Dave's Turbo R53 Project

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

02 dec 2010, 19:18

De endoscoop ligt klaar, als het kan zal ik wat plaatjes uploaden :)
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

02 dec 2010, 19:45

8)

Alles goed ontsmet?? :lol:

zou gaaf zijn als je wat foto's kan posten, ziet er vast gaaf uit! 8)
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

02 dec 2010, 19:45

en snel ...
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

02 dec 2010, 20:20

We gaan nu beginnen, leuk ding!
Serenco Migs Monitor :)
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

02 dec 2010, 20:57

En?
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Castricum
Berichten: 2758
Lid geworden op: 13 feb 2009, 14:17

02 dec 2010, 21:14

"zoals een noot in een drol" die sam :mrgreen:

suc6 Dave
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

02 dec 2010, 21:21

Jah, typisch Sam uitspraak !

Lol
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

02 dec 2010, 21:22

Maarehhh, nieuws?!??!!!!?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

02 dec 2010, 22:20

Nou, het keramische deel is ook
voor een deel afgebroken, maar in de cylinder was niks te zien!
Foto's volgen zodra ik weer internet heb.
Het lijkt er dus op dat de resten zijn verbrand en door de uitlaatkleppen naar buiten zijn geblazen. Morgen nieuwe bougie erin, en weer rijden! Yes!
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

02 dec 2010, 22:32

Berthil had dat al Es' gezien dachtik

Goed opletten dus. Hoeveel km gaan die dingen mee, 50 à 60dkm en dan op n veilige manier natuurlijk ... Zit op 40 nml :)
sam`spimpmini
Be Mini
Be Mini
Locatie: rotterdam
Berichten: 466
Lid geworden op: 08 mar 2007, 21:23

blazen jonhuh

03 dec 2010, 00:42

heey hersens,

loppt tie al die stotterbak,grapje,klote nooten.

groet sam
sam`spimpmini
Be Mini
Be Mini
Locatie: rotterdam
Berichten: 466
Lid geworden op: 08 mar 2007, 21:23

dave blaast weer...

03 dec 2010, 17:30

he he ,t is weer gefikst.

nieuwe bougie en senzors,en hij gaat weer.

groet sam
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

03 dec 2010, 17:31

:icon_top: :icon_top: :icon_top: :icon_top:

en nu rustig aan doen he DAVE !!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13494
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

03 dec 2010, 19:01

Geluk gehad. De schade die ik gezien heb was een afgebroken klep omdat er zo'n keramisch stukje tussen klep en klepzitting kwam. Om die reden gebruik ik nu NGK Iridium BKR8EIX in de Blauwe: nog een tandje kouder, 4 elektroden en minder porselein.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

03 dec 2010, 23:59

Nou, zo zag mijn cylinder er niet uit. Maar zoals je kan zien is die bougie ook echt compleet verbrand en is er niks meer over :)

Hij had wat kleine puntjes in de wand zitten, maar dat is denk ik ook wel te verwachten. Geen grote scheuren of diepe krassen voor zover ik kon zien, de normale gebruikssporen denk ik zo. Met een speciaal stukje hebben we ook de kleppen bekeken en die zagen er compleet normaal uit.

De reden waarom dit gebeurd is, is niet duidelijk te zeggen. Meerdere mogelijkheden. De injector heeft een kort ritje niet goed vast gezeten waardoor ie mogelijk toen te arm heeft gelopen en slecht geworden is. Toen ik daarna plankgas op de A2 reed, zal ie zijn overleden en dat het stotteren toen is begonnen.

Vanochtend een nieuwe BKR7EIX erin gestoken en het ding rijdt weer als de brandweer.. Wat wel frappant is; het gebrabbel en gepruttel uit de uitlaat is echt veranderd in knallen en ploffen. Bij tijden is het echt een flinke knal uit de Milltek. Love it!

@ Junky: Rustig, tuurlijk, eerst even alles laten "zetten", testen, goed warm rijden en dan pas weer proberen wat ie kan ;)

Terug naar “Show your ride”