Brightness' Hyper Blue R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

Re: Brightness' Hyper Blue R53 - nieuwe wielen gemonteerd! p

16 mei 2014, 22:51

echt zuur !
Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 mei 2014, 23:07

:shock: :'(
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 mei 2014, 23:48

Neeeh!! Jammer dat 't feest zo kort geduurd heeft... :O
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 mei 2014, 23:57

Joh, zuur zeg.. Komt natuurlijk wel weer in orde, maar goed.. Ellende is het wel.
Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

17 mei 2014, 07:51

Dank voor jullie reacties allemaal.
marcel700 schreef:Klote!

Goed controleren of de draagarm en camber link nog recht zijn.
Ja, hij moet nog de brug op om dit te checken. Zo voor het gevoel lijkt het mee te vallen; ik merk geen veranderingen in weggedrag.
Mijn grootste zorg op dit moment is het vinden van een nieuw wiel. Deze heb ik destijds uit Engeland gehaald, maar ze zijn nergens meer te vinden op Internet in deze specifiek maat. Gisteren nog even gebeld met het bedrijf waar ik ze heb gekocht en hij gaat bij zijn leverancier informeren. Ze zijn in ieder geval niet op voorraad… Nu maar hopen dat het lukt... :?
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mei 2014, 08:20

Da's flink zuur zeg :(

Mss hier ook eens informeren: http://www.xxrwheels.co.uk/acatalog/shop.html
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

17 mei 2014, 08:31

Heb ik inderdaad ook al gekeken, maar helaas geen model 530 in 4 x 100.
De 530 is op zich wel verkrijgbaar, maar meestal is het dan ET25. De wielen die ik nu heb zijn ET35.
Mocht het allemaal niet lukken dan zou ik nog kunnen overwegen om 2 wielen in ET25 te bestellen en deze op de achteras te leggen. Dan vallen ze hetzelfde als mijn 527's en dan gaat dus gewoon passen. Ik weet alleen niet of de verzekering daarmee akkoord gaat, aangezien er maar 1 wiel beschadigd is. Verder weet ik niet of ik dat wil, een set met 2 verschillende ET-waardes. Eerst maar even wachten op de reactie uit Engeland...

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mei 2014, 09:10

In het uiterste geval zou je dan een et25 wiel kunnen nemen en dan de naaf 10mm laten afdraaien om op et35 uit te komen. Maar dan zou je even moeten navragen bij die gasten van XXR of dat gaat. Ik denk zelf dat dat wel kam en ik denk zelfs dat zij dat ook wel voor je kunnen doen.

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

17 mei 2014, 09:24

Dat is inderdaad een optie. Alleen over afdraaien lees ik niet al te positieve verhalen, zeker niet als het om veel mm's gaat. Het zou de sterkte van het wiel beïnvloeden. Er wordt vaak aangeraden niet meer dan ongeveer 3mm af te draaien. Aan de andere kant denk ik dat de wielen die ik nu heb waarschijnlijk ook vanuit de fabriek zijn afgedraaid. Lijkt me sterk dat ze deze speciaal in ET35 laten fabriceren, terwijl ze meestal in ET25 worden gemaakt.

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mei 2014, 10:04

Dat laatste idd. Als de naar dik genoeg is, is het geen probleem. Uk durf wel te zeggen dat ze niet speciaal een et35 naaf ontwikkeld hebben. De meeste wielen worden vanuit de fabriek op een bepaalde et waarde gedraaid. Et35 kan het wiel blijkbaar verdragen, want zo kan je ze bestellen. Dus dan moet het ook mogelijk zijn om een et25 af te draaien naar et35. Denk dat je daar niet al te bang voor moet zijn.

Afbeelding
Richard030
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

17 mei 2014, 15:57

Kolere, zuur is een understatement. Natuurlijk gelukkig dat er niet meer schade is (geluk bij een ongeluk). Nu hopen dat je een losse velg kan bestellen. Maar de gedoe er om heen is flink balen....
Afbeelding
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mei 2014, 20:56

Die bestellen rechtstreeks bij XXR, hebben zelf geen voorraad.
Dus als ze op voorraad zijn in de USA, dan duurt het nog zeker anderhalf 2 weken voor ze er zijn.
(vandaag nog contact met ze gehad over een set XXR velgen)

Terug naar “Show your ride”