Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- Mini-Cooper
- Mod virus alert!
- RickyJCW
- 4 op een rij!
Bericht
Super gaaf.
Ik heb me ook eens proberen te verdiepen in het verwerken van carbon/composite materialen.
Werk jij aan de hand van mallen, bij het maken van je onderdelen? Of als overlay's?
Ben erg enthousiast van je werk! En vind dat je resultaat echt super is
Ik heb me laten inspireren via easycomposites.co.uk daar kan je veel kopen en vinden.
Twijfel nog steeds om het eens te gaan proberen en te gaan knutselen ermee
Keep up the god work!!

Ik heb me ook eens proberen te verdiepen in het verwerken van carbon/composite materialen.
Werk jij aan de hand van mallen, bij het maken van je onderdelen? Of als overlay's?
Ben erg enthousiast van je werk! En vind dat je resultaat echt super is

Ik heb me laten inspireren via easycomposites.co.uk daar kan je veel kopen en vinden.
Twijfel nog steeds om het eens te gaan proberen en te gaan knutselen ermee

Keep up the god work!!

Mini Cooper S JCW Rotiform Nue
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
RARA JONGENS DIE DESIGNERS
mooi stukje huis vlijt!.
misschien vastzetten met bitume en dan afkitten dan heb je wat meer strech. (vergeet niet dat carbon nog steeds krimt en uit zet met temperatuur verschillen)
En ik heb geen idee hoeveel je dak nog flexed. als je over het racecircuit tekeer gaat..
maar als het er in zit wil ik het wel eens van dichtbij bekijken. zo ziet ehet er in iedergeval top uit.!

En ik heb geen idee hoeveel je dak nog flexed. als je over het racecircuit tekeer gaat..
maar als het er in zit wil ik het wel eens van dichtbij bekijken. zo ziet ehet er in iedergeval top uit.!

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Nou ik heb wel eens naast Berthil gezeten op de Ring, en ik denk dat elke auto nog "flext" met zulke stuurmanskunsten! Dat was gaaf, en beheerst, heel veel uit een auto halen.
Maar met dit nieuwe dak is het natuurlijk anders, dus moet ik weer een rondje meerijden om te testen. Anders weten we het resultaat natuurlijk niet!

Maar met dit nieuwe dak is het natuurlijk anders, dus moet ik weer een rondje meerijden om te testen. Anders weten we het resultaat natuurlijk niet!

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht

Met mallen krijg je denk ik wel de mooiste afwerking maar daar komt wat meer bij kijken met vacuumkit e.d.
easycompsites aka carbonmods haal ik ook mijn spullen vandaan. Bestellen en 3 dagen later in huis.
Begin met wat eenvoudigs want het valt niet mee
Veel kwasten en latex handschoenen kopen, ik heb al 350 paar latex handschoenen gebruikt met alle carbon werkzaamheden.
Eenieder die de moeite neemt om weer naar de Ring te komen kan een rondje meerijden
Als overlays aangezien ik geen bedrijf wil beginnen in aanbieden van carbon onderdelenRickyJCW schreef:Werk jij aan de hand van mallen, bij het maken van je onderdelen? Of als overlay's?

Met mallen krijg je denk ik wel de mooiste afwerking maar daar komt wat meer bij kijken met vacuumkit e.d.
easycompsites aka carbonmods haal ik ook mijn spullen vandaan. Bestellen en 3 dagen later in huis.
Begin met wat eenvoudigs want het valt niet mee

Veel kwasten en latex handschoenen kopen, ik heb al 350 paar latex handschoenen gebruikt met alle carbon werkzaamheden.
Eenieder die de moeite neemt om weer naar de Ring te komen kan een rondje meerijden

- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
Van dat aanbod maak ik komend jaar graag een keer gebruik. Ik zou het dak wel in één stuk laten. Het zou zonde zijn om hier een tweedelig zonnedak van te maken. Dat draagt toch ook niets bij aan de stijfheid? En wil jij op de ring zonder dak rijden?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Fiberglas achterklep is klaar om weer in elkaar te zetten en gemonteerd te worden.
Ik heb zelf nieuwe hoeken van carbon aan de bovenkant moeten maken want die staken een halve centimeter boven het dak uit.
Al met al weer behoorlijk wat werk zoals de motorkap.
Gewichtsverschil is moeilijk te zeggen wat ik had al metaal uit de achterklep verwijderd maar hij duidelijk nog lichter.

Kan ook eindelijk de carbon JCM spoiler echt gemonteerd worden

Het carbon dak ligt nog bij de spuiter en is volgende week klaar.
Ik heb zelf nieuwe hoeken van carbon aan de bovenkant moeten maken want die staken een halve centimeter boven het dak uit.
Al met al weer behoorlijk wat werk zoals de motorkap.
Gewichtsverschil is moeilijk te zeggen wat ik had al metaal uit de achterklep verwijderd maar hij duidelijk nog lichter.

Kan ook eindelijk de carbon JCM spoiler echt gemonteerd worden

Het carbon dak ligt nog bij de spuiter en is volgende week klaar.
- wernerisabelle
- Be Mini
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Na al dat carbon werk nu aan het sleutelen.
Facelift versnellingsbak, nieuw licht vliegwiel en koppeling, krukaslagers en ARP bouten, gemodificeerde compressor met 19% pulley.
De elektrische waterpomp van de Sprintex past met de OEM compressor, ik ga een nieuwe aanzuigbuis van carbon maken want daar is nu wat meer ruimte voor door de elektrische waterpomp.
Intussen heb ik bijna het motorblok er uit gelepeld.

Facelift versnellingsbak, nieuw licht vliegwiel en koppeling, krukaslagers en ARP bouten, gemodificeerde compressor met 19% pulley.
De elektrische waterpomp van de Sprintex past met de OEM compressor, ik ga een nieuwe aanzuigbuis van carbon maken want daar is nu wat meer ruimte voor door de elektrische waterpomp.
Intussen heb ik bijna het motorblok er uit gelepeld.

Onze sponsors