X-treme Mini

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Berichten: 265
Lid geworden op: 05 sep 2011, 17:36

03 apr 2012, 21:29

Daveke schreef:Toch geen 210 versie, want er zitten geen works injectoren in..
gaat om het onderblok he... en ook die wordt uitelkaar gehaald voor de wiseco's enz.
maar inlaat spruitstuk gaat wel over want deze glimt meer :-P ook de kleppendeksel ziet er wel beter uit dan mijn oude.
"Burning tires into adrenaline!"
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7217
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

03 apr 2012, 21:33

was goed om kennis te maken.. ik hoop dat snel je mini weer opgelapt wordt en dat je snel weer kan knallen met dat ding.

gr ragg
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

03 apr 2012, 21:42

Welke injectoren ga je gebruiken?
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Berichten: 265
Lid geworden op: 05 sep 2011, 17:36

03 apr 2012, 21:46

JCW's
Mischien later nog eens aan de 450 cc of hoger. maar zie ik dan wel weer
"Burning tires into adrenaline!"
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

03 apr 2012, 21:46

Aan hoeveel PK denk je?
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Berichten: 265
Lid geworden op: 05 sep 2011, 17:36

03 apr 2012, 21:48

Niks :-) ben al even blij weer als ie rijdt hahahaha
theoretisch moet ie natuurlijk wel 240/250 pk kunnen halen met deze setup maar ik zie wel wat het wordt
"Burning tires into adrenaline!"
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

03 apr 2012, 21:50

250 zit je echt aan de absolute max met JCW's..

Als je veilig wil doen, opteer je direct voor 550's van Bosch met aangepaste kabels. Dan weet je zeker dat ze de zaken veilig af kunnen stellen.. En dat je ondanks goede AFR's tijdens de runs op de rollenbank niet onregelmatig gaan sproeien..

Wat is de setup precies?

Nokkenas, kop, pulley e.d.?
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Berichten: 265
Lid geworden op: 05 sep 2011, 17:36

03 apr 2012, 21:59

moet je dan ook een resistorpack ofzo installeren of heb je ze niet in hoge en lage weerstand? wat zit er standaard in lage weerstand injectors?
"Burning tires into adrenaline!"
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Berichten: 265
Lid geworden op: 05 sep 2011, 17:36

03 apr 2012, 22:03

setup is:

aangepaste kop met andere kleppen port geflowed/polished
gasket match inlaat en uitlaat spruitstuk
4-1 spruitstuk
andere newman nokkenas
wiseco's
17" pulley
nieuwe SC
Oliekoeler met termostaat
En andere IC
Compleet open uitlaat systeeem ( al ga ik dat wel veranderen! wat een kabaal! Mij te SAM :-P )
Ultra light ACT vliegwiel
Keflar clutch master koppeling drukgroep
"Burning tires into adrenaline!"
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

03 apr 2012, 22:48

Ik denk dat je heel hard in je handjes mag klappen met 250..

Ik gok op 240-245.. De newman laat nl wat liggen tov de 469 versie van de CatCam
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

03 apr 2012, 22:52

Ik rij ook op jcw injectoren benlangrijkste bij 250 pk is de boel koelhoude. En genoeg lucht om die waarde te halen....ik draaide standaard jcw airbox 10 pk minder
burn rubber not your soul

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

03 apr 2012, 23:20

Das vreemd.. Een JCW/DaveF is namelijk dyno proven het beste qua CAI..

En ik denk dat je bij een andere nokkenas (Schick, Newman, Cat) sowieso aan grotere injectoren moet (min 450 - 550 nog beter). Maar nogmaals, mijn mening..
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

04 apr 2012, 08:05

Ik geloof dat 550 inj echt noodzakelijk is als je aan de sprintex gaat
burn rubber not your soul

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

04 apr 2012, 10:08

Nope, 1320 adviseert het om het bij elke nokkenaswissel te doen.

Ik heb bestanden gezien van Mini's met een standaard set injectoren of zelfs JCW injectoren op andere nokkenassen en daar wordt je echt NIET blij van
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

04 apr 2012, 11:03

Los daarvan: een injector die op z'n max loopt nevelt heel slecht, of gaat zelfs druppelen, waardoor je brandstofverbruik bijzonder hoog wordt en je koeling een stuk slechter. Dan liever een maatje groter...

Terug naar “Show your ride”