Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

04 apr 2013, 12:57

Ja ja klopt ik ben erachter :mrgreen: >)
burn rubber not your soul

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

09 apr 2013, 22:48

Intussen de eerste testrit achter de rug en de inlaatbuis doet het geweldig.
Het was wel 10 graden buiten maar hij trekt enorm goed met de facelift bak en 19% pulley en een geweldig compressor geluid.

Echter trilt de Competition Clutch enorm bij op laten komen en terug schakelen. Ik weet niet wat er aan de hand is maar ben bang dat alles weer open moet. Morgen hoop ik met Competition Clutch in Engeland te kunnen bellen en de oorzaak te achterhalen. Ik heb alles volgens instructies gemonteerd maar ik kan mij niet voorstellen dat het een kwestie van inrijden is met zo veel vibraties, de hele auto schud werkelijk ongelofelijk heen en weer.

Intussen heb ik bericht van Sprintex dat er een nieuwe compressor onderweg is vanuit Australië. Als de koppeling weer open moet gaat toch de Sprintex er weer op ondanks de goed functionerende inlaat buis. Misschien voor de cabrio :)
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

09 apr 2013, 22:51

Is de competition clutch gemonteerd met het orginele vliegwiel...

Heb wel is gelezen dat dat vibraties oplevert omdat het vliegwiel gebalanceerd is op de orginele koppeling
burn rubber not your soul

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

09 apr 2013, 23:01

Facelift bak maakt een enorm verschil. De bak maakt de motor!
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

09 apr 2013, 23:03

Bekijk het op de telefoon,maar ga je zonder bpv rijden?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

09 apr 2013, 23:15

franklyn85 schreef:Is de competition clutch gemonteerd met het orginele vliegwiel...

Heb wel is gelezen dat dat vibraties oplevert omdat het vliegwiel gebalanceerd is op de orginele koppeling
Ook het vliegwiel van Competition Clutch is gemonteerd. Alleen met koppelen zijn er enorme vibraties. Bij rijden zonder de koppeling te gebruiken zijn er geen vibraties.
cooperke s schreef:Bekijk het op de telefoon,maar ga je zonder bpv rijden?
Ik zou niet weten waarom. Iedereen die dat geprobeerd heeft is er van terug gekomen.
Snieze
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2012, 09:48

14 apr 2013, 12:35

Damn net ff alle 293 paginas doorgelezen :mrgreen:

Bruut apparaat als het goed gaat ben ik deze zomer ook op de ring te vinden!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

19 apr 2013, 00:01

Helaas had ik zo veel trillingen met de Competition Clutch dat ik de motor voor de tweede keer uit de MINI heb moeten halen. Volgens CC zouden de trillingen van een kromme koppelingsplaat moeten komen. Ik heb dus een nieuwe koppelingsplaat besteld bij Lohen en die is er nu.

Ik dacht eerst dat ik wat fout had gedaan alhoewel ik vrij nauwkeurig te werk ga maar zie hier, zoek de verschillen.

Afbeelding

Links nieuw, rechts de reeds gemonteerde koppelingsplaat. Het middenstuk op de as is omgedraaid! Als je ze op tafel legt zit er 5mm verschil in hoogte van de plaat hierdoor. Kan niet goed zijn toch? Tevens zit er in de nieuwe disk een oude, vieze en bekraste ring. Kost toch even 280 Euro, die koppelingsplaat. Tevens is het druklager beschadigd geraakt, waarschijnlijk door de verkeerd geplaatste middenring. Het onderdeelnummer op de plaat is hetzelfde op beide; 99801

4 dagen sleutelen, APK datum gemist, twee Ringweekenden gemist.
Ik word niet snel boos maar mag ik daar alsjeblieft boos om worden?

Goede nieuws is dat ik een nieuwe Sprintex onder garantie uit Australië heb gekregen. De carbon buis met 19% pulley deed het uitstekend op de testrit ondanks trillende koppeling. Maar ik ga toch de nieuwe Sprintex monteren.
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

19 apr 2013, 00:10

Ben benieuwd hoe ze hierop gaan reageren. Lijkt een beetje kansloos verhaal zo...
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

19 apr 2013, 00:54

Van mij mag je boos worden!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5253
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

19 apr 2013, 01:08

Zuur verhaal :shock:
Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

19 apr 2013, 01:36

Mijn nieuwe Sprintex zit er sinds vanavond ook weer op, morgen draaien :)

Waarom niet voor een 6 of 4 puck clutch gekozen?
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

19 apr 2013, 08:42

mushrop schreef:Van mij mag je boos worden!
X2

Als t helpt worden Rob en ik ook boos! :mrgreen:

Maar idd zuur, zeker na zoveel werk. Hoop dat je hierna weer lekker kan knallen!
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

19 apr 2013, 08:58

Wat een raar verhaal..
Hoop dat ze bij CC een beetje goed verhaal hebben hoe dit komt, sterker nog: hoe gaan ze dit oplossen? Want jij hebt nu gevolgschade door een verkeerd onderdeel!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Show your ride”