
PPCS (Mini Cooper S Parklane) New rimz @ pag 33
- robertdresen
- One wheel wonder
- Locatie: Maastricht
- PPCS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Zijn er al weer af. Vond t niet echt stoer staan eigenlijk. Wel chique, maar past mijns inziens meer op een cooper.
Heb ze er dus weer vanaf gehaald. Nu ben ik tenminste de enige van t forum met een parklane met RG kappen.
Gr,
PP
ps binnenkort maar weer de zomervelgjes monteren en dan ga ik weer lekker nieuwe picca's posten

Heb ze er dus weer vanaf gehaald. Nu ben ik tenminste de enige van t forum met een parklane met RG kappen.
Gr,
PP
ps binnenkort maar weer de zomervelgjes monteren en dan ga ik weer lekker nieuwe picca's posten

- PPCS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amsterdam
Bericht


Zomerwielen weer gemonteerd
. Meer een beslissing met het hart, dan met t verstand. Het was zo warm vandaag en die winterbanden waren op de snelweg weg aan het fikken, dus de mooie webspokes er weer onder. Eerst ff de wielen in de meg's gezet en glimmen dat ze doen
. Tijd zal leren of t te vroeg was of niet.


Zomerwielen weer gemonteerd


- robertdresen
- One wheel wonder
- Locatie: Maastricht
Bericht
goed bezig pieter,
ik ben nu in milano, 6 mnden voor mijn studie,
en eind maart komt de MINI hier ook,
dan zal ik mooie pics posten voor de duomo hier!!!
ik ben nu in milano, 6 mnden voor mijn studie,
en eind maart komt de MINI hier ook,
dan zal ik mooie pics posten voor de duomo hier!!!
- PPCS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Vandaag weer een druk mini dagje.
Eerst ff boodschappen gedaan bij de gamma, waarbij een of andere onverlaat zijn portier in de mijne heeft gegooid.
Lekker een klein deukje in mn deur dus
. Maandag dus naar de uitdeuken zonder spuiten goeroe om t deukje er uit te laten masseren, zit gelukkig geen lakschade aan. SNap alleen niet hoe, want je kan er van achter niet bij
. Zit namelijk bijna aan het eind van het portier. Jullie hier ervaringen mee? Hoop iig dat het lukt want zo midden op de deur valt een heel klein deukje toch wel op. BALEN dus.
Daarna een afspraak gemaakt bij MINI amsterdam om morgen met de nieuwe S te gaan rijden. Zal jullie laten weten wat ik er van vond.
Duim voor me dat t maandag ochtend er mooi uitgeboetseerd wordt, want hier wordt je toch echt weer ziek van. Een of andere vieze sigaar vent, die zn vieze scorpio deur ff in m deur plant. Ik weet niet zeker dat hij t was, want het KAN eerder gebeurd zijn, maar volgens mij was hij het. Helaas geen bewijs
Gr,
PP
Eerst ff boodschappen gedaan bij de gamma, waarbij een of andere onverlaat zijn portier in de mijne heeft gegooid.
Lekker een klein deukje in mn deur dus


Daarna een afspraak gemaakt bij MINI amsterdam om morgen met de nieuwe S te gaan rijden. Zal jullie laten weten wat ik er van vond.
Duim voor me dat t maandag ochtend er mooi uitgeboetseerd wordt, want hier wordt je toch echt weer ziek van. Een of andere vieze sigaar vent, die zn vieze scorpio deur ff in m deur plant. Ik weet niet zeker dat hij t was, want het KAN eerder gebeurd zijn, maar volgens mij was hij het. Helaas geen bewijs

Gr,
PP
- PPCS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Tja ik zoek altijd het beste parkeerplekje uit dat ik kan vinden, helaas staat mijn MINI altijd in amsterdam geparkeerd tussen alle andere auto's, waarvan de meeste mensen het allemaal niks kan schelen. Tot nu toe al best geluk gehad denk ik. Zucht had ik maar een oprit of garage 

- PPCS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amsterdam
Bericht


Vandaag in deze kleurcombi gereden. Was een S, zonder sper en sportonderstel. Mijn ervaringen:
Motor: Klinkt echt matig zeker stationair. Na warm rijden begin ie rond de 6000rpm wel lekker fel te klinken. Qua performance trekt ie zeker vanaf lage toeren al lekker fel. Wel even wachten ivm het turbogat, maar hij trekt lekker van onderin. Jammer dat ie bovenin, vanaf 5500rpm niet veel meer toevoegd. Hij lijkt t niet echt lekker te vinden oid. De oude begon het juist steeds leuker te vinden. Kortom hoe voelt iets sneller en is dat ook in de tussenacceleratie, omdat je eerder het maximum koppel bereikt. Hij klinkt echter als een gewone peugeot 1.4
Looks: De wagen waar me mee reden was zowel van binnen als van buiten niet heel dik uitgerust, dus de looks vielen me in dit opzicht tegen. Maar kijk ik naar auto;s als die van Maaij of ricktolboom, dan zit dat wel goed met de looks. Van binnen vond ik de materialen erg goedkoop aandoen. Zeker de middenconsole was erg plastic achtig. Met pianolak en navigatie ziet het geheel er beter uit. Hopelijk komt JCW met een lederen dash en downtubes. Dit zal de wagen erg goed doen. De algemene kwalitets indruk was wel iets beter.
Stuurgedrag: Ook zonder sportonderstel stuurde de auto best strak. Wel had ik het gevoel met een SUV op pas te zijn. Tjeez wat een hoge motorkap en zit zeg
. Ik miste wel het sper en een sportonderstel, want de auto helde wel iets over in de bochten, maar ik moet zeggen dat ie goed stuurde en de wegligging echt lekker was. Het lijkt wel of het prestatie potentieel makkelijker op de max te rijden is met de nieuwe S. Met de nieuwe electronische stuurbekrachtiging was het bheel even wennen, maar het is een fijne, misschien voor sommigen iets te lichte installatie.
Remmen: WOoow, dit was het grootste verschil met de oude S. Wat een HEERLIJKE remmen. Iets bijteriger en veel , maar dan ook veeel meer vertraging. Het kontje zwaait zelfs een beetje uit bij hard remmen. IK WIL DEZE OOK OP MIJN WAGEN.
Zou het aan de remschijven en klauwen liggen, of aan de rembekrachtiger??? Ik wil ook die remmen
Conclusie: Een iets minder spannende en iets gemakkelijker mee te leven auto. Hij is voor lange reizen zeker comfortabeler, maar hij is ook minder spannend. Als ik de optelsom doe, dan zie ik eigenlijk evenveel plussen als minnen tov de S die ik nu heb. Een nieuwe S zou voor mij dus niet heel veel toevoegen, maar wel veel meer kosten. De clubman daarentegen blijft mij wel boeien, omdat dit een wezenlijk andere auto is. Volgende keer daar eens in gaan sturen.
Dit zijn iig mijn bevindingen van de nieuwe S. Maandag ga ik naar de uitdeuken zonder spuiten goeroe om het mini deukje(meeste zien het niet) er uit te laten halen, want ik ben zo'n debiel dat zoeits me al heel erg irriteerd.
Gr,
PP
EN om te laten blijken dat ik mijn wagen nu helemaal TOP vind wat foto's. Wel even wat vragen.
Wat moet ik doen om de remmen van mijn auto net zo LEKKER te maken. Ik wil geen ander merk dan MINI remmen onder mijn wagen,omdat ik een OEM freak ben. Ik neig er dus naar om de works remmen te ambieeren, aangezien die hetzelfde zijn als die uit de R56. Nu is mijn vraag. Remt een R53 met works remmen net zoals de R56, want manmanman wat een verschil.





Vandaag in deze kleurcombi gereden. Was een S, zonder sper en sportonderstel. Mijn ervaringen:
Motor: Klinkt echt matig zeker stationair. Na warm rijden begin ie rond de 6000rpm wel lekker fel te klinken. Qua performance trekt ie zeker vanaf lage toeren al lekker fel. Wel even wachten ivm het turbogat, maar hij trekt lekker van onderin. Jammer dat ie bovenin, vanaf 5500rpm niet veel meer toevoegd. Hij lijkt t niet echt lekker te vinden oid. De oude begon het juist steeds leuker te vinden. Kortom hoe voelt iets sneller en is dat ook in de tussenacceleratie, omdat je eerder het maximum koppel bereikt. Hij klinkt echter als een gewone peugeot 1.4
Looks: De wagen waar me mee reden was zowel van binnen als van buiten niet heel dik uitgerust, dus de looks vielen me in dit opzicht tegen. Maar kijk ik naar auto;s als die van Maaij of ricktolboom, dan zit dat wel goed met de looks. Van binnen vond ik de materialen erg goedkoop aandoen. Zeker de middenconsole was erg plastic achtig. Met pianolak en navigatie ziet het geheel er beter uit. Hopelijk komt JCW met een lederen dash en downtubes. Dit zal de wagen erg goed doen. De algemene kwalitets indruk was wel iets beter.
Stuurgedrag: Ook zonder sportonderstel stuurde de auto best strak. Wel had ik het gevoel met een SUV op pas te zijn. Tjeez wat een hoge motorkap en zit zeg

Remmen: WOoow, dit was het grootste verschil met de oude S. Wat een HEERLIJKE remmen. Iets bijteriger en veel , maar dan ook veeel meer vertraging. Het kontje zwaait zelfs een beetje uit bij hard remmen. IK WIL DEZE OOK OP MIJN WAGEN.
Zou het aan de remschijven en klauwen liggen, of aan de rembekrachtiger??? Ik wil ook die remmen

Conclusie: Een iets minder spannende en iets gemakkelijker mee te leven auto. Hij is voor lange reizen zeker comfortabeler, maar hij is ook minder spannend. Als ik de optelsom doe, dan zie ik eigenlijk evenveel plussen als minnen tov de S die ik nu heb. Een nieuwe S zou voor mij dus niet heel veel toevoegen, maar wel veel meer kosten. De clubman daarentegen blijft mij wel boeien, omdat dit een wezenlijk andere auto is. Volgende keer daar eens in gaan sturen.

Dit zijn iig mijn bevindingen van de nieuwe S. Maandag ga ik naar de uitdeuken zonder spuiten goeroe om het mini deukje(meeste zien het niet) er uit te laten halen, want ik ben zo'n debiel dat zoeits me al heel erg irriteerd.
Gr,
PP
EN om te laten blijken dat ik mijn wagen nu helemaal TOP vind wat foto's. Wel even wat vragen.
Wat moet ik doen om de remmen van mijn auto net zo LEKKER te maken. Ik wil geen ander merk dan MINI remmen onder mijn wagen,omdat ik een OEM freak ben. Ik neig er dus naar om de works remmen te ambieeren, aangezien die hetzelfde zijn als die uit de R56. Nu is mijn vraag. Remt een R53 met works remmen net zoals de R56, want manmanman wat een verschil.




- robertdresen
- One wheel wonder
- Locatie: Maastricht
Bericht
jcw remmen
hey pieter mooie remmen jongen
die zou ik er zeker opknallen alleen weet ik niet of je dan zo remt als de
r56, die overigens echt heel goed remt, ik weet wel dat ik laatst ergens een aanbiedinng heb gezien van 875 incl montage van die JCW remmen,ik zal nog eens diep nadenken waar dat was!
gr Robert
die zou ik er zeker opknallen alleen weet ik niet of je dan zo remt als de
r56, die overigens echt heel goed remt, ik weet wel dat ik laatst ergens een aanbiedinng heb gezien van 875 incl montage van die JCW remmen,ik zal nog eens diep nadenken waar dat was!
gr Robert
Onze sponsors