met zoveel pk's gaat dat wagentje bijna door de geluidsbarrièreDaveke-Orranje schreef:Das iets voor straks..
Old Red draaide zojuist 470 pk aan het vliegwiel bij de laatste dynorun!
Klinkt heerlijk!
Dave's Turbo R53 Project
- koosie
- Volledig MINI minded!

Bericht
Re: Dave's Sprintex-hok - New Wheels! 257
- franklyn85
- Volledig MINI minded!

- Locatie: heemskerk
Bericht
Re: Dave's Sprintex-hok - New Wheels! 257
Blijft ie nu wel heel hahaha
burn rubber not your soul


- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Re: Dave's Sprintex-hok - New Wheels! 257
Ja, de standaard blokken hebben sowieso te dunne cilinderwanden. Opboren is dus sowieso uit den boze, dan wordt de cilinderwand te iel, en de zuigers gaan met de druk die ze draaien (25 psi momenteel) kantelen. Dan klappen ze door de wand heen. Geen idee of ie nu heel blijft, komen we snel genoeg achter 
- franklyn85
- Volledig MINI minded!

- Locatie: heemskerk
Bericht
Re: Dave's Sprintex-hok - New Wheels! 257
Jaja kantelen ik zag dus toch goed op die foto
Maar maak maar is een R56 blok open en check hoe dun die cilinderwand is
Als je een r53 opboort is hij nog steeds dikker dan de R56
Haha het blijven risico's maar dan rijden wij ook niet met 470pk
Maar maak maar is een R56 blok open en check hoe dun die cilinderwand is
Als je een r53 opboort is hij nog steeds dikker dan de R56
Haha het blijven risico's maar dan rijden wij ook niet met 470pk
burn rubber not your soul


- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Re: Dave's Sprintex-hok - New Wheels! 257
Zelfs de standaard R53 is nog te dun. Tenminste, als je over de 300 wil gaan met hogere drukken.
Foto's, en een filmpje zijn terug te vinden op mijn photobucket, het nieuwe forum vind het niet leuk dat mijn foto's groot zijn en op mn iPhone kan ik het niet aanpassen. Eerste foto van de reeks is hier te vinden;
http://i1093.photobucket.com/albums/i43 ... BC7446.jpg
Bij nader inzien bleken alle vier de zuigers scheurtjes te hebben aan de uitlaatzijde. Ook meerdere zuigers die hier boven op zolder lagen bleken er last van te hebben. Nu gaan er 4 verse uit een jong blok in met nieuwe veertjes en nieuwe lagers. Helemaal schoon en wel!
Zo, nu richting hotel! Wifi is weg, dus morgen weer updates!
Foto's, en een filmpje zijn terug te vinden op mijn photobucket, het nieuwe forum vind het niet leuk dat mijn foto's groot zijn en op mn iPhone kan ik het niet aanpassen. Eerste foto van de reeks is hier te vinden;
http://i1093.photobucket.com/albums/i43 ... BC7446.jpg
Bij nader inzien bleken alle vier de zuigers scheurtjes te hebben aan de uitlaatzijde. Ook meerdere zuigers die hier boven op zolder lagen bleken er last van te hebben. Nu gaan er 4 verse uit een jong blok in met nieuwe veertjes en nieuwe lagers. Helemaal schoon en wel!
Zo, nu richting hotel! Wifi is weg, dus morgen weer updates!
- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Re: Dave's Sprintex-hok - 1320-time! Pg 258-259
Blok zit weer in elkaar, alles is gedaan.. Hele zorg minder! 4 verse zuigers, Mahle racelagers, alle pakkingen zijn ververst, alles is schoon gemaakt. De thermostaat is M7 gebleven, aangezien de Challenge thermostaat een normale bleek te zijn. Tegenvaller nummer 2 nadat ook al bleek dat de nieuwe bak geen 6 maar een 5 bak was, ook nog eens zonder Quaife diff. Erg jammer allemaal. De Vibra technics steunen zitten er ook allemaal in, maar stickers even verwijderd na een lang verhaaltje van Thomas. De kleinst beschikbare pulley voor de sprintex, 60 mm, is er vandaag als laatste opgegaan.
De uitlaat is helemaal op maat gemaakt nu en pas gemaakt op de auto. De hangers zijn gebogen en verlengd, de middendemper is er passend tussen gezet en een extra lambda punt is geplaatst. Het hitteschild is waar nodig aangepast, en de middelste bevestigingsplaat is licht opengewerkt om contact te voorkomen. Beide lambdasondes zijn ook verlengd ivm het langere spruitstuk nu.
Nitrac achterschijven zitten erop en Challenge ASC unit is niet geplaatst, aangezien ASC toch meer uit gaat staan dan aan, met (hopelijk) 300 pk
Morgen gaan we vroeg in de ochtend de motor inrijden met een standalone ecu, en daarna mijn eigen ECU aanpassen! Zin in!
De uitlaat is helemaal op maat gemaakt nu en pas gemaakt op de auto. De hangers zijn gebogen en verlengd, de middendemper is er passend tussen gezet en een extra lambda punt is geplaatst. Het hitteschild is waar nodig aangepast, en de middelste bevestigingsplaat is licht opengewerkt om contact te voorkomen. Beide lambdasondes zijn ook verlengd ivm het langere spruitstuk nu.
Nitrac achterschijven zitten erop en Challenge ASC unit is niet geplaatst, aangezien ASC toch meer uit gaat staan dan aan, met (hopelijk) 300 pk
Morgen gaan we vroeg in de ochtend de motor inrijden met een standalone ecu, en daarna mijn eigen ECU aanpassen! Zin in!
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Re: Dave's Sprintex-hok - 1320-time! Pg 258-259
Snap de helft niet wat er allemaal aan gebeurd, maar mooi dat je happy bent 
- franklyn85
- Volledig MINI minded!

- Locatie: heemskerk
Bericht
Re: Dave's Sprintex-hok - 1320-time! Pg 258-259
Oke beter jammer van die versnellingsbak en thermostaat
burn rubber not your soul


- JunkyXL
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Hengelo
Bericht
Re: Dave's Sprintex-hok - 1320-time! Pg 258-259
wauw, top. !!
jammer van de bak, sper ed… maar dat gat bij jou vast en zeker goedkomen
jammer van de bak, sper ed… maar dat gat bij jou vast en zeker goedkomen
- speedy
- NMC Legend

- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Dave's Sprintex-hok - 1320-time! Pg 258-259
dat heb ik ookGreyCooperS schreef:Snap de helft niet wat er allemaal aan gebeurd, maar mooi dat je happy bent
Onze sponsors


















