Dave's Turbo R53 Project

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

02 jun 2013, 20:04

Kijk maar even in het topic van Berthil :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1636
Lid geworden op: 27 okt 2011, 11:28

02 jun 2013, 20:10

Daveke-Orranje schreef:Waarom moeten jullie nou altijd van on-topic overgaan op sex? Komen jullie allebei iets tekort? :mrgreen:
Hahahah

Ik bedoelde nu dat Tom, Marcel moest pesten over de 4x4 stand :D
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1636
Lid geworden op: 27 okt 2011, 11:28

02 jun 2013, 20:16

WHAHAHAHAHAH

*Zoiets maarzel?

Afbeelding
nikkwaus
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: limburg
Berichten: 288
Lid geworden op: 09 dec 2012, 16:41

04 jun 2013, 20:28

wow die mini is echt dikkkk kwijl kwijl haha.
ik zie wel een keer voor bij knalen.
Afbeelding
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

04 jun 2013, 21:07

jeeeetje wat een apparaten die remmen zeg! past inderdaad precies!!! 8)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

04 jun 2013, 22:52

De remkracht is echt absurd. Way too mich eigenlijk.

Voelt wel veilig moet ik zeggen :D

Vandaag alle spulletjes aan zuigerveren, seals, pakkingen etc besteld bij de stealer. Daar kreeg ik namelijk korting, en bij 1320 niet. Dus Thomas raadde me zelf aan om de spullen te halen bij de dealer. Wat een service!

17 juni tm 19 juni wordt er dus een volledige motorrevisie gedaan. Alle lagers rond de krukas, alle pakkingen rond de krukas, de zuigerveren, de spruitstukpakkingen en vitale o-ringen etc worden allemaal vervangen. De kop gaat van het blok af (vanzelfsprekend) en wordt helemaal nagekeken en schoongemaakt. De pulley op de sprintex wordt vervangen door een kleinere, 60 mm, en de rev-limiter komt dan op 7200 toeren te staan omdat er mult-grooved kleppen in mijn kop zitten, die bij hogere toeren nog wel eens kunnen falen.

De bak met Quaife en verse koppelingsplaat liggen klaar in de kelder. Dan gaat in Engeland de nieuwe spruit eronder, en wordt het hele boeltje opnieuw afgesteld op de Dyno en zit het er wel een beetje op :)

Enige wat ik dan nog zou willen doen aan grote upgrades is een MiniGarage Intercooler, maar dat heeft geen haast :)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

04 jun 2013, 23:41

marcel700 schreef:Nieuwe oliepomp, ketting, geleiders, tandwielen,spanner ??

Krukas lagers oem of van die andere?

Welke soort olie schraap ringen ?

Als er nieuwe zuiger veren op komt hoe gaat dat dan met de zuigerveer speling?
Ketting, tandwielen, geleider en spanner zijn vervangen bij het wisselen van de blok zelf (ongeveer 25.000 km geleden) dus die zijn prima. Oliepomp laat ik voor wat het is.

Standaard zuiger veren. Thomas meet de zuiger tot cilinder-speling en vanaf daar kijkt men verder.

Gaan Mahle race-krukaslagers in. Dan is het blokje weer tiptop
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

04 jun 2013, 23:56

marcel700 schreef::icon_top: >) Pooweeeerrrrrr!!!!!!!

Gas op die lolly.

En 1320 ecu?
De kabel om te monteren in een linksgestuurde auto moest helemaal op maat gemaakt worden, en dat kon erg lang duren.
Het blijft dus de gewone ECU. Het is ook niet direct nodig.

Er waren een aantal leuks functies, als een sterk verbeterde gasrespons, het schakelen van eventueel methanol, uitgebreide Launch Control Settings en nog een heel scala aan dingen waar de auto beter van gaat rijden en reageren.

Moest ik dat willen, moest ik mn auto twee weken daar laten staan en dan weer ophalen wat dus geen haalbare kaart is. Wellicht in de toekomst een keer, maar ergens denk ik, dat ik het misschien ook niet echt nodig heb, en dan is 1600 pond toch wel een behoorlijk sommetje geld.

Het vermogen zou namelijk nagenoeg hetzelfde moeten zijn op de stock ECU met een goede map ;)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

05 jun 2013, 00:21

marcel700 schreef::mrgreen: Voor 1600 kan je ook de kelder mooi inrichten en mij uitnodigen :lachuh
Ja, of een nieuwe racefiets kopen, of een 5D MkII, of godweetwat.

Die ECU staat niet meer op de wish-list. Die intercooler is het enige, samen met wat klein spul

Terug naar “Show your ride”