17 inch, 7,5 J, ET45
215/40/17 banden van Federal. RSR semi slicks.. Achteraan 13 mm spacers, vooraan niks.
Dave's Turbo R53 Project
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nou, hij bleef niet helemaal lekker lopen in mijn ogen dus eergisteren de bovenzijde van het blok weer even opgehaald.
Kleppendeksel gewisseld van JCW naar JCM en de intercooler bekeken. UIteindelijk bleek er een grote scheur te zitten in een van de twee rubberen afsluiters van de IC. Die vervangen en sindsdien loopt ie met koude motor ontzettend slecht. Moeilijk stationair, beetje horten en stoten, wat bokken. Soms zelfs uitvallen.
Net even gebeld met Engeland, en die denken dat door het oplossen van het boostlek de waardes nu verbeterd zijn en daardoor de ECU in de war schoppen. Ik hoor snel van ze wanneer de nieuwe drijfstangen binnen zijn, het onderblok is al klaargemaakt voor de nieuwe zuigers, licht aangepaste compressieratio en wordt als de stangen binnen zijn dus in elkaar geschroefd met overal verse lagers. Dan rij ik er weer naar toe, en gaan we alles ombouwen
Gaat er ook meteen een 60 mm pulley op de Sprintex
Kleppendeksel gewisseld van JCW naar JCM en de intercooler bekeken. UIteindelijk bleek er een grote scheur te zitten in een van de twee rubberen afsluiters van de IC. Die vervangen en sindsdien loopt ie met koude motor ontzettend slecht. Moeilijk stationair, beetje horten en stoten, wat bokken. Soms zelfs uitvallen.
Net even gebeld met Engeland, en die denken dat door het oplossen van het boostlek de waardes nu verbeterd zijn en daardoor de ECU in de war schoppen. Ik hoor snel van ze wanneer de nieuwe drijfstangen binnen zijn, het onderblok is al klaargemaakt voor de nieuwe zuigers, licht aangepaste compressieratio en wordt als de stangen binnen zijn dus in elkaar geschroefd met overal verse lagers. Dan rij ik er weer naar toe, en gaan we alles ombouwen

Gaat er ook meteen een 60 mm pulley op de Sprintex

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Pfff...blijft wel een labour of love he zo... respect dat je er altijd zo nuchter onder blijft en er de lol van blijft inzien 

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Daarbij vind ik het ook wel leuk om er mee bezig te zijn, en wat schiet ik er mee op als ik me daar aan ga ergeren. Ik kan kwader worden om bouten die te vast zitten, haha
Ik kan me er niet druk om maken, ik heb die auto eigenlijk niet nodig, dus dat scheelt.GreyCooperS schreef:Pfff...blijft wel een labour of love he zo... respect dat je er altijd zo nuchter onder blijft en er de lol van blijft inzien
Daarbij vind ik het ook wel leuk om er mee bezig te zijn, en wat schiet ik er mee op als ik me daar aan ga ergeren. Ik kan kwader worden om bouten die te vast zitten, haha

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
True..en je bent ook wel iemand die zich overal in verdiept en van klooien houdt...ik ga het heeeeel langzaam beetje leren, maar moet ook niet te veel tegenslag zijn, dan wordt ik pissed 

- JJJJ
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Culemborg
Bericht
Vanmorgen een rondje meegereden en ondanks dat moeilijke begin (uitvallen) wat een bak, wat een power en wat een geluid!
Nogmaals bedankt voor de hulp bij het plaatsen van de camberlinks en de gezellige ochtend!
Of bouten die op bijna onmogelijke plaatsen zitten...Daveke-Orranje schreef:Ik kan kwader worden om bouten die te vast zitten, haha

Vanmorgen een rondje meegereden en ondanks dat moeilijke begin (uitvallen) wat een bak, wat een power en wat een geluid!


Nogmaals bedankt voor de hulp bij het plaatsen van de camberlinks en de gezellige ochtend!
- Raj
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuid-Limburg
Bericht
Past de ECU zich niet automatisch aan op luchttoevoer?
Haha let me guess, iets met steeksleutel 18?JJJJ schreef:Of bouten die op bijna onmogelijke plaatsen zitten...Daveke-Orranje schreef:Ik kan kwader worden om bouten die te vast zitten, haha![]()
Vanmorgen een rondje meegereden en ondanks dat moeilijke begin (uitvallen) wat een bak, wat een power en wat een geluid!
![]()
![]()
Nogmaals bedankt voor de hulp bij het plaatsen van de camberlinks en de gezellige ochtend!

Past de ECU zich niet automatisch aan op luchttoevoer?
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Ik wilde er niks over zeggen 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht

Sprintex gebruikt een versnellingsbakolie die schuimt en druk opbouwt.
Om dat te voorkomen kun je Rotrex olie gebruiken maar ik laat mijn Sprintex even origineel met de grootste pully.
Welke pully heb jij nu? Als je naar 60 gaat misschien toch de Rotrex olie nemen.
Ik heb trouwens Sprintex twee keer gevraagd welke verbeteringen ze hebben doorgevoerd om de afdichting nu wel op zijn plaats te houden maar ik krijg geen antwoord.
Als hij lucht blaast is hij in ieder geval nog dichtDaveke-Orranje schreef:Oliepeil van de Sprintex was prima, al vraag ik me af of het ding lucht af hoort te blazen op het moment dat de peilschroef eruit gedraaid wordt... Berthil?!

Sprintex gebruikt een versnellingsbakolie die schuimt en druk opbouwt.
Om dat te voorkomen kun je Rotrex olie gebruiken maar ik laat mijn Sprintex even origineel met de grootste pully.
Welke pully heb jij nu? Als je naar 60 gaat misschien toch de Rotrex olie nemen.
Ik heb trouwens Sprintex twee keer gevraagd welke verbeteringen ze hebben doorgevoerd om de afdichting nu wel op zijn plaats te houden maar ik krijg geen antwoord.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ja, dan snap ik waarom hij een klein beetje lucht afblies bij het openen van die peil-bout.
Ik ga dat van die olie eens vragen als ik bij 1320 ben. Eens zien wat zij er van zeggen.
Het enige wat ik weet is dat men de tandwielen en die pakking verbeterd zou hebben. Ze hebben bij mijn unit de 62 er onder garantie terug op gezet, zo zeker zijn ze van hun zaak dat alles heel bleef nou. Het zou nu niet meer voor moeten komen aldus de heren van Sprintex.
De koppelingsplaat is inmiddels onderweg, de uitlaat is betaald bij MINIgarage en zou over drie weken thuis moeten liggen. Gisteren is de auto naar de spuiter gegaan voor de nieuwe spoiler, de kooi in EB en de Pole's in glanszwart te spuiten
Ik ga dat van die olie eens vragen als ik bij 1320 ben. Eens zien wat zij er van zeggen.
Het enige wat ik weet is dat men de tandwielen en die pakking verbeterd zou hebben. Ze hebben bij mijn unit de 62 er onder garantie terug op gezet, zo zeker zijn ze van hun zaak dat alles heel bleef nou. Het zou nu niet meer voor moeten komen aldus de heren van Sprintex.
De koppelingsplaat is inmiddels onderweg, de uitlaat is betaald bij MINIgarage en zou over drie weken thuis moeten liggen. Gisteren is de auto naar de spuiter gegaan voor de nieuwe spoiler, de kooi in EB en de Pole's in glanszwart te spuiten