Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Jammer
Maar je probeert het iig...mss een met Ragnar babbelen, die doet ook veel in carbon..

Maar je probeert het iig...mss een met Ragnar babbelen, die doet ook veel in carbon..
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Jammer dat het project niet gelukt is. Was erg benieuwd of het echt verschil zou maken voor je ringtripjes, qua stabiliteit van de auto en overhellen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Niet echt want een cabrio is ong. 100 kg zwaarder dan een hatchback, als gevolg van de dakconstructie en extra verstevigingen. En dat is dus een gedeelte daarvan dat extra gewicht is achteraan de auto. Plus dat een cabrio meer tordeert dan een hatch
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Veel veranderd in die tijd. De autokleur is nog steeds bauw en dezelfde bestuurder! Maar de rest.... 

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Balen dat het niet is gelukt, ik kan me voorstellen dat je niet direct zin hebt om weer overnieuw te beginnen. Je hebt het in ieder geval geprobeerd
!

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Balen Berthil, maar je hebt er iig weer iets van geleerd.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Nieuw projectje gestart. Ombouwen van de standaard intercooler naar een watergekoelde. De RMS warmtewisselaar is zo zwaar dat 3 van de 4 steunen steeds afbreken na elk Ringbezoek en ik denk dat de de Sprintex op de Ring toch een waterkoeler nodig heeft.
Op de foto zitten de eindplaten er al op. Ik volg het waterverloop van de RMS koeler. Steeds onderop beginnen zodat het water omhoog gedrukt wordt. In plaats van een extra slang aan de voorkant maak ik een waterkanaal van rechts naar links in de koeler zelf (bovenkant foto).

Hier zit alles op zijn plaats, alleen de afdekplaat moet er nog op. De afdekplaat is trouwens het overgebleven carbon van het mislukte dak. Geen dode hoeken meer waar het water zich kan ophopen. Paneeltjes zijn van carbon vastgezet met powerkit. Het zou waterdicht moeten zijn, alles is tweevoudig afgedicht en soms zelfs drievoudig.

Dit weekend verder met de andere kant. Als alles klaar is word het geheel in carbon gewikkeld om stevigheid te verkrijgen.
Op de foto zitten de eindplaten er al op. Ik volg het waterverloop van de RMS koeler. Steeds onderop beginnen zodat het water omhoog gedrukt wordt. In plaats van een extra slang aan de voorkant maak ik een waterkanaal van rechts naar links in de koeler zelf (bovenkant foto).

Hier zit alles op zijn plaats, alleen de afdekplaat moet er nog op. De afdekplaat is trouwens het overgebleven carbon van het mislukte dak. Geen dode hoeken meer waar het water zich kan ophopen. Paneeltjes zijn van carbon vastgezet met powerkit. Het zou waterdicht moeten zijn, alles is tweevoudig afgedicht en soms zelfs drievoudig.

Dit weekend verder met de andere kant. Als alles klaar is word het geheel in carbon gewikkeld om stevigheid te verkrijgen.
Onze sponsors