Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- franklyn85
- Volledig MINI minded!

- Locatie: heemskerk
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
Intussen de eerste testrit achter de rug en de inlaatbuis doet het geweldig.
Het was wel 10 graden buiten maar hij trekt enorm goed met de facelift bak en 19% pulley en een geweldig compressor geluid.
Echter trilt de Competition Clutch enorm bij op laten komen en terug schakelen. Ik weet niet wat er aan de hand is maar ben bang dat alles weer open moet. Morgen hoop ik met Competition Clutch in Engeland te kunnen bellen en de oorzaak te achterhalen. Ik heb alles volgens instructies gemonteerd maar ik kan mij niet voorstellen dat het een kwestie van inrijden is met zo veel vibraties, de hele auto schud werkelijk ongelofelijk heen en weer.
Intussen heb ik bericht van Sprintex dat er een nieuwe compressor onderweg is vanuit Australië. Als de koppeling weer open moet gaat toch de Sprintex er weer op ondanks de goed functionerende inlaat buis. Misschien voor de cabrio
Het was wel 10 graden buiten maar hij trekt enorm goed met de facelift bak en 19% pulley en een geweldig compressor geluid.
Echter trilt de Competition Clutch enorm bij op laten komen en terug schakelen. Ik weet niet wat er aan de hand is maar ben bang dat alles weer open moet. Morgen hoop ik met Competition Clutch in Engeland te kunnen bellen en de oorzaak te achterhalen. Ik heb alles volgens instructies gemonteerd maar ik kan mij niet voorstellen dat het een kwestie van inrijden is met zo veel vibraties, de hele auto schud werkelijk ongelofelijk heen en weer.
Intussen heb ik bericht van Sprintex dat er een nieuwe compressor onderweg is vanuit Australië. Als de koppeling weer open moet gaat toch de Sprintex er weer op ondanks de goed functionerende inlaat buis. Misschien voor de cabrio
- franklyn85
- Volledig MINI minded!

- Locatie: heemskerk
Bericht
Is de competition clutch gemonteerd met het orginele vliegwiel...
Heb wel is gelezen dat dat vibraties oplevert omdat het vliegwiel gebalanceerd is op de orginele koppeling
Heb wel is gelezen dat dat vibraties oplevert omdat het vliegwiel gebalanceerd is op de orginele koppeling
burn rubber not your soul


- cooperke s
- Bijna verslaafd

- Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
Ook het vliegwiel van Competition Clutch is gemonteerd. Alleen met koppelen zijn er enorme vibraties. Bij rijden zonder de koppeling te gebruiken zijn er geen vibraties.franklyn85 schreef:Is de competition clutch gemonteerd met het orginele vliegwiel...
Heb wel is gelezen dat dat vibraties oplevert omdat het vliegwiel gebalanceerd is op de orginele koppeling
Ik zou niet weten waarom. Iedereen die dat geprobeerd heeft is er van terug gekomen.cooperke s schreef:Bekijk het op de telefoon,maar ga je zonder bpv rijden?
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
Helaas had ik zo veel trillingen met de Competition Clutch dat ik de motor voor de tweede keer uit de MINI heb moeten halen. Volgens CC zouden de trillingen van een kromme koppelingsplaat moeten komen. Ik heb dus een nieuwe koppelingsplaat besteld bij Lohen en die is er nu.
Ik dacht eerst dat ik wat fout had gedaan alhoewel ik vrij nauwkeurig te werk ga maar zie hier, zoek de verschillen.

Links nieuw, rechts de reeds gemonteerde koppelingsplaat. Het middenstuk op de as is omgedraaid! Als je ze op tafel legt zit er 5mm verschil in hoogte van de plaat hierdoor. Kan niet goed zijn toch? Tevens zit er in de nieuwe disk een oude, vieze en bekraste ring. Kost toch even 280 Euro, die koppelingsplaat. Tevens is het druklager beschadigd geraakt, waarschijnlijk door de verkeerd geplaatste middenring. Het onderdeelnummer op de plaat is hetzelfde op beide; 99801
4 dagen sleutelen, APK datum gemist, twee Ringweekenden gemist.
Ik word niet snel boos maar mag ik daar alsjeblieft boos om worden?
Goede nieuws is dat ik een nieuwe Sprintex onder garantie uit Australië heb gekregen. De carbon buis met 19% pulley deed het uitstekend op de testrit ondanks trillende koppeling. Maar ik ga toch de nieuwe Sprintex monteren.
Ik dacht eerst dat ik wat fout had gedaan alhoewel ik vrij nauwkeurig te werk ga maar zie hier, zoek de verschillen.

Links nieuw, rechts de reeds gemonteerde koppelingsplaat. Het middenstuk op de as is omgedraaid! Als je ze op tafel legt zit er 5mm verschil in hoogte van de plaat hierdoor. Kan niet goed zijn toch? Tevens zit er in de nieuwe disk een oude, vieze en bekraste ring. Kost toch even 280 Euro, die koppelingsplaat. Tevens is het druklager beschadigd geraakt, waarschijnlijk door de verkeerd geplaatste middenring. Het onderdeelnummer op de plaat is hetzelfde op beide; 99801
4 dagen sleutelen, APK datum gemist, twee Ringweekenden gemist.
Ik word niet snel boos maar mag ik daar alsjeblieft boos om worden?
Goede nieuws is dat ik een nieuwe Sprintex onder garantie uit Australië heb gekregen. De carbon buis met 19% pulley deed het uitstekend op de testrit ondanks trillende koppeling. Maar ik ga toch de nieuwe Sprintex monteren.
- mushrop
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Amstelveen
Bericht
Van mij mag je boos worden!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Als t helpt worden Rob en ik ook boos!
Maar idd zuur, zeker na zoveel werk. Hoop dat je hierna weer lekker kan knallen!
X2mushrop schreef:Van mij mag je boos worden!
Als t helpt worden Rob en ik ook boos!
Maar idd zuur, zeker na zoveel werk. Hoop dat je hierna weer lekker kan knallen!
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Wat een raar verhaal..
Hoop dat ze bij CC een beetje goed verhaal hebben hoe dit komt, sterker nog: hoe gaan ze dit oplossen? Want jij hebt nu gevolgschade door een verkeerd onderdeel!
Hoop dat ze bij CC een beetje goed verhaal hebben hoe dit komt, sterker nog: hoe gaan ze dit oplossen? Want jij hebt nu gevolgschade door een verkeerd onderdeel!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Onze sponsors
















