
Dave's Turbo R53 Project
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- wall-e
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Castricum
Bericht

R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
"zoals een noot in een drol" die sam
suc6 Dave

suc6 Dave
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nou, het keramische deel is ook
voor een deel afgebroken, maar in de cylinder was niks te zien!
Foto's volgen zodra ik weer internet heb.
Het lijkt er dus op dat de resten zijn verbrand en door de uitlaatkleppen naar buiten zijn geblazen. Morgen nieuwe bougie erin, en weer rijden! Yes!
voor een deel afgebroken, maar in de cylinder was niks te zien!
Foto's volgen zodra ik weer internet heb.
Het lijkt er dus op dat de resten zijn verbrand en door de uitlaatkleppen naar buiten zijn geblazen. Morgen nieuwe bougie erin, en weer rijden! Yes!
- sam`spimpmini
- Be Mini
- Locatie: rotterdam
- sam`spimpmini
- Be Mini
- Locatie: rotterdam
Bericht
dave blaast weer...
he he ,t is weer gefikst.
nieuwe bougie en senzors,en hij gaat weer.
groet sam
nieuwe bougie en senzors,en hij gaat weer.
groet sam
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Geluk gehad. De schade die ik gezien heb was een afgebroken klep omdat er zo'n keramisch stukje tussen klep en klepzitting kwam. Om die reden gebruik ik nu NGK Iridium BKR8EIX in de Blauwe: nog een tandje kouder, 4 elektroden en minder porselein.








- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nou, zo zag mijn cylinder er niet uit. Maar zoals je kan zien is die bougie ook echt compleet verbrand en is er niks meer over 
Hij had wat kleine puntjes in de wand zitten, maar dat is denk ik ook wel te verwachten. Geen grote scheuren of diepe krassen voor zover ik kon zien, de normale gebruikssporen denk ik zo. Met een speciaal stukje hebben we ook de kleppen bekeken en die zagen er compleet normaal uit.
De reden waarom dit gebeurd is, is niet duidelijk te zeggen. Meerdere mogelijkheden. De injector heeft een kort ritje niet goed vast gezeten waardoor ie mogelijk toen te arm heeft gelopen en slecht geworden is. Toen ik daarna plankgas op de A2 reed, zal ie zijn overleden en dat het stotteren toen is begonnen.
Vanochtend een nieuwe BKR7EIX erin gestoken en het ding rijdt weer als de brandweer.. Wat wel frappant is; het gebrabbel en gepruttel uit de uitlaat is echt veranderd in knallen en ploffen. Bij tijden is het echt een flinke knal uit de Milltek. Love it!
@ Junky: Rustig, tuurlijk, eerst even alles laten "zetten", testen, goed warm rijden en dan pas weer proberen wat ie kan

Hij had wat kleine puntjes in de wand zitten, maar dat is denk ik ook wel te verwachten. Geen grote scheuren of diepe krassen voor zover ik kon zien, de normale gebruikssporen denk ik zo. Met een speciaal stukje hebben we ook de kleppen bekeken en die zagen er compleet normaal uit.
De reden waarom dit gebeurd is, is niet duidelijk te zeggen. Meerdere mogelijkheden. De injector heeft een kort ritje niet goed vast gezeten waardoor ie mogelijk toen te arm heeft gelopen en slecht geworden is. Toen ik daarna plankgas op de A2 reed, zal ie zijn overleden en dat het stotteren toen is begonnen.
Vanochtend een nieuwe BKR7EIX erin gestoken en het ding rijdt weer als de brandweer.. Wat wel frappant is; het gebrabbel en gepruttel uit de uitlaat is echt veranderd in knallen en ploffen. Bij tijden is het echt een flinke knal uit de Milltek. Love it!
@ Junky: Rustig, tuurlijk, eerst even alles laten "zetten", testen, goed warm rijden en dan pas weer proberen wat ie kan
