Smartie II ...
- smartie
- Bijna verslaafd
Bericht
Daar ik nog banden moet aanschaffen voor m'n velgen nu graag even jullie advies.
Ik was van plan om 215-35-18 (Dunlop of Toyo) aan te schaffen.
Echter begin nu een beetje te twijfelen. Daar ik er zelf wel van hou dat de banden gelijk aan de wielkast lopen en de boel lekker op moeten vullen, ben ik bang dat 35 te plat is en de kast niet goed opvult.
Daarom twijfel om misschien toch 215-40-18 aan te schaffen....of zou dit te hoog ogen/worden?
205-40-18 zou dan toch net even iets platter zijn?
Jullie ervaring, mening graag........
Echter begin nu een beetje te twijfelen. Daar ik er zelf wel van hou dat de banden gelijk aan de wielkast lopen en de boel lekker op moeten vullen, ben ik bang dat 35 te plat is en de kast niet goed opvult.
Daarom twijfel om misschien toch 215-40-18 aan te schaffen....of zou dit te hoog ogen/worden?
Regards
- Martin
- 4 op een rij!
Bericht
Het is afhankelijk van de breedte van de velg of je 205-40-18 moet nemen of 215-35-18. Bij een bredere velg zou ik voor sowieso voor de 215-35-18 band gaan.
Succes met uitzoeken.
P.S. weet je al wanneer je de nieuwe velgen krijgt?
Volgens mij gaat de km-teller afwijken bij banden met 215-40-18. De omtrek wordt groter.smartie schreef:Daar ik nog banden moet aanschaffen voor m'n velgen nu graag even jullie advies.
Het is afhankelijk van de breedte van de velg of je 205-40-18 moet nemen of 215-35-18. Bij een bredere velg zou ik voor sowieso voor de 215-35-18 band gaan.
Succes met uitzoeken.
P.S. weet je al wanneer je de nieuwe velgen krijgt?
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Hey Smartie,
is je ride verlaagt? Dan zou ik lekker voor 35 gaan. Bij mij zou het met 4 gaan aanlopen!
iDD
is je ride verlaagt? Dan zou ik lekker voor 35 gaan. Bij mij zou het met 4 gaan aanlopen!
iDD
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoi Toine,
Ik heb er net toyo's T1R in de maat 215/35/18 onder laten zetten. Dunnere wang en minder velgrandbescherming dan met de 205/40/18 die er vanaf kwam.
Als je de 18" maten afzet tegen de originele 205/45/17 (wat dus standaard op een S zit) dan is 215/35/18 1,4% kleiner en 215/40/18 2,1% groter.
De afwijking ontloopt elkaar dus niet zoveel tov de basismaat.
tov van 205/40/18 is 215/35/18 2,2% kleiner en 215/40/18 1,3% groter.
Jouw idee is dus zo gek nog niet.
215/40/18 zou volgende keer mijn voorkeur hebben...
groet,
Peter
Ik heb er net toyo's T1R in de maat 215/35/18 onder laten zetten. Dunnere wang en minder velgrandbescherming dan met de 205/40/18 die er vanaf kwam.
Als je de 18" maten afzet tegen de originele 205/45/17 (wat dus standaard op een S zit) dan is 215/35/18 1,4% kleiner en 215/40/18 2,1% groter.
De afwijking ontloopt elkaar dus niet zoveel tov de basismaat.
tov van 205/40/18 is 215/35/18 2,2% kleiner en 215/40/18 1,3% groter.
Jouw idee is dus zo gek nog niet.
215/40/18 zou volgende keer mijn voorkeur hebben...
groet,
Peter
- smartie
- Bijna verslaafd
Bericht
Bedoeling is uiteraard wel met spacers.
Damn....velgen blijken volgens track en trace al aangeboden te zijn?!......hele dag mensen aanwezig maar niks gezien of gehoord. Morgen maar eens bellen. 5 dagen geleden opgestuurd vanuit VS.
@ Peter. Zo dacht ik het ook ja.
Geen mensen die met deze maat rijden? 215-40-18
Zal (helaas) niet getrokken worden op 7,5 J. Moet ik 205 of misschien nog lager steken.speedy schreef:x 2 is super dik licht getrokkencoendek schreef:215-35-18 all the waymaar wel een schroefset dan
anders zijn de kasten niet genoeg gevuld
goed laag dus want met 7,5 J et 40 heb je de band echt niet gelijk met de wielkast lopen
wel met 9 J et 40
![]()
Bedoeling is uiteraard wel met spacers.
Damn....velgen blijken volgens track en trace al aangeboden te zijn?!......hele dag mensen aanwezig maar niks gezien of gehoord. Morgen maar eens bellen. 5 dagen geleden opgestuurd vanuit VS.
@ Peter. Zo dacht ik het ook ja.
Geen mensen die met deze maat rijden? 215-40-18
Regards
- smartie
- Bijna verslaafd
Bericht
Nou boven verwachting die snelheid van de Fedex........
Was wel containerverscheping gewend met onderdelen maar gewone post vanuit daar niet.
Al met al dus binnen 6 dagen na versturen hier m'n velgen ontvangen.
Helaas niet allemaal onbeschadigd maar heeft niets met verzenden te maken m.i. Terugsturen geen optie dus hier maar eens een keertje laten bijwerken. (zit toch allemaal even wat meer tegen daar een of andere k#t vogel m'n wagen heeft onder gekakt......wat eten die beesten tegenwoordig?!
.....lak met scratch X weer goed gekregen maar dak ziet er toch minder plezierig uit
......misschien zaterdag nog eens vragen tijdens de poetsdag)
Maar goed......beetje positief blijven
Zijn dus de Momo Corse S-five velgen 7,5 x 18'
Heb toch de 215-35-18 banden besteld hoewel ik tot laatste moment aan toe getwijfeld heb tussen deze en 215-40-18.
Kw variant 2 is ook besteld.
Als ik tijd kan vinden probeer ik vrijdag e.e.a. nog eronder te krijgen. Zaterdag dan lekker poetsen en restylen

Was wel containerverscheping gewend met onderdelen maar gewone post vanuit daar niet.
Al met al dus binnen 6 dagen na versturen hier m'n velgen ontvangen.
Helaas niet allemaal onbeschadigd maar heeft niets met verzenden te maken m.i. Terugsturen geen optie dus hier maar eens een keertje laten bijwerken. (zit toch allemaal even wat meer tegen daar een of andere k#t vogel m'n wagen heeft onder gekakt......wat eten die beesten tegenwoordig?!

Maar goed......beetje positief blijven

Zijn dus de Momo Corse S-five velgen 7,5 x 18'
Heb toch de 215-35-18 banden besteld hoewel ik tot laatste moment aan toe getwijfeld heb tussen deze en 215-40-18.
Kw variant 2 is ook besteld.
Als ik tijd kan vinden probeer ik vrijdag e.e.a. nog eronder te krijgen. Zaterdag dan lekker poetsen en restylen

Regards
Onze sponsors