Dave's Turbo R53 Project
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Dave's Sprintex-hok - 1320-time! Pg 258-259
Hoe rijd hij nou Davey? ben benieuwt naar je bevindingen?:D en natuurlijk foto's maar dat is vragen naar de bekende weg
- audissimo
- Mod virus alert!
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hij heeft alleen revisie gedaan en de auto rijd goed
burn rubber not your soul

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Probleem: 4 nieuwe zuigers, verse krukaslagers, verse zuigerveren, opnieuw afgesteld met een nieuwe uitlaat
Cijfers: 280 pk zonder waterinjectie.
Resultaat: Niet tevreden
Conclusie: Single Turbo conversion
Dat somt het wel op, plus een nieuwe bak herrie - wel leuk voor nu. Ik trek over een maand of twee ongeveer het blok eruit en ga van de grond af aan op nieuw beginnen. Ben het bij elkaar geraapt blokje meer dan beu en doe het nu een keer, helemaal goed, met een nette turbo setup die waarschijnlijk beter te rijden is dan alles wat ik hiervoor heb gedaan. Moedeloos ben ik inmiddels geworden van die auto. Maar goed, er schijnt weer licht aan het eind van de tunnel
Cijfers: 280 pk zonder waterinjectie.
Resultaat: Niet tevreden
Conclusie: Single Turbo conversion
Dat somt het wel op, plus een nieuwe bak herrie - wel leuk voor nu. Ik trek over een maand of twee ongeveer het blok eruit en ga van de grond af aan op nieuw beginnen. Ben het bij elkaar geraapt blokje meer dan beu en doe het nu een keer, helemaal goed, met een nette turbo setup die waarschijnlijk beter te rijden is dan alles wat ik hiervoor heb gedaan. Moedeloos ben ik inmiddels geworden van die auto. Maar goed, er schijnt weer licht aan het eind van de tunnel
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Juist, niet tevreden. Ik had gehoopt op 300, heeft me een smak geld gekost en ik haal 280. Dan ben ik niet tevreden en haalt het ding me even het bloed onder m'n nagels uit..
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Aan de ene kant begrijpelijk dat je niet tevreden bent. Je hebt er immers veel tijd, geld en moeite in gestoken. Maar aan de andere kant: 300 is ook maar een getalletje, hè. Leuk voor tijdens de borrelpraat, maar die 20 pk gaat echt geen wereld van verschil maken t.o.v. je huidige prestaties. Het is m.i. meer een psychologische barrière. Met 280 pk gaat hij toch ook al als de brandweer? Er zijn weinig mensen die met je huidige vermogen rond rijden, hier op het forum voor zover ik weet zelfs (nog) niemand.
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als die +/- 280 pk naar behoren kan presteren, zou ik het zo laten. Je hebt nu bakken geld uitgegeven, terwijl je oude set-up 'aardig' presteerde. Gewoon lekker genieten van wat je hebt?

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Geen 300pk? Pff, dan mag je ook niet met de grote jongens meedoen... 

Onze sponsors