
Dave's Turbo R53 Project
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
We gaan de Mini vanavond ophalen, rijdend.
Na wat overleg met een aantal mensen zijn we tot een aantal conlusies gekomen:
- De verklaring van de Co2 in de koelvloeistof komt nog van de gescheurde kop
- De nieuwe kop en pakking zijn 100% zeker goed, en goed geinstalleerd, daar kan niets mee zijn
- Als het de cylinderwand zou zijn zou hij continu slecht moeten lopen, en dat doet ie niet
- Het lijkt er dus op dat het een ontstekingsprobleem is
- Vanavond de bobine vervangen, en kijken of er corrosie op punt nr 3 of 4 zit en als dat niet werkt:
- Bougiekabels controleren
- De nieuwe bougies controleren (de gaps zijn 100% zeker in orde, die zijn pasmaat gemaakt)
- Sensoren zijn in orde, die zijn nl vervangen
- Als het de injectoren zouden zijn zou het probleem ook continu op treden, en niet trendmatig
- Wellicht zit er dan een aardekabel verkeerd, omdat de shiftlight zich laatst ook '"zelfstandig" van opzet veranderde, en dat kan alleen door hem aan de aarde te zetten.. Vreemd
- Al met al, lijkt het dus geen groot probleem te zijn, en als het dat wel is, moeten we een compressie en lektestje doen

Na wat overleg met een aantal mensen zijn we tot een aantal conlusies gekomen:
- De verklaring van de Co2 in de koelvloeistof komt nog van de gescheurde kop
- De nieuwe kop en pakking zijn 100% zeker goed, en goed geinstalleerd, daar kan niets mee zijn
- Als het de cylinderwand zou zijn zou hij continu slecht moeten lopen, en dat doet ie niet
- Het lijkt er dus op dat het een ontstekingsprobleem is
- Vanavond de bobine vervangen, en kijken of er corrosie op punt nr 3 of 4 zit en als dat niet werkt:
- Bougiekabels controleren
- De nieuwe bougies controleren (de gaps zijn 100% zeker in orde, die zijn pasmaat gemaakt)
- Sensoren zijn in orde, die zijn nl vervangen
- Als het de injectoren zouden zijn zou het probleem ook continu op treden, en niet trendmatig
- Wellicht zit er dan een aardekabel verkeerd, omdat de shiftlight zich laatst ook '"zelfstandig" van opzet veranderde, en dat kan alleen door hem aan de aarde te zetten.. Vreemd
- Al met al, lijkt het dus geen groot probleem te zijn, en als het dat wel is, moeten we een compressie en lektestje doen

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Problem found!
De bougie van cilinder drie is overleden,

Het bovenste halfronde boogje, is dus voor de helft verdwenen. Waarschijnlijk gesmolten omdat ik toen de noodloop er nog op stond gewoon gereden, en ook een stukje wat harder gereden, heb. Andere mogelijke reden kan zijn dat tijdens het proefrijden er twee injectoren los zaten waaronder die van cilinder 3, dat ie daarom wat arm heeft gestaan.
Morgen gaan we in elk geval met een speciaal cameraatje in de cilinder kijken of we er een stukje resterend materiaal kunnen vinden, en als dat niet zo is, gaan er nieuwe bougies in en is het weer rijden!
Me is happy!
De bougie van cilinder drie is overleden,

Het bovenste halfronde boogje, is dus voor de helft verdwenen. Waarschijnlijk gesmolten omdat ik toen de noodloop er nog op stond gewoon gereden, en ook een stukje wat harder gereden, heb. Andere mogelijke reden kan zijn dat tijdens het proefrijden er twee injectoren los zaten waaronder die van cilinder 3, dat ie daarom wat arm heeft gestaan.
Morgen gaan we in elk geval met een speciaal cameraatje in de cilinder kijken of we er een stukje resterend materiaal kunnen vinden, en als dat niet zo is, gaan er nieuwe bougies in en is het weer rijden!
Me is happy!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors