Dave's Turbo R53 Project
- R53-R
- Enthousiast
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Dave's Turbo R53 Project
Ik had een tijd geleden al gezegd dat wanneer hij zou gaan splitten dat ik dat Dash en de Logger wou hebben, dus er is nooit twijfel over geweest 
Topic ging online, en een paar minuten later stond mijn naam achter die combi

Topic ging online, en een paar minuten later stond mijn naam achter die combi

- R53-R
- Enthousiast
Bericht
geen punt... vind t alleen maar mooi dat ie bij jou terecht is gekomen
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zo, weer even wat stof afblazen;
Vandaag samen met pa weer een tripje UK gedaan.
Mijn Turbo project is een nieuwe fase in gegaan! Het gebakje staat nu bij 1320 en wordt daar in de komende maanden omgetoverd tot een rijdende auto..
Werk wat staat te gebeuren;
Installeren klepveren en retainers
Installeren gasklephuis op inlaatspruitstuk en plaatsen MAP sensor plus wat slangbevestigingen
Intercooler en buizenwerk fabriceren (bij ProAlloy)
Turbo installeren met olie- en waterleidingen
Luchtfilter erop zetten op de juiste positie voor goede aanvoer
Oliekoeler installeren
Aandrijfassen terug erin
Fabriceren downpipe catless en uitlaatsysteem (rechte naar achter, 3 inch) met cat voor de keuring - alles V-band
Installeren standalone management systeem
Installeren Aquamist methanol-injectie
Motor inrijden op de dyno met mineraalolie
Tunen van de ECU
Lassen van de rolkooi-vloerplaten
Installeren van de 6 punt gordels met ogen en bevestiging
Installeren Dash2 en logger
Installeren stoelen op een fatsoenlijke manier
Installeren Innovate MTX oliedruk en tempmeter op originele plek van de radio en airco
Installeren motorsport-kachel
Tunen van de ophanging in al zn aspecten
Plaatjes van vandaag!
Vervoer van vandaag - al iets comfortabeler dan de 1984 Volkswagen LT die de oversteek al enkele malen gemaakt heeft..

Afgelopen donderdag heb ik de bak op het blok gezet met pa, en hem vrijdagmiddag nog even in de auto gelepeld met wat Powerflex Black busjes her en der.. Met dit als resultaat

Intussen werd me gezegd dat mn "uitlaat" deels ook al klaar stond;

Aangezien het een tweeledig tripje was, enerzijds mijn auto afzetten en een auto die ik een maand of drie geleden al gekocht heb op te halen anderzijds - was het een simpel klusje om de voor en achterbumper + grill er af te halen ter plaatse en die op mijn auto te zetten. Was sowieso nodig om de intercooler die overigens frontmount wordt goed te kunnen maken - en de uitlaat die in cooper S stijl (twee uitlaatpijpje met dezelfde grootte/stijl als Milltek maar dan in 75 mm buis
) mooi op maat te zetten

Ja, de achterkant staat hoog - transportstand. Voor was ik het vergeten te doen

Daarna de kooi eruit gehaald, want de kooi is gemaakt diir Lancaster Rally Sports and gewoon echt prachtig qua lasnaden en kwaliteit. Die moest in mijn auto komen. Vloerplaten worden nieuw gemaakt door Scott, en dan gaat deze kooi erin, al gaat ie wel opnieuw gepoedercoat worden als de auto terug komt.

En toen gingen we weg, wierp ik nog een laatste blik - om hem over een paar maanden met hopelijk rond de 400 pk terug te krijgen!

To be continued!
Vandaag samen met pa weer een tripje UK gedaan.
Mijn Turbo project is een nieuwe fase in gegaan! Het gebakje staat nu bij 1320 en wordt daar in de komende maanden omgetoverd tot een rijdende auto..
Werk wat staat te gebeuren;
Installeren klepveren en retainers
Installeren gasklephuis op inlaatspruitstuk en plaatsen MAP sensor plus wat slangbevestigingen
Intercooler en buizenwerk fabriceren (bij ProAlloy)
Turbo installeren met olie- en waterleidingen
Luchtfilter erop zetten op de juiste positie voor goede aanvoer
Oliekoeler installeren
Aandrijfassen terug erin
Fabriceren downpipe catless en uitlaatsysteem (rechte naar achter, 3 inch) met cat voor de keuring - alles V-band
Installeren standalone management systeem
Installeren Aquamist methanol-injectie
Motor inrijden op de dyno met mineraalolie
Tunen van de ECU
Lassen van de rolkooi-vloerplaten
Installeren van de 6 punt gordels met ogen en bevestiging
Installeren Dash2 en logger
Installeren stoelen op een fatsoenlijke manier
Installeren Innovate MTX oliedruk en tempmeter op originele plek van de radio en airco
Installeren motorsport-kachel
Tunen van de ophanging in al zn aspecten
Plaatjes van vandaag!
Vervoer van vandaag - al iets comfortabeler dan de 1984 Volkswagen LT die de oversteek al enkele malen gemaakt heeft..

Afgelopen donderdag heb ik de bak op het blok gezet met pa, en hem vrijdagmiddag nog even in de auto gelepeld met wat Powerflex Black busjes her en der.. Met dit als resultaat

Intussen werd me gezegd dat mn "uitlaat" deels ook al klaar stond;

Aangezien het een tweeledig tripje was, enerzijds mijn auto afzetten en een auto die ik een maand of drie geleden al gekocht heb op te halen anderzijds - was het een simpel klusje om de voor en achterbumper + grill er af te halen ter plaatse en die op mijn auto te zetten. Was sowieso nodig om de intercooler die overigens frontmount wordt goed te kunnen maken - en de uitlaat die in cooper S stijl (twee uitlaatpijpje met dezelfde grootte/stijl als Milltek maar dan in 75 mm buis

Ja, de achterkant staat hoog - transportstand. Voor was ik het vergeten te doen

Daarna de kooi eruit gehaald, want de kooi is gemaakt diir Lancaster Rally Sports and gewoon echt prachtig qua lasnaden en kwaliteit. Die moest in mijn auto komen. Vloerplaten worden nieuw gemaakt door Scott, en dan gaat deze kooi erin, al gaat ie wel opnieuw gepoedercoat worden als de auto terug komt.

En toen gingen we weg, wierp ik nog een laatste blik - om hem over een paar maanden met hopelijk rond de 400 pk terug te krijgen!

To be continued!
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Mega project Davy, ben echt benieuwd wat eruit gaat komen. Mooie kachelpijp ....
- Remonvdh
- Be Mini
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Heb je weer nachtdienst ?
Truste
Vgl mij volgt er na die once wel weer een twice bij jouDaveke schreef:Do it once, do it right

Truste
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nee, ik ben nog niet zo lang thuis van het tripje.
We zijn vannacht om 03.00 uur aangereden, en waren goed en wel klaar vanavond om 23.15
Eerst even alles bijwerken voor ik dan ga tukken
Oh die twice, ja dat bedoel ik anders. Ik heb ook mn lessen kunnen trekken uit de sprintex-mini. Dat was een leuke tijd, maar toen heb ik ook veel geld verkwanseld aan mods die eigenlijk niet/niet optimaal werkten op die auto dus als ik nu iets doe/koop geef ik liever iets meer uit en dan in elk geval weet dat het goed werkt. Of het allemaal heel blijft gaan we wel zien, dat is voor latere zorg
We zijn vannacht om 03.00 uur aangereden, en waren goed en wel klaar vanavond om 23.15
Eerst even alles bijwerken voor ik dan ga tukken

Oh die twice, ja dat bedoel ik anders. Ik heb ook mn lessen kunnen trekken uit de sprintex-mini. Dat was een leuke tijd, maar toen heb ik ook veel geld verkwanseld aan mods die eigenlijk niet/niet optimaal werkten op die auto dus als ik nu iets doe/koop geef ik liever iets meer uit en dan in elk geval weet dat het goed werkt. Of het allemaal heel blijft gaan we wel zien, dat is voor latere zorg
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- jeroenski82
- 4 op een rij!
Bericht
Zohee, 400 PK! Dat zijn cijfers zeg!
Mooie uitlaat ook
Leuk om weer te lezen iig.
Mooie uitlaat ook

Leuk om weer te lezen iig.
Trotse bezitter van een Mini Cooper S Park Lane 
Bouwjaar 2006.

Bouwjaar 2006.
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Brana.b
- Mod virus alert!
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
Bericht
Mooi om te lezen. 400pk ... WTF. Goed bezig en ben benieuwd wat het eindresultaat gaat worden. Succes
Onze sponsors