Dave's Turbo R53 Project

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Dave's Haka All Black'S

04 feb 2014, 23:38

Klopt :)

Half werk doe ik niet meer aan, daar heb ik in de blauwe heel goed van geleerd
Dit wordt gewoon een hele degelijke snelle M45 build die als ik er in de toekomst een keer zin in krijg, makkelijk kan dienen als basis voor een turbo ;)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 feb 2014, 16:16

Kleine tegenvaller, blok moet toch geboord worden omdat er een heel licht spoor te zien was in cilinder 4.

Dus de zuigers gaan geruild worden tegen de overmaat. De machineshop zei ook dat de kans wel aanwezig was dat de zuigerstang van cilinder 3 krom was dus heb ik maar direct RMW drijfstangen besteld met een grotere maat ARP drijfstangbouten en nieuwe Mahle lagers zodat 8000 toeren per minuut nu helemaal geen probleem meer is :mrgreen:
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 feb 2014, 16:47

Hatelijk, van de andere kant. Groot gelijk om dan maar eens helemaal gek te doen :D
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

05 feb 2014, 17:00

Als ie ooit klaar is wil ik wel een keertje meerijden met je!
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 feb 2014, 17:04

Ik heb vandaag met JPS afgesproken dat zodra mijn onderblokdelen binnen zijn ik alles bij hem drop en hij verder alles regelt.

Dat wil zeggen, hij boort en hoont het blok voor de overmaat zuigers, hij installeert de nieuwe zuigers met drijfstangen en Mahle F1 lagers. Voordat alles erin gaat laat ie alles uitbalanceren (Krukas, vliegwiel, ATI, koppelingplaat en drukgroep + alle zuigers - drijfstangen plus lagers). Dan kan ik het onderblok in zn geheel ophalen en is als het goed is de kop ook klaar.

De spullen in Engeland zullen nog wel een week of 6 op zich gaan laten wachten dus hopelijk rond april rustig kunnen beginnen met opbouwen :D
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Dave's Black S Project

07 feb 2014, 21:23

RMW is snel..

Afbeelding
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 feb 2014, 09:03

Zoooodan, master!! Snel dat blok opbouwen en vlammen! (Waar kan in tekenen voor dat eerste rondje op Zandvoort??)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 feb 2014, 13:01

Blok opbouwen zal niet heel lang duren, de rest wel.

Jezus wat zit er veel kabel in een auto zeg.. En om nog naar te zwijgen op welke rare manieren het allemaal vast zit. Ben nu bezig met de kabelboom los te maken, en praktisch overal is ie los, enkel in de achterklep krijg ik hem er niet echt uit - richting de benzinetank linksachter is het nog even klooien maar daar moet morgen denk ik de tank ook voor onder de wagen uit - en dan hang ik hem denk ik helemaal aan de voorruit op. Kan ik mooi gaan slijpen, boren en zagen in die carrosserie :)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 feb 2014, 13:15

Jammer dat de foto t niet doet...

Ik denk dat er nog wel ergens een schroefje/ringetje zit voor de bekabeling, of die zit geklemt tussen carrosserie en tank. Er is iig weinig beweging weet uit ervaring met het wisselen van de brandstofpomp
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 feb 2014, 13:19

Afbeelding

Nadeel van de standaard maat drijfstangbouten is dat deze bij over-rev nog wel eens willen breken. Bijvoorbeeld als er op het rechte stuk per ongeluk naar de 3 ipv de 5 geschakeld wordt. Dan klapt je drijfstang door je blok naar buiten en is het einde verhaal. Zelfs ARP bouten kunnen dat niet voorkomen in de standaard maat, alhoewel je dan wel veilig 7500 toeren kan draaien met die boutjes erin. De bouten in deze gesmeedde H-profiel stangen zijn anderhalf keer zo dik, en kunnen praktisch alles aan.

Ik hoef nu enkel nog de vervangdelen te bestellen bij Leebmann, de CAE shifter en wat delen om de nieuwe olietemp-meters en de oliekoeler aan te sluiten. Dan zou ik in theorie alles in huis hebben om de hele auto af te kunnen bouwen op zaken als olie, verf etc na.

Momenteel zit ik nog heel hard te dubben of ik ga voor een remap op de originele ECU of direct voor een standalone management systeem.. Keuzes.. :D
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 feb 2014, 13:27

BMX schreef:Jammer dat de foto t niet doet...

Ik denk dat er nog wel ergens een schroefje/ringetje zit voor de bekabeling, of die zit geklemt tussen carrosserie en tank. Er is iig weinig beweging weet uit ervaring met het wisselen van de brandstofpomp
Ik ga morgen weer een dagje sleutelen met Stefan, dan gaan we er eens op het gemakje naar kijken.

Ik wil als het even kan die bekabeling namelijk morgen uit de weg hebben zodat ik verder kan met het lichter maken van de carrosserie :)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 feb 2014, 13:31

Ik zou voor de stand alone gaan. Die 2mile zie je toch niet meer terug in het overall budget ;)

Het is ook handig met het oog op de toekomst, de turbo zoals je al zei.
Kan je meteen aan de anti-lag! Hoeft niet zoals bij de rally, is vast wel goed af te stellen. Vlammen! >)
Heb je ook meteen launch control. Gaat de tractioncontrol ook via de ECU? Kan je daar ook vast wel wat mee
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 feb 2014, 13:37

Traction Control gaat via de ABS-pomp dacht ik.
In deze auto zit DSC. Maar ik denk dat die standaard uit gaat staan.

Ergens is het natuurlijk ook wel zo dat het op de grote hoop nu toch niks meer uitmaakt.
De ECU heeft nu in elk geval nog geen prioriteit aangezien er nog veel gesleuteld moet worden.
Tegen de tijd dat het einde in zicht begint te komen wordt het eens tijd om daar naar te gaan kijken en te gaan beslissen wat er gaat gebeuren.

Ik zit in elk geval te dubben tussen een G4Link Extreme, een Vipec V88 of de Motorola 1320.. Mijn voorkeur gaat nu nog uit naar de G4. Best betaalbaar, alle functies van de Vipec op twee na die ik toch niet nodig heb.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 feb 2014, 14:08

Het signaal loopt vanaf de abs-sensor.. Als de TC inschakeld, dan gaat de gasklep dicht toch? Volgensmij kan alleen de ECU die bedienen... Of treed er een fuelcut op?

oh-ohw-ohw!
Met standalone kan je ook de fuelcut omzetten naar een ignitioncut >)

Terug naar “Show your ride”