Dave's Turbo R53 Project

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 apr 2013, 22:48

17 inch, 7,5 J, ET45

215/40/17 banden van Federal. RSR semi slicks.. Achteraan 13 mm spacers, vooraan niks.
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mei 2013, 00:02

he sponsor van mooie spulletjes erbij! leuk hoor ben benieuwt!
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 mei 2013, 13:33

Nou, hij bleef niet helemaal lekker lopen in mijn ogen dus eergisteren de bovenzijde van het blok weer even opgehaald.

Kleppendeksel gewisseld van JCW naar JCM en de intercooler bekeken. UIteindelijk bleek er een grote scheur te zitten in een van de twee rubberen afsluiters van de IC. Die vervangen en sindsdien loopt ie met koude motor ontzettend slecht. Moeilijk stationair, beetje horten en stoten, wat bokken. Soms zelfs uitvallen.

Net even gebeld met Engeland, en die denken dat door het oplossen van het boostlek de waardes nu verbeterd zijn en daardoor de ECU in de war schoppen. Ik hoor snel van ze wanneer de nieuwe drijfstangen binnen zijn, het onderblok is al klaargemaakt voor de nieuwe zuigers, licht aangepaste compressieratio en wordt als de stangen binnen zijn dus in elkaar geschroefd met overal verse lagers. Dan rij ik er weer naar toe, en gaan we alles ombouwen :)

Gaat er ook meteen een 60 mm pulley op de Sprintex >)
GreyCooperS
Forum Junky

01 mei 2013, 13:45

Pfff...blijft wel een labour of love he zo... respect dat je er altijd zo nuchter onder blijft en er de lol van blijft inzien :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 mei 2013, 13:54

GreyCooperS schreef:Pfff...blijft wel een labour of love he zo... respect dat je er altijd zo nuchter onder blijft en er de lol van blijft inzien :lol:
Ik kan me er niet druk om maken, ik heb die auto eigenlijk niet nodig, dus dat scheelt.
Daarbij vind ik het ook wel leuk om er mee bezig te zijn, en wat schiet ik er mee op als ik me daar aan ga ergeren. Ik kan kwader worden om bouten die te vast zitten, haha :)
GreyCooperS
Forum Junky

01 mei 2013, 14:17

True..en je bent ook wel iemand die zich overal in verdiept en van klooien houdt...ik ga het heeeeel langzaam beetje leren, maar moet ook niet te veel tegenslag zijn, dan wordt ik pissed :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mei 2013, 15:28

Daveke-Orranje schreef:Ik kan kwader worden om bouten die te vast zitten, haha :)
Of bouten die op bijna onmogelijke plaatsen zitten... :mrgreen:

Vanmorgen een rondje meegereden en ondanks dat moeilijke begin (uitvallen) wat een bak, wat een power en wat een geluid!
:icon_top: :hap

Nogmaals bedankt voor de hulp bij het plaatsen van de camberlinks en de gezellige ochtend!
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 mei 2013, 15:36

JJJJ schreef:
Daveke-Orranje schreef:Ik kan kwader worden om bouten die te vast zitten, haha :)
Of bouten die op bijna onmogelijke plaatsen zitten... :mrgreen:

Vanmorgen een rondje meegereden en ondanks dat moeilijke begin (uitvallen) wat een bak, wat een power en wat een geluid!
:icon_top: :hap

Nogmaals bedankt voor de hulp bij het plaatsen van de camberlinks en de gezellige ochtend!
Haha let me guess, iets met steeksleutel 18? :P

Past de ECU zich niet automatisch aan op luchttoevoer?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 mei 2013, 15:48

Blijkbaar niet dus.. ;) Heeft iets te maken met adjustables van de gasklep..

@ Jeff: Thanks voor de gezellige ochtend! Ik moet zeggen dat het nu een stuk beter ging dan tanden verliezen bij de vorige keer :)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mei 2013, 16:32

Ik wilde er niks over zeggen :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 mei 2013, 16:36

mushrop schreef:Ik wilde er niks over zeggen :mrgreen:
De tweede reparatie zit er nog steeds op/aan!

Gaat prima, geen sleutels meer tegen mn bakkes aan gehad :mrgreen:
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mei 2013, 17:42

Terwijl er genoeg sleutels voorbij gekomen zijn, zelfs maat 28 :s
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

01 mei 2013, 20:27

Daveke-Orranje schreef:Oliepeil van de Sprintex was prima, al vraag ik me af of het ding lucht af hoort te blazen op het moment dat de peilschroef eruit gedraaid wordt... Berthil?!
Als hij lucht blaast is hij in ieder geval nog dicht :)

Sprintex gebruikt een versnellingsbakolie die schuimt en druk opbouwt.
Om dat te voorkomen kun je Rotrex olie gebruiken maar ik laat mijn Sprintex even origineel met de grootste pully.
Welke pully heb jij nu? Als je naar 60 gaat misschien toch de Rotrex olie nemen.

Ik heb trouwens Sprintex twee keer gevraagd welke verbeteringen ze hebben doorgevoerd om de afdichting nu wel op zijn plaats te houden maar ik krijg geen antwoord.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 mei 2013, 10:59

Ja, dan snap ik waarom hij een klein beetje lucht afblies bij het openen van die peil-bout.

Ik ga dat van die olie eens vragen als ik bij 1320 ben. Eens zien wat zij er van zeggen.

Het enige wat ik weet is dat men de tandwielen en die pakking verbeterd zou hebben. Ze hebben bij mijn unit de 62 er onder garantie terug op gezet, zo zeker zijn ze van hun zaak dat alles heel bleef nou. Het zou nu niet meer voor moeten komen aldus de heren van Sprintex.

De koppelingsplaat is inmiddels onderweg, de uitlaat is betaald bij MINIgarage en zou over drie weken thuis moeten liggen. Gisteren is de auto naar de spuiter gegaan voor de nieuwe spoiler, de kooi in EB en de Pole's in glanszwart te spuiten

Terug naar “Show your ride”