
Dave's Turbo R53 Project
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- Raj
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuid-Limburg
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
De remkracht is echt absurd. Way too mich eigenlijk.
Voelt wel veilig moet ik zeggen
Vandaag alle spulletjes aan zuigerveren, seals, pakkingen etc besteld bij de stealer. Daar kreeg ik namelijk korting, en bij 1320 niet. Dus Thomas raadde me zelf aan om de spullen te halen bij de dealer. Wat een service!
17 juni tm 19 juni wordt er dus een volledige motorrevisie gedaan. Alle lagers rond de krukas, alle pakkingen rond de krukas, de zuigerveren, de spruitstukpakkingen en vitale o-ringen etc worden allemaal vervangen. De kop gaat van het blok af (vanzelfsprekend) en wordt helemaal nagekeken en schoongemaakt. De pulley op de sprintex wordt vervangen door een kleinere, 60 mm, en de rev-limiter komt dan op 7200 toeren te staan omdat er mult-grooved kleppen in mijn kop zitten, die bij hogere toeren nog wel eens kunnen falen.
De bak met Quaife en verse koppelingsplaat liggen klaar in de kelder. Dan gaat in Engeland de nieuwe spruit eronder, en wordt het hele boeltje opnieuw afgesteld op de Dyno en zit het er wel een beetje op
Enige wat ik dan nog zou willen doen aan grote upgrades is een MiniGarage Intercooler, maar dat heeft geen haast
Voelt wel veilig moet ik zeggen

Vandaag alle spulletjes aan zuigerveren, seals, pakkingen etc besteld bij de stealer. Daar kreeg ik namelijk korting, en bij 1320 niet. Dus Thomas raadde me zelf aan om de spullen te halen bij de dealer. Wat een service!
17 juni tm 19 juni wordt er dus een volledige motorrevisie gedaan. Alle lagers rond de krukas, alle pakkingen rond de krukas, de zuigerveren, de spruitstukpakkingen en vitale o-ringen etc worden allemaal vervangen. De kop gaat van het blok af (vanzelfsprekend) en wordt helemaal nagekeken en schoongemaakt. De pulley op de sprintex wordt vervangen door een kleinere, 60 mm, en de rev-limiter komt dan op 7200 toeren te staan omdat er mult-grooved kleppen in mijn kop zitten, die bij hogere toeren nog wel eens kunnen falen.
De bak met Quaife en verse koppelingsplaat liggen klaar in de kelder. Dan gaat in Engeland de nieuwe spruit eronder, en wordt het hele boeltje opnieuw afgesteld op de Dyno en zit het er wel een beetje op

Enige wat ik dan nog zou willen doen aan grote upgrades is een MiniGarage Intercooler, maar dat heeft geen haast

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Standaard zuiger veren. Thomas meet de zuiger tot cilinder-speling en vanaf daar kijkt men verder.
Gaan Mahle race-krukaslagers in. Dan is het blokje weer tiptop
Ketting, tandwielen, geleider en spanner zijn vervangen bij het wisselen van de blok zelf (ongeveer 25.000 km geleden) dus die zijn prima. Oliepomp laat ik voor wat het is.marcel700 schreef:Nieuwe oliepomp, ketting, geleiders, tandwielen,spanner ??
Krukas lagers oem of van die andere?
Welke soort olie schraap ringen ?
Als er nieuwe zuiger veren op komt hoe gaat dat dan met de zuigerveer speling?
Standaard zuiger veren. Thomas meet de zuiger tot cilinder-speling en vanaf daar kijkt men verder.
Gaan Mahle race-krukaslagers in. Dan is het blokje weer tiptop
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Het blijft dus de gewone ECU. Het is ook niet direct nodig.
Er waren een aantal leuks functies, als een sterk verbeterde gasrespons, het schakelen van eventueel methanol, uitgebreide Launch Control Settings en nog een heel scala aan dingen waar de auto beter van gaat rijden en reageren.
Moest ik dat willen, moest ik mn auto twee weken daar laten staan en dan weer ophalen wat dus geen haalbare kaart is. Wellicht in de toekomst een keer, maar ergens denk ik, dat ik het misschien ook niet echt nodig heb, en dan is 1600 pond toch wel een behoorlijk sommetje geld.
Het vermogen zou namelijk nagenoeg hetzelfde moeten zijn op de stock ECU met een goede map
De kabel om te monteren in een linksgestuurde auto moest helemaal op maat gemaakt worden, en dat kon erg lang duren.marcel700 schreef:![]()
Pooweeeerrrrrr!!!!!!!
Gas op die lolly.
En 1320 ecu?
Het blijft dus de gewone ECU. Het is ook niet direct nodig.
Er waren een aantal leuks functies, als een sterk verbeterde gasrespons, het schakelen van eventueel methanol, uitgebreide Launch Control Settings en nog een heel scala aan dingen waar de auto beter van gaat rijden en reageren.
Moest ik dat willen, moest ik mn auto twee weken daar laten staan en dan weer ophalen wat dus geen haalbare kaart is. Wellicht in de toekomst een keer, maar ergens denk ik, dat ik het misschien ook niet echt nodig heb, en dan is 1600 pond toch wel een behoorlijk sommetje geld.
Het vermogen zou namelijk nagenoeg hetzelfde moeten zijn op de stock ECU met een goede map

Onze sponsors