
Shag's Pure Silver R53
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
als het nou echt zo is dat deze hun functie verliezen op de Replica 112's kan ik non-RF's overwegen maar wil eerst weten hoe het nou precies zit. De bandenspecialist zegt kan en behoudt functie, de leverancier zegt kan maar verliest functie.. zucht
EDIT: Ik ga nu een paar uurtjes weg om wat te studeren, als ik terug kom verwacht ik met alle kennis hier uitsluitsel !! newminiclubbers vs specialisten die elkaar tegenspreken... ik ben benieuwd! Bij voorbaat hartelijk dank!
Noem me eigenwijs, maar ik wil toch echt graag RF's !Ossie schreef:Waarom RF's nemen, de gemiddelde kans op een lekke band is 1x op de 6 jaar.(bron ben ik effe kwijt)
Gewoon een bandenpech setje aanschaffen en Yokohama's bestellen. Super banden!
Ik wil geen andere meer.

als het nou echt zo is dat deze hun functie verliezen op de Replica 112's kan ik non-RF's overwegen maar wil eerst weten hoe het nou precies zit. De bandenspecialist zegt kan en behoudt functie, de leverancier zegt kan maar verliest functie.. zucht

EDIT: Ik ga nu een paar uurtjes weg om wat te studeren, als ik terug kom verwacht ik met alle kennis hier uitsluitsel !! newminiclubbers vs specialisten die elkaar tegenspreken... ik ben benieuwd! Bij voorbaat hartelijk dank!

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Damn man, je hebt het ook niet echt meezitten de afgelopen tijd. Volgens mij heb jij maandelijks wel een paar honderd euro kosten aan de mini.
Maar het moet een keer over zijn
...
In elk geval een nieuw setje rims..

Maar het moet een keer over zijn

In elk geval een nieuw setje rims..
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
tot zover ik weet moet een velg geschikt zijn voor RF. Montage is niet het probleem, maar wel als de RF lek raakt. De wangen zijn idd een stuk stijver, zoals Adriaan terecht zegt, en daar rij je dus op zodra de band lek is. Mij is altijd verteld en geleerd dat velgen die geschikt zijn voor RF banden een hogere rand, danwel een extra rand hebben waar de wang achter blijft steken om het moment dat de band lekt raakt. Als je er over nadenkt is dat natuurlijk ook logisch.
Ik zou, in jou geva,lzoals Ossie al zegt een reparatiesetje kopen en overstappen op non RF's. Of originele R112's kopen als je toch perse RF banden wilt.
Ik zou, in jou geva,lzoals Ossie al zegt een reparatiesetje kopen en overstappen op non RF's. Of originele R112's kopen als je toch perse RF banden wilt.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Op zich is het toch niet zo'n probleem om non RF's te nemen? Gewoon reparatiesetje mee en klaar.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
oke, ik zal ook even hardop meedenken... 
inderdaad wat hierboven vermeld is; het Run Flat zit in je band, een stevigere wang, waardoor je zonder spanning op je wang door kan rijden... Maar nou moet je velg een extra lipje hebben waar deze band in valt, dus normaal word je band tegen de buitenkant van je velg geduwd door de luchtdruk. maar bij een RF band heb je ook aan de binnenkant van de rand van je band een lipje nodig, waar je band in valt (heb hier wat wazige onduidelijke foto's van
). dus dat hij als het ware aan 2 kanten in je velg valt... dit zorgt er voor dat de band op zn plekkie blijft zitten als de spanning er van af is. want heb je dat 2e lipje niet, heb je kans dat die band als een gek over je velg gaat slingeren, en dan is het effect van je RF band wel een beetje verdwenen
Dit is tenminste wat mijn bandenboer me vertelde toen hij onwijs lang aan het ploeteren is geweest om een RF band van die beschadigde 18"velg te halen...
persoonlijk zou ik dus gaan voor non-RF banden met een reparatiesetje, werkt prima!

inderdaad wat hierboven vermeld is; het Run Flat zit in je band, een stevigere wang, waardoor je zonder spanning op je wang door kan rijden... Maar nou moet je velg een extra lipje hebben waar deze band in valt, dus normaal word je band tegen de buitenkant van je velg geduwd door de luchtdruk. maar bij een RF band heb je ook aan de binnenkant van de rand van je band een lipje nodig, waar je band in valt (heb hier wat wazige onduidelijke foto's van


Dit is tenminste wat mijn bandenboer me vertelde toen hij onwijs lang aan het ploeteren is geweest om een RF band van die beschadigde 18"velg te halen...

persoonlijk zou ik dus gaan voor non-RF banden met een reparatiesetje, werkt prima!

- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
hmm thanks allemaal!
Net wederom 3 bandenspecialisten gebeld en waar het volgens hen (en m'n eigen bandenspecialist dus dat is 4 in totaal) op neer komt is het volgende:
RF functie zit hem puur en alleen in de band. Deze is dusdanig sterk dat je bij drukverlies toch kunt blijven doorrijden. Het verhaal dat een velg "runflat-proof" is komt erop neer dat een velg sterk genoeg is om de druk bij eventueel drukverlies aan te kunnen. daarentegen zijn er geen "extra sterke" velgen in die zin dat je wel of geen RF zou kunnen gebruiken. een OEM velg is natuurlijk met RF getest, een replica niet.
De reden waarom die aanbieder van de 112 replica's aangeeft dat de RF functie komt te vervallen is zeer waarschijnlijk, en dat concludeer ik zelf na alle ingewonnen informatie, om eventuele aansprakelijkheid later uit te sluiten. Niks mis mee. Conclusie is dan ook dat een runflat prima zonder problemen blijft functioneren op een replica velg, tenzij deze replica echt van onwijse bagger kwaliteit is en gelijk in 3 stukken breekt. Heeft niks te maken met een extra rand o.i.d.
Een RF is wel iets lastiger te monteren dan een normale band. Zeer waarschijnlijk komt hier dan ook de link naar "de extra rand" vandaan waardoor het wel of niet zou functioneren, maar dit kun je dus buiten beschouwing laten.
Samengevat: Runflat kan op alle (replica) velgen, in de velgen zelf zit geen verschil !! En als je een poepkwaliteit replica hebt, ja dan verlies je wel op een zeker moment de RF functie bij drukverlies maar dat zal zeer uitzonderlijk zijn en kan natuurlijk ook met een rotte maandagmorgen OEM velg gebeuren!!
Net wederom 3 bandenspecialisten gebeld en waar het volgens hen (en m'n eigen bandenspecialist dus dat is 4 in totaal) op neer komt is het volgende:
RF functie zit hem puur en alleen in de band. Deze is dusdanig sterk dat je bij drukverlies toch kunt blijven doorrijden. Het verhaal dat een velg "runflat-proof" is komt erop neer dat een velg sterk genoeg is om de druk bij eventueel drukverlies aan te kunnen. daarentegen zijn er geen "extra sterke" velgen in die zin dat je wel of geen RF zou kunnen gebruiken. een OEM velg is natuurlijk met RF getest, een replica niet.
De reden waarom die aanbieder van de 112 replica's aangeeft dat de RF functie komt te vervallen is zeer waarschijnlijk, en dat concludeer ik zelf na alle ingewonnen informatie, om eventuele aansprakelijkheid later uit te sluiten. Niks mis mee. Conclusie is dan ook dat een runflat prima zonder problemen blijft functioneren op een replica velg, tenzij deze replica echt van onwijse bagger kwaliteit is en gelijk in 3 stukken breekt. Heeft niks te maken met een extra rand o.i.d.
Een RF is wel iets lastiger te monteren dan een normale band. Zeer waarschijnlijk komt hier dan ook de link naar "de extra rand" vandaan waardoor het wel of niet zou functioneren, maar dit kun je dus buiten beschouwing laten.
Samengevat: Runflat kan op alle (replica) velgen, in de velgen zelf zit geen verschil !! En als je een poepkwaliteit replica hebt, ja dan verlies je wel op een zeker moment de RF functie bij drukverlies maar dat zal zeer uitzonderlijk zijn en kan natuurlijk ook met een rotte maandagmorgen OEM velg gebeuren!!

- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
winnaar!! 
Edit:
Adriaan schreef:Ik denk ff hardop: Een RF band heeft een keiharde wang, waardoor doorrijden na een lekke band mogelijk is. Deze functie zit dus in de band en heeft niks met de velg te maken.


Edit:
Je bent me net voorAdriaan schreef:Mooi man! Heb ik ook is gelijk hier

Laatst gewijzigd door Shag op 04 jan 2011, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bestelling gedaan, wacht nog op bevestiging...monteren laten we doen! Afspraak voor nieuwe banden staat voor vrijdag a.s., hoop dat de 112's dus uiterlijk donderdag binnen komen.. fingers crossed!mini cabrio schreef:kijk das dan ook weer duidelijk
nou snel bestellen en monteren die hap

Onze sponsors