een groot minpunt.
Afbeelding

maus105
Bonkey

14 jan 2014, 20:24

De MINI R50 is gewoon echt een slechte auto. Ik weet dat het gevaarlijk is om te zeggen op een MINI forum, maar toch doe ik het. Het is echt een vette wagen en rijd prima maar de rest :O .
Neemt niet weg dat ik er met veel plezier in gereden hebt, maar je keus volledig begrijp.
Je bent gewoon het vertrouwen in je auto kwijt!

Opel corsa is wel een leuke wagen toch met opc line pakket ofzo, leuke velgen eronder niks mis mee! 8)
OPC is wel nog vetter! Dat vind ik echt een gave auto op het interieur na.

Seat ibiza niks? Cupra ofzo?

Anyways succes met de zoektocht naar je nieuwe waggie :wink: .
Bjornjacobs
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 jan 2014, 21:43

maus105 schreef:De MINI R50 is gewoon echt een slechte auto. Ik weet dat het gevaarlijk is om te zeggen op een MINI forum, maar toch doe ik het. Het is echt een vette wagen en rijd prima maar de rest :O .
Neemt niet weg dat ik er met veel plezier in gereden hebt, maar je keus volledig begrijp.
Je bent gewoon het vertrouwen in je auto kwijt!

Opel corsa is wel een leuke wagen toch met opc line pakket ofzo, leuke velgen eronder niks mis mee! 8)
OPC is wel nog vetter! Dat vind ik echt een gave auto op het interieur na.

Seat ibiza niks? Cupra ofzo?

Anyways succes met de zoektocht naar je nieuwe waggie :wink: .
Is een slechte auto of vind ik een slechte auto. De opbouw van die zinnen scheelt een hele hoop. Slecht is ook relatief, slecht t.o.v.?
Mini cooper R50 2005
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 jan 2014, 21:47

KIA kopuh? Ik verkoop ze graag aan je, we hebben er zat op voorraad staan ook niksans ;-)

Dikke 7 jaar garantie man :mrgreen:

Maar oke, serieus, balen dat je de MINI weg gaat doen. Maar snap ook wel dat het gewoon balen is als je er zo veel problemen mee heb. Maarja, om dan naar een slopel te gaan zoeken is een kwestie van smaak en persoonljikheid denk ik dan... :P

anyway, succes met alles, en wie weet in de toekomst weer een MINI, of een andere echte auto 8) :lol:
jordi8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 jan 2014, 22:01

mini cabrio schreef:KIA kopuh? Ik verkoop ze graag aan je, we hebben er zat op voorraad staan ook niksans ;-)

Dikke 7 jaar garantie man :mrgreen:

Maar oke, serieus, balen dat je de MINI weg gaat doen. Maar snap ook wel dat het gewoon balen is als je er zo veel problemen mee heb. Maarja, om dan naar een slopel te gaan zoeken is een kwestie van smaak en persoonljikheid denk ik dan... :P

anyway, succes met alles, en wie weet in de toekomst weer een MINI, of een andere echte auto 8) :lol:
Haha en dan rondrijden in een kia zaad voor een bedrag ver buiten mijn budget? No thanks. Maar bedankt voor het aanbod :mrgreen:
Maar, ja.. wie weet, zoals ik zelf al aangaf. Wie weet komt er later wel weer een MINI. ;)
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”