Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jul 2012, 13:34

MartijnGizmo schreef:
speedy schreef:Deze bocht ben ik ook rechtdoor over het gras gereden maar hoe ik ook baalde je gaat daar toch niet uitstappen om te kijken wat er allemaal kapot is :shock:
Berthil zie je ook nog ff langs rijden 8)

Niet verstandig inderdaad, maar beter dan gewoon verder rijden en bijv. olie of koelvloeistof verliezen...
ga dan op een veiligere plek staan :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jul 2012, 13:50

marcel700 schreef:Waarom gaan ze allemaal wijd in die bocht?
Gebrek aan baankennis, het is een klassieke beginnersfout om in je eerste rondje rechtdoor over het gras in Adenauer Forst te gaan. Het heeft vooral te maken met de manier hoe die bochtencombinatie ligt. Die eerste bocht ligt gewoon verkeerd, en dan bedoel ik dat hij niet goed zichtbaar is, hij ligt net op een heuveltje en het stukje naar de tweede bocht loopt af naar beneden.

Hierdoor zie je de bocht niet goed en lijkt het alsof het gewoon rechtdoor loopt. Wat ook niet helpt is dat het stuk voor Adenauer Forst een serie van bochten is die je met een bijna rechte lijn door kunt. Hierdoor wordt bij veel mensen het idee opgewekt dat dat gewoon doorgaat, en dan moet je ineens goed gaan sturen. Als je op Adenauer Forst zoekt op Youtube dan vind je nog veel meer video's van mensen die rechtdoor vliegen.

Trouwens, als je de eerste bocht fout hebt, en dat doe je al snel als je te vroeg instuurd, dan gaat de tweede bocht ook fout, want die volgt er te snel op. In mijn ogen dus bijna allemaal resultaten van te vroeg insturen met een te hoge snelheid.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jul 2012, 18:29

Been there, done that.... Ben er ook op Adenauer Forst vanaf gegaan :s :mrgreen:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 jul 2012, 21:53

marcel700 schreef:Bedankt voor de duidelijke uitleg. Zal er rekening mee houden .
Bij deze de bevestiging dat je gaat rijden! nice! 8)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

05 jul 2012, 01:41

Van alle 72 bochten is dat de eerste die je zal onthouden :)
Emile
Nieuw Lid
Nieuw Lid

12 jul 2012, 15:27

Hallo berthil, en andere
Een vraagje ik heb n mini cooper s2004 mij is vertelt dat jij deze ook hebt, met n jcw uitlaat
Ik wil graag een jcw uitlaat eronder, past n jcw r56 en onder? Wat moet er worden aangepast?

Dankuu
Gr emile
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jul 2012, 19:29

Emile schreef:Hallo berthil, en andere
Een vraagje ik heb n mini cooper s2004 mij is vertelt dat jij deze ook hebt, met n jcw uitlaat
Ik wil graag een jcw uitlaat eronder, past n jcw r56 en onder? Wat moet er worden aangepast?

Dankuu
Gr emile
Ik heet geen berthill maar volgens mij moet je je accu bak omhoog halen en wat ophangpunteb lassen en de pijp kan er onder van een r56
burn rubber not your soul

Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 jul 2012, 20:42

Vandaag weer eens met de Blauwe naar de Ring geweest.
12 rondjes gereden vandaag, 2x keer moeten tanken.
Gisteren nog de 70mm pulley op de Sprintex gemonteerd i.p.v. de 63mm.

Wat een verschil, duidelijk meer power. Met de 63mm pulley draait de Sprintex gewoon te heet en de compressordruk wordt er niet echt hoger van. Nu gaat wel opeens een oude fout te vaak optreden, ECU meld teveel en onrealistisch koppel. Sommige rondjes 4 keer in de noodloop. Binnenkort ga ik de gasklep vervangen en als dat het niet oplost ook het elektronisch gaspedaal. Ergens word een foute berekening gemaakt.

Wel een motorrijder stil langs de baan zien liggen, we reden achter de Notartzt aan. Helikopter even later ook ter plaatse. Zijn helm lag nog op de baan, geen leuk gezicht. Zo gevaarlijk daar, met de motor.

Afbeelding

Afbeelding
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jul 2012, 21:08

:shock: 2* tanken ook :mrgreen:
Gasten zijn idd erg kwetsbaar op de motor. Klein foutje is al teveel.

Mooie shots
boiydiego
Enthousiast
Enthousiast

29 jul 2012, 21:21

geperforeerde remschijven daar moetek hier niet mee op de keuring kome das direct ticket terug naar huiswaards :D
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jul 2012, 21:43

Dat valt jou idd niet tegen nee :P
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 jul 2012, 21:44

Hoeveel psi draait ie nu..?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 jul 2012, 22:15

Daveke schreef:Hoeveel psi draait ie nu..?
Minder druk natuurlijk maar de lucht blijft onder de 50 graden op de Ring waar je continu tot 7000 toeren doortrekt. Ik merk het meteen als de lucht boven de 55 graden komt, duidelijk minder vermogen. De grotere pulley scheelt 0,2 bar in druk die de ECU laat zien maar dat word goed gemaakt door de koelere lucht.

Terug naar “Show your ride”