Mijn F56S JCW - Mini foto's (P46)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Mijn F56S JCW

22 nov 2015, 10:09

Ik dacht simpelweg dat die Spikes Spider alleen systemen hadden met enkel de spikes en niet met kettingen :roll: :lol: . Door je berichtje in het andere topic heb ik even gekeken op hun site en gezien dat ze nu vergelijkbare systemen hebben als de Trak Sport.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Mijn F56S JCW

22 nov 2015, 17:31

Jer84 schreef:Zien er ook nog eens mooi uit trouwens!
Dat vind ik eerlijk gezegd het minst belangrijke. Sneewkettingen liggen 99% van de tijd in de verpakking in de achterbak. Ik vind het echt zonde van mijn geld om dure of 'mooie' kettingen te kopen voor de enkele keer dat je ze (verplicht) moet gebruiken. Dat besteed ik dan liever aan mijn skipas of een drankje extra... ;)

btw. ben met de garage aan het kijken of ik kan wisselen naar 195 breed, op dezelfde velg want die wil ik graag wel houden. Zou mooi zijn als dat gaat lukken want hoewel de banden wel beter presteren nu het wat kouder is, kan ik nog steeds niet echt een sprintje trekken en vertrouw ik het niet helemaal in de bochten.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 nov 2015, 18:38

Sja, da's natuurlijk de afweging die je moet maken. Van mij hoeven de sneeuwkettingen er ook niet mooi uit te zien en ik heb ze eerlijkheidshalve met de wintersport ook nog nooit hoeven monteren. Maar ik wilde juist niet te veel concessies aan de rijeigenschappen door smalle winkelwagenwieltjes en banden eronder te gooien, dus heb ik het destijds gewoon bij een 205 brede band gehouden op 17" wieltjes. We hebben hier toch relatief weinig sneeuw. En ik zou het dus echt uitermate vervelend vinden als ik in de winter niet echt een sprintje kon trekken of geen vertrouwen had in de bochten door de smalle bandjes.

Maar goed, dat is dus persoonlijke voorkeur.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 nov 2015, 20:57

Ik heb in het verleden twee keer in Oostenrijk een paar kilometer met kettingen moeten rijden, maar verder is het al die jaren vooral verplichte kofferbakvulling. Met betrekking tot de winterbanden heb ik me toen ik de auto kocht domweg in al mijn enthousiasme niet gerealiseerd dat de grip van deze bandenmaat zo zou zijn, zoals 't nu is.

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 nov 2015, 23:55

Goed dat je bezig bent voor een andere winterset. Mijn reacties zijn misschien wat direct zo nu en dan maar een 175 band op Cooper S (zeker met een JCW pakket) is wat mij betreft echt een no-go!
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2015, 00:15

peter schreef:Goed dat je bezig bent voor een andere winterset. Mijn reacties zijn misschien wat direct zo nu en dan maar een 175 band op Cooper S (zeker met een JCW pakket) is wat mij betreft echt een no-go!
Geen probleem Peter, kan wel tegen een 'stootje' en eerlijke objectieve meningen stel ik altijd zéér op prijs! :icon_top:

Wat ik al schreef, ik heb me dit gedoe geen moment gerealiseerd bij aanschaf. Moet ook zeggen dat ik niet echt verstand heb van bandbreedtes/hoogtes etc. en dacht dat de set die me werd aangeboden wel okay zou zijn, misschien wel een beetje (te) naief en had ik even wat huiswerk vooraf moeten doen maar ik was eigenlijk in 'hogere sferen' toen ik het koopcontract tekende van mijn MINI.

Je hebt vast al gemerkt aan mijn reacties dat ik het "deze breedte ziet er niet dik uit" absoluut van ondergeschikt belang vind, had wél als wens soortgelijke zwarte velgen als bij de zomerset, maar maatje kleiner vind ik geen probleem hoor ...veiligheid, grip en vetrouwen vind ik daarentegen wél erg belangrijk en na de eerste kilometers had ik direct al in de gaten dat ik waarschijnlijk niet de juiste winterwielen heb gekregen.

Ik heb het afgelopen dinsdag neergelegd bij BMW/MINI NL want ik vind, alles gehoord & gelezen hebbende en afgaande op mijn rijervaring, eigenlijk dat ze deze set niet in de folder hadden mogen zetten voor een Cooper S. Ben vandaag toevallig gebeld, de techneuten zijn zich er over aan het buigen en ze zijn geloof ik ook met de dealer aan het overleggen. Maandag wordt ik teruggebeld. Ik ben benieuwd waar ze mee komen... wordt vervolgd en ondertussen is het credo: 'rustig' rijden, maar wel plezier beleven aan mijn karretje!! 8) :rijden

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2015, 01:09

Wat mij betreft hoef jij als klant er "geen verstand" van te hebben. Je moet oprecht goed geadviseerd worden. En geloof mij maar dat de verkoper hier zelf ook heus niet mee gaat rijden. En niet alleen omdat het er niet uit ziet... :wink:

Ja, een iets smallere band is (marginaal) beter in de winter maar een te smalle band mist gewoon weg contact met meer dan 200pk.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2015, 11:58

Volgens mijn boekje kunnen sneeuwkettingen alleen om de 175/65R15 & 175/60R16. Die tweede maat, rij ik dus nu mee. Omdat ik 99,99% van de tijd zonder kettingen rij laat ik dat onderwerp voor nu maar even rusten en richt ik me eerst op een winterbandenset waar ik lekker mee kan rijden. Als ik de sneeuw in ga dan kijk ik wel wat ik in de kofferbak gooi. Nu eerst maar eens kijken hoe BMW/MINI over mijn huidige winterset denkt...

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2015, 12:02

peter schreef:[...]
En niet alleen omdat het er niet uit ziet... :wink:
Ik zag dat de BMW i3 op 155 breed staat, over smal gesproken... 8)

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2015, 16:47

Rule #1: Altijd naast een MINI parkeren... ;)

Afbeelding
(foto is al wel twee weken geleden gemaakt)

Afbeelding
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

28 nov 2015, 21:29

Eens!
Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 nov 2015, 18:23

Okay, het 'smalle' winterwielenverhaal is keurig opgelost. Mijn huidige set wordt teruggenomen en ik kan een andere uitzoeken. Nu even kijken of de 17” WINTERWIELSET COSMOS SPOKE ook 'af fabriek' in zwart te krijgen is, net als mijn zomerset. Dat heeft nl. wel mijn voorkeur...

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”