Ah zo... dat moet dan de enige oplossing zijn. Die dop met inbus had ik al bedacht, alleen wist niet dat er dan doppen waren om een steeksleutel op te zetten.
Hoop dat ik morgen even de juiste tooltjes kan kopen om die topmount te checken.
Ben bang voor die hoge dop 22 waar de steeksleutel op kan. Die zal lastig te vinden zijn, of we moeten weer bestellen, en ik wil nu eindelijk eens kunnen rijden...
Vind het trouwens zwaar knudde dat mini met de maten 16 18 22 e.d. werkt. Is toch zo krom als een konijn.
even een vraagje, Kun je niet gewoon het draadeind waar de inbus in zit vast houden met een lange inbus zoals hierboven, en de moer aandraaien met een ringsleutel onder een hoek??
Sorry ik bedoelde niet de draagarm, maar de bevestiging tussen onderkant veerpoot en zwenklager.
De veerpoot wordt middels deze bout geklemd door het zwenklager.
Ben nu druk allerlei zaken aan het bellen om die bout vandaag nog te krijgen.
M12 / 1,5 / 60 -10.9
Het gaat om nummer 6
Edit: Gelukkig kan ik nog net met de dremel een gleuf slijpen in het uitstekende deel zodat ik het afgebroken stuk er gewoon doorheen kan draaien. De spanning is gelukkig weg dus dat zal wel gaan lukken. En in het ergste geval toch even de afgebroken kop aan het draadeind lassen.
Moet het gewoon blijven zien als nieuwe uitdagingen... (met dat ik het schrijf denk ik: haha)
Alleen het ergste is het wachten op bestellingen. Bijna niets is er meer in deze maatschappij op voorraad.
Nou maar weer een update.
MINI is naar de garage geweest. Zijn 3 uur bezig geweest om die bout eruit te vogelen, tappen etc. 190 euro kwijt.
En nu... nog steeds bonken als een gek. Ik ben het ding echt zat ... t*ring zooi. Natuurlijk hebben ze nu geen tijd meer om te checken.
Morgen weer terug voor die bonk. Hopelijk toch een rubber van een draagarm ofzo. Wanneer je de auto even flink laat slingeren door korte stuurbewegingen bonkt het.
Als ie morgen niet klaar is, staat ie zaterdag op marktplaats!! GRRRRR