Mini R56 S kroezeder pag 22 cabron uitlaat

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

08 jan 2012, 09:53

Dikke mini 8)
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

08 jan 2012, 10:00

speedy schreef:Alleen hadden ze niet het zwakke peugeot blok moeten gebruiken :roll:
:mrgreen:
Het blok dat Peugeot zelf in hun eigen auto's monteert is beter.... :roll:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

08 jan 2012, 10:05

Nee je leest het verkeerd :lol: Is over het algemeen een blok met veel problemen ook bij peugeot .
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

08 jan 2012, 10:06

Had gewoon een bmw blok in moeten liggen !
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

08 jan 2012, 10:21

Heb je het verschil in de zuigers wel eens gezien? Ik kan je vertellen, met de zuigers die Peugeot monteert had jij geen problemen gehad.....

Maar voor de rest heb je gelijk :mrgreen:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

08 jan 2012, 10:27

Waarom heeft mini voor andere zuigers gekozen dan ??
Zuiger problemen heeft peugeot ook nooit van gehoord maar ratelen er ook vrolijk op los :mrgreen: Distributie problemen en kettingspanners hebben ze wel last van werd mij verteld.
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

08 jan 2012, 11:57

Schitterende kleur combi zo!
Lijkt verrekt veel op de mijne aan de buitenkant....

Veel plezier ervan!

:)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

08 jan 2012, 17:12

de blokken die Peugeot gebruikt zijn wel beter, vooral de zuigers. Het is ook niet een PSA blok, het is een samenwerking tussen PSA en BMW. BMW heeft dus net zoveel "schuld" aan de matige kwaliteit. En ze kiezen er dan ook nog eens voor om hele zwakke zuigers te monteren. Die van de factory JCW zijn al beter, maar nog steeds veel zwakker dan de zuigers die PSA gebruikt. Distributie is bekend probleem en inmiddels onder controle lijkt me.

Maar back on topic: dike ride. Veel plezier ermee!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8534
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

08 jan 2012, 17:31

Dus Peugeot heeft gewoon meer ervaring met zuigers omdat een Peugeot van nature al zuigt? :wink:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
kroezeder
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: waalwijk
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:06

08 jan 2012, 17:39

aggg qwa blok maak ik me niet zo druk:


auto is vollegig dealer onderhouden en laatste groot onderhoud is bij 44.000 km geweest:
toen is het hele blok vervangen inc bak voor een jcw exemplaar factuur was maar kleine 4900 euro.

net mailtje gestuurd na dealer in dl wat ze precies hebben gedaan maar dat het een nieuw blok is met jcw zuigers staat vast.
qwa artiekel nummers.


daarna heeft ie netjes zijn beurtjes gehad en is op tijd de olie gedaan inc alle remmen ect.
inc laatste fix kettiing spanner.

voor de rest kan ik een vrij heet persoon zijn dus als blokkie stop rij ik hem zo bij bmw na binnen en das dan niet door de gebruikelijk ingang.

ik vindt als je autos koopt in deze prijs klasse nieuw of gebruikt en het doey het niet meer dan heb je een probleem zeker als dit een fout is van bmw in dit geval.

maar we zullen zien.

tot dit moment doet ie het erg goed en kan de r53 ver niettegen op dus ben een trots man

mvg

eric
kroezeder
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: waalwijk
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:06

08 jan 2012, 17:57

Marcel Always Open schreef:Dus Peugeot heeft gewoon meer ervaring met zuigers omdat een Peugeot van nature al zuigt? :wink:
Hahaha
kroezeder
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: waalwijk
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:06

08 jan 2012, 19:46

frankie schreef:Heb je het verschil in de zuigers wel eens gezien? Ik kan je vertellen, met de zuigers die Peugeot monteert had jij geen problemen gehad.....

Maar voor de rest heb je gelijk :mrgreen:
Passen die dan niet in dit blok ???
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

08 jan 2012, 19:54

Ja die passen maar kosten ook een leuke duit
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

08 jan 2012, 20:04

Dat is dan ook meteen de reden dat BMW ze niet monteert in de MINI motoren, kosten besparing..... :roll:
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

08 jan 2012, 20:07

Gewoon de boel goed en langzaam warm rijden, niet als een malloot toeren maken en s'ochtends niet als een malle het gas erop en ze gaan in de regel jaren mee :lol:

Als je software-matig gaat tunen is bovenstaande x2 van toepassing...de temp huishouding is waar het meest mis gaat lijkt het...

Investeren in een olietemp meter zou mod nr 1 moeten zijn...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag

Terug naar “Show your ride”