Mijn F56S JCW - Mini foto's (P46)
- Moonwell
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Re: Mijn F56S JCW
Haha Garfield! Geniaal! Ik ben nog gren goede koosnaam voor onze kleur tegen gekomen en dat moet wel anders geen naampje!
- hansnl1
- Be Mini
Bericht
Ja, er zitten veel Nederlanders in beide Forums.
Dat is grandioos, het mooie daarvan.
Daarnaast corrigeer ik regelmatig mein
/ mijn teksten.
Overigens, waarom heb jij geen 17 inch zwarte velgen besteld/Marktplaats en daarna winterbanden (RFT) erop laten zetten?
Dat is grandioos, het mooie daarvan.
Daarnaast corrigeer ik regelmatig mein

Overigens, waarom heb jij geen 17 inch zwarte velgen besteld/Marktplaats en daarna winterbanden (RFT) erop laten zetten?
- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
Bericht
En ach in de zomer rij ik met de zwarte wielen, in de winter dus straks met de grijze; beetje afwisseling! Ik vind het niet héél erg, beetje jammer maar ik ga er niet wakker van liggen...
Was geen optie, omdat de huidige set terug moet naar de eigen dealer en omdat ik niet wil betalen voor de 'afschrijving' (set is immers nu ineens een gebruikte set geworden...) kon ik alleen omruilen met een winterwielenset 'uit de folder' en om de een of andere vage reden verkoopt MINI de Cosmos Spoke in de winter niet als compleetset in zwart. Raar maar waar! Losse wielen, losse banden incl. montage etc. was me echt te duur geworden. Ik moet al 400 euro (verschil huidige set met de nieuwe set) bij gaan lappen.hansnl1 schreef:Overigens, waarom heb jij geen 17 inch zwarte velgen besteld en daarna winterbanden (RFT) erop laten zetten?
En ach in de zomer rij ik met de zwarte wielen, in de winter dus straks met de grijze; beetje afwisseling! Ik vind het niet héél erg, beetje jammer maar ik ga er niet wakker van liggen...

"Orange is the happiest color!"

- hansnl1
- Be Mini
Bericht
Wij hebben dezelfde 16 inch LM RFT velgen, echter zomers zilver en 's winters de zwarte.
Toch moet ik zeggen dat ik de zwarte bij onze Mini mooier vindt dan de zilveren. Zuiver en alleen omdat de band/wiel ook zwart is, waardoor het net lijkt dat die velg groter is. Ben dus blij dat het winter is
Op onze BMW hebben we zilveren LM velgen, waarvan zomers bi-color.
Daar is het verschil immens. 18 inch RFT 's winters en 19 inch RFT Mischbereifung in de zomer.
Hier ben ik blij als het voorjaar/zomer wordt
Toch moet ik zeggen dat ik de zwarte bij onze Mini mooier vindt dan de zilveren. Zuiver en alleen omdat de band/wiel ook zwart is, waardoor het net lijkt dat die velg groter is. Ben dus blij dat het winter is

Op onze BMW hebben we zilveren LM velgen, waarvan zomers bi-color.
Daar is het verschil immens. 18 inch RFT 's winters en 19 inch RFT Mischbereifung in de zomer.
Hier ben ik blij als het voorjaar/zomer wordt

- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb eigenlijk altijd 'zilveren' velgen gehad, op mijn vorige auto's. Dit is de eerste waar ik zwart op heb en ik ben het helemaal met je eens: Staat super en zeker bij mijn kleur (VO), in combinatie met het zwarte dak etc. meer in balans zogezegd. Mijn laatste BMW was grijs, daar vond ik zwart een beetje een 'Halfords uitstraling' hebben. Mijn R56S was zwart en daar vond ik dat zwarte velgen de wagen 'te zwart' maakte (ben ook geen fan van alle chroom zwart maken, wat ik best veel zie gebeuren) en heb ik dus bewust gekozen voor zilver ...vind zelf zwarte velgen dus ook niet bij iedere uitvoering/kleur mooi staan maar bij mijn Orange karretje staat het wél helemaal TOP!
Persoonlijke smaak, het blijft een dingetje...
Persoonlijke smaak, het blijft een dingetje...

- hansnl1
- Be Mini
Bericht
Je hebt gelijk.
Zwarte velgen staan bij VO hartstikke goed.
Klopt wat je zegt. Toch wel veel Mini-rijders beplakken het chroom met zwarte folie of bestellen zwarte sierlijsten bij een toeleveringsbedrijf/handelaar.
Voor onze zwarte Mini (Black Diamond) hebben wij deze keuze gemaakt
1) geen donker interieur!
2) zilveren velgen halfjaarlijks / onderscheid zomer vs winter
3) chrome uitvoering (sierlijsten)
Zwarte velgen staan bij VO hartstikke goed.
Klopt wat je zegt. Toch wel veel Mini-rijders beplakken het chroom met zwarte folie of bestellen zwarte sierlijsten bij een toeleveringsbedrijf/handelaar.
Voor onze zwarte Mini (Black Diamond) hebben wij deze keuze gemaakt
1) geen donker interieur!
2) zilveren velgen halfjaarlijks / onderscheid zomer vs winter
3) chrome uitvoering (sierlijsten)
- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
Bericht
Licht interieur bij een donkere auto vind ik ook altijd mooi en heb ik zelf ook altijd gehad, voordat ik weer in een MINI stapte. Vind het wel 'iets sjieks' hebben... 
Zoals mijn auto er nu bij staat vind ik hem trouwens super, alles is mooi in balans en ook de chrome accenten rondom bevallen me prima (heb zelfs bij de aankoop de grip op de achterklep laten wisselen van zwart naar chroom, vind ik mooier bij deze uitvoering). Enige waar ik nog wel eens over twijfel is zwarte 'bonnet stripes', wat me tegen aan het houden is het feit dat de VO uitvoering wél erg vaak met zwarte strepen rondrijdt en ook in de folder staat. Feit dat ik dat niet heb maakt hem dan toch weer nét een beetje anders en dat vind ik eigenlijk wel leuk. Voorlopig maar houden zo, een echte Garfield... lekker eigenwijs!

Zoals mijn auto er nu bij staat vind ik hem trouwens super, alles is mooi in balans en ook de chrome accenten rondom bevallen me prima (heb zelfs bij de aankoop de grip op de achterklep laten wisselen van zwart naar chroom, vind ik mooier bij deze uitvoering). Enige waar ik nog wel eens over twijfel is zwarte 'bonnet stripes', wat me tegen aan het houden is het feit dat de VO uitvoering wél erg vaak met zwarte strepen rondrijdt en ook in de folder staat. Feit dat ik dat niet heb maakt hem dan toch weer nét een beetje anders en dat vind ik eigenlijk wel leuk. Voorlopig maar houden zo, een echte Garfield... lekker eigenwijs!

- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
Bericht 
disclaimer: don't shoot the messenger, 't is wetenschap. Ik heb het niet zelf verzonnen.
Praat jij ook tegen je auto? Ik heb eens ergens gelezen dat de meeste vrouwen tegen hun auto praten en de meeste mannen over hun auto...Moonwell schreef:Haha Garfield! Geniaal! Ik ben nog gren goede koosnaam voor onze kleur tegen gekomen en dat moet wel anders geen naampje!

disclaimer: don't shoot the messenger, 't is wetenschap. Ik heb het niet zelf verzonnen.

- hansnl1
- Be Mini
Bericht
Ik zou het zo laten. Geen Bonnet-striping!
Die striping zie ik eerder voor de buitenkleuren: rood / wit / zwart
Wij hebben dit wel gedaan, maar niet van de Fabriek uit. Mijn vrouw Gré was hier ook duidelijk in. Is ook haar Mini
Neen, via de dealer is dat gegaan. We hebben toen een monster van de striping per e-mail gehad om akkoord te geven. De rood-bruine kleur in combi met het interieur is niet helemaal gelukt.
Flamenco rot "verkleurt" bij bepaalt lichtinval in bruin en daar weer in rood of roodbruin. Tja daar is geen striping tegen opgewassen
Die striping zie ik eerder voor de buitenkleuren: rood / wit / zwart
Wij hebben dit wel gedaan, maar niet van de Fabriek uit. Mijn vrouw Gré was hier ook duidelijk in. Is ook haar Mini

Neen, via de dealer is dat gegaan. We hebben toen een monster van de striping per e-mail gehad om akkoord te geven. De rood-bruine kleur in combi met het interieur is niet helemaal gelukt.
Flamenco rot "verkleurt" bij bepaalt lichtinval in bruin en daar weer in rood of roodbruin. Tja daar is geen striping tegen opgewassen
- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
Bericht
Deze toch?

(Even uit je album geplukt)
Staat super!

(Even uit je album geplukt)
Staat super!

- hansnl1
- Be Mini
Bericht
Klopt. Heeft Noor (foto) van Ekris Veenendaal netjes geregeld.
Je ziet wel het kleurverschil met de striping
Dank je voor het compliment overigens.
En afgeleverd met de winterbandjes.
De velgen lijken in zwart groter dan die "brave" zilveren.
Je ziet wel het kleurverschil met de striping
Dank je voor het compliment overigens.
En afgeleverd met de winterbandjes.
De velgen lijken in zwart groter dan die "brave" zilveren.
- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
Bericht
Geen idee, we hebben het niet over levertijd gehad eerlijk gezegd maar ik reken op een week (of twee).
Iedere dag dat ik langer doorbreng op mijn huidige 'verkeerde' winterset worden deze minder nieuw. De dealer heeft er dus ook een soort van belang bij om dit snel op te lossen, anders krijgen ze er straks geen cent meer voor terug... als ze überhaupt nog de verkoop in gaan, zullen wel op een demo geschroefd worden. Niet echt mijn probleem, maar als ik na het weekend nog geen bericht heb ga ik ze weer even bellen.
Iedere dag dat ik langer doorbreng op mijn huidige 'verkeerde' winterset worden deze minder nieuw. De dealer heeft er dus ook een soort van belang bij om dit snel op te lossen, anders krijgen ze er straks geen cent meer voor terug... als ze überhaupt nog de verkoop in gaan, zullen wel op een demo geschroefd worden. Niet echt mijn probleem, maar als ik na het weekend nog geen bericht heb ga ik ze weer even bellen.

- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mijn F56S JCW > Laat de winter maar komen!
Vanmorgen is de nieuwe winterset geplaatst, dat rijdt meteen een stuk comfortabeler. Even een sprintje gemaakt, wielspin is weer 'as usual' in tegenstelling tot bij de 175 bandjes; daar ging ik direct alle kanten op!
...de zwarte velgen zijn mooier, maar ik kan hier wel aan wennen. Bovendien is een beetje afwisseling ook wel leuk.

Grote vraag is nu: Wanneer begint de winter?

Grote vraag is nu: Wanneer begint de winter?

- speedy
- NMC Legend
Bericht
Re: Mijn F56S JCW > Laat de winter maar komen!
denk dat de winter nog wel even gaat duren,als die er nog komt