
MarkH's Cooper S Cabrio
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Klinkt goed! Goede service en inzet van de mannen van Fasttech.
Was het de eerste keer dat ze een Cooper S automaat onder handen namen?
Heb je al resultaten van de bank?
Was het de eerste keer dat ze een Cooper S automaat onder handen namen?
Heb je al resultaten van de bank?
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- MarkH
- Enthousiast
- Locatie: Enschede
Bericht
Vanmiddag hebben we de MINI opgehaald.
Eerst goed doorgenomen waarom het nou precies zo lang duurde en wat de 'problemen' waren.
Eigenlijk was er maar één probleem: de automatische versnellingsbak.
In den beginne was het zo dat de software van de versnellingsbak de nieuwe software voor de motor niet accepteerde. De software van de versnellingsbak resette de software van de motor keer op keer, waardoor je dus steeds weer opnieuw kon beginnen. Na extern info te hebben ingewonnen heeft men uitgedokterd hoe dit probleem op te lossen.
Toen was het dus snel opgelost.
Maar ...... toen bleek er een dipje in de vermogenskromme te zitten. Zoals ik al eerder in een post heb aangegeven, zou je dit waarschijnlijk bij gebruik op de weg niet merken, maar Marco van fasttech wil het gewoon perfect hebben.
In eerste intantie werd gedacht dat het aan het slippen van de multiriem zou liggen. De dip deed zich rond de 4000 toeren voor en dat is nou net het gebied waar de motor het sterkst is (of in ieder geval veel PK's begint af te geven). Dus een nieuwe riem monteren. Helaas is zo'n riem op vrijdagmiddag half zes niet meer te krijgen, dus hij moest een nachtje langer blijen. En aangezien het weekend voor de deur stond, werd dat dus maandag.
Helaas bleek de multiriem niet de oplossing: de dip bleef erin zitten.
Verder zoeken dus en dat betekent runs maken. Maandag aan het eind van de dag werd de boosdoener gevonden: de versnellingsbak gooit de gasklep deels dicht om er zo voor te zorgen dat er geen te hoge krachten op de bak komen.
Vandaag werd dus de laatste hand aan de MINI gelegd en vanmiddag hebben we 'm opgehaald.
Samen met Marco een zeer uitgebreide proefrit gemaakt en ik kan niet anders zeggen dan dat ik onder de indruk ben. De auto pakt vanaf het begin super op. Je voelt de extra PK's en newtonmeters echt. Het lijkt ook wel of de versnellingsbak veel soepeler is geworden.
Heel veel hebben we nog niet gereden, maar de eerste kilometers konden we een forse glimlach niet onderdrukken.
Stom genoeg ben ik vergeten een uitdraai te vragen. Die wordt nagezonden via de mail. Als ie er is, dan post ik 'm hier natuurlijk.
Voorlopig moeten jullie me maar op m'n woord geloven.
Hij geeft 211 PK bij de eerste, koude run.
Bij de volgende runs werd 204 tot 206 PK gehaald: goede koeling blijkt dus echt wel uit te maken.
PK's vallen dus ietsjes tegen. Verwachting was dat er ergens tussen de 210 en 225 PK uit zou komen. Dit werd bij voorgaande MINI's met dezelfde tuning namelijk gehaald. We zitten dus aan de onderkant van het spectrum.
Reden hiervoor blijft giswerk. Het kan aan de automaat liggen, maar ook bijvoorbeeld aan de wijze waarop de auto is ingereden. En gezien de roest op één van de remschijven zou het laatste best eens het geval kunnen zijn .... moet m'n vriendin er dus op wijzen dat ze nog meer het beest moet uithangen in de auto
Kortom: na onze eerste meeting zijn we dus helemaal besmet met het MINI-virus. De eerste echte modificatie is gebeurd en de glimlach is alleen maar groter geworden
Oké, oké ....JunkyXL schreef:ja... kommop markH, geef de info maar !!!
Vanmiddag hebben we de MINI opgehaald.
Eerst goed doorgenomen waarom het nou precies zo lang duurde en wat de 'problemen' waren.
Eigenlijk was er maar één probleem: de automatische versnellingsbak.
In den beginne was het zo dat de software van de versnellingsbak de nieuwe software voor de motor niet accepteerde. De software van de versnellingsbak resette de software van de motor keer op keer, waardoor je dus steeds weer opnieuw kon beginnen. Na extern info te hebben ingewonnen heeft men uitgedokterd hoe dit probleem op te lossen.
Toen was het dus snel opgelost.
Maar ...... toen bleek er een dipje in de vermogenskromme te zitten. Zoals ik al eerder in een post heb aangegeven, zou je dit waarschijnlijk bij gebruik op de weg niet merken, maar Marco van fasttech wil het gewoon perfect hebben.
In eerste intantie werd gedacht dat het aan het slippen van de multiriem zou liggen. De dip deed zich rond de 4000 toeren voor en dat is nou net het gebied waar de motor het sterkst is (of in ieder geval veel PK's begint af te geven). Dus een nieuwe riem monteren. Helaas is zo'n riem op vrijdagmiddag half zes niet meer te krijgen, dus hij moest een nachtje langer blijen. En aangezien het weekend voor de deur stond, werd dat dus maandag.
Helaas bleek de multiriem niet de oplossing: de dip bleef erin zitten.
Verder zoeken dus en dat betekent runs maken. Maandag aan het eind van de dag werd de boosdoener gevonden: de versnellingsbak gooit de gasklep deels dicht om er zo voor te zorgen dat er geen te hoge krachten op de bak komen.
Vandaag werd dus de laatste hand aan de MINI gelegd en vanmiddag hebben we 'm opgehaald.
Samen met Marco een zeer uitgebreide proefrit gemaakt en ik kan niet anders zeggen dan dat ik onder de indruk ben. De auto pakt vanaf het begin super op. Je voelt de extra PK's en newtonmeters echt. Het lijkt ook wel of de versnellingsbak veel soepeler is geworden.
Heel veel hebben we nog niet gereden, maar de eerste kilometers konden we een forse glimlach niet onderdrukken.
Stom genoeg ben ik vergeten een uitdraai te vragen. Die wordt nagezonden via de mail. Als ie er is, dan post ik 'm hier natuurlijk.
Voorlopig moeten jullie me maar op m'n woord geloven.
Hij geeft 211 PK bij de eerste, koude run.
Bij de volgende runs werd 204 tot 206 PK gehaald: goede koeling blijkt dus echt wel uit te maken.
PK's vallen dus ietsjes tegen. Verwachting was dat er ergens tussen de 210 en 225 PK uit zou komen. Dit werd bij voorgaande MINI's met dezelfde tuning namelijk gehaald. We zitten dus aan de onderkant van het spectrum.
Reden hiervoor blijft giswerk. Het kan aan de automaat liggen, maar ook bijvoorbeeld aan de wijze waarop de auto is ingereden. En gezien de roest op één van de remschijven zou het laatste best eens het geval kunnen zijn .... moet m'n vriendin er dus op wijzen dat ze nog meer het beest moet uithangen in de auto

Kortom: na onze eerste meeting zijn we dus helemaal besmet met het MINI-virus. De eerste echte modificatie is gebeurd en de glimlach is alleen maar groter geworden

Mini Coopers Cabrio S
- MarkH
- Enthousiast
- Locatie: Enschede
Bericht
Net terug van een rondje "artikel 5". Heb 'm zelf ook ff goed aan de tand kunenn voelen.
WOW !!
Optrekken bij een verkeerslicht is nog meer een feestje geworden. Het was in de 'gewone' S natuurlijk al niet mis, maar nu is het echt Super.
Maar ook op een 80km weg even snel een voorligger inhalen. Paar versnellingen terug en gaan met die banaan.
Op de snelweg is de sprint naar de 200 ook binnen de kortste keren gebeurd.
Het kost een paar centen, maar dan heb je ook echt wat
Enne Nanda, die is allang vergeten dat ze een dagje langer moest wachten en is weer het
in huis.
WOW !!
Optrekken bij een verkeerslicht is nog meer een feestje geworden. Het was in de 'gewone' S natuurlijk al niet mis, maar nu is het echt Super.
Maar ook op een 80km weg even snel een voorligger inhalen. Paar versnellingen terug en gaan met die banaan.
Op de snelweg is de sprint naar de 200 ook binnen de kortste keren gebeurd.
Het kost een paar centen, maar dan heb je ook echt wat

Enne Nanda, die is allang vergeten dat ze een dagje langer moest wachten en is weer het

Mini Coopers Cabrio S
- MarkH
- Enthousiast
- Locatie: Enschede
Bericht
Zit met een dikke smile achter het stuur
Enne, vrouwlief ging meteen 98 tanken.
We gingen ervan uit dat het tankstation in Duitsland met ron 100 wel dicht zou zijn.
Zij vindt het ook helemaal top.JunkyXL schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat zegt vrouwlief?!?
Zit met een dikke smile achter het stuur

Enne, vrouwlief ging meteen 98 tanken.
We gingen ervan uit dat het tankstation in Duitsland met ron 100 wel dicht zou zijn.
Mini Coopers Cabrio S
- MarkH
- Enthousiast
- Locatie: Enschede
Bericht
Daar is dan eindelijk: de vermogensuitdraai.
Niet al te duidelijk, want ik krijg een PDF maar slecht (niet
) naar JPG omgezet.
FF printen en scannen deed de truc, maar wel iets kwaliteitsverlies.
Maar goed, 207,7 PK en 259 Nm
Tussen de 29 (!!!) runs die er gemaakt zijn, moet er ook ergens één zitten met 211,4 PK. Maar zoals al eerder gezegd vielen de meeste tussen de 204 en 207 PK uit.
Wij zijn er dik tevreden mee, want hij voelt bere sterk en rijdt heel erg soepel.
Lijkt ook wel of de automaat veel beter, sneller oppakt

Niet al te duidelijk, want ik krijg een PDF maar slecht (niet

FF printen en scannen deed de truc, maar wel iets kwaliteitsverlies.
Maar goed, 207,7 PK en 259 Nm
Tussen de 29 (!!!) runs die er gemaakt zijn, moet er ook ergens één zitten met 211,4 PK. Maar zoals al eerder gezegd vielen de meeste tussen de 204 en 207 PK uit.
Wij zijn er dik tevreden mee, want hij voelt bere sterk en rijdt heel erg soepel.
Lijkt ook wel of de automaat veel beter, sneller oppakt


Mini Coopers Cabrio S