Veel onderdelen zijn besteld voor het nieuwe motorblok. Zo te zien heeft de cilinderkop het overleeft, misschien alleen 4 nieuwe kleppen bij cilinder 3.
Ondertussen nieuwe bonnet vents zelf gemaakt. Geheel van carbon en gevormd naar de motorkap. Nu nog verder schuren en daarna blanke lak. De motorruimte zal hierna aan de onderkant dicht gemaakt worden.
Is denk ik een must als je onderkant dicht wil maken, anders kan de warme lucht nergens naar toe.
Verbeterde aërodynamica aan de onderkant dus, wat de GP2 ook al heeft
Heb je, of ga je, het spruitstuk intapen? Want dat zou isolerend werken maar ook de uitlaatgassen versnellen (of iig snelheid behouden) in de pijp.
Want helemaal dicht onder lijkt me toch wel erg dicht. Als je daar lucht outlets maakt, vervalt dan ook het vlakke bodem princiepe?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Klopt, maar door bewegende lucht onder de auto kan je een venturi creëren en daardoor wordt er lucht uit de motorruimte onder de auto gezogen. Waardoor er meer lucht onder de auto komt en deze versnelt, wat weer zorgt voor meer downforce.
In theorie
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
De rijwind over de motorkap zal voor een zekere "onderdruk" zorgen onder de kap waardoor de warme lucht er als het ware uitgezogen wordt. Daarnaast stijft warme lucht uit zichzelf al op. Onder de auto wil je juist een vlakke bodem met aan de achterkant een diffuser om zo de luchtstroom onder de auto te versnellen en dus "ground effect" te creëeren.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Motorkap roosters zijn professioneel voorzien van blanke lak, ben zeer tevreden met het resultaat.
De bijbehorende underbody voor onder de motor is ook klaar.
Alle onderdelen voor de hoogcompressie motor zijn binnen en het onderblok gaat opgebouwd worden.