Countryman en classic Jet Black en rode 91'er
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
- dirk cooper s
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Countryman en classic Jet Black en rode 91'er
hoi jos,ik heb vroeger ook nog een classic gehad,een mini 1000,is echt top om daarmee te rijden,
nog veel succes met het opknappen van je classic mini,wat jij had met dat opschakelen van je
countryman had ik ook,de steptronic schakelde pas naar de 2 bij ongeveer 4000 t,als je even
gereden had dan schakelde hij weer normaal,wij hadden toen ook de countryman cooper automaat.
maar je wordt er vanzelf aan gewendt,wij hebben nu een paceman s automaat,deze heeft daar geen
last van.maar de cooper cm heeft het bij mij ook altijd top gedaan.
grts, dirk.
nog veel succes met het opknappen van je classic mini,wat jij had met dat opschakelen van je
countryman had ik ook,de steptronic schakelde pas naar de 2 bij ongeveer 4000 t,als je even
gereden had dan schakelde hij weer normaal,wij hadden toen ook de countryman cooper automaat.
maar je wordt er vanzelf aan gewendt,wij hebben nu een paceman s automaat,deze heeft daar geen
last van.maar de cooper cm heeft het bij mij ook altijd top gedaan.
grts, dirk.

- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Countryman en classic Jet Black en rode 91'er
Dirk, die 1000 had je nooit weg moeten doen.
Mooie kleur, je Paceman. Zoiets wilden wij ook voor de Countryman, maar die kleur was er in 2011 nog niet.

Mooie kleur, je Paceman. Zoiets wilden wij ook voor de Countryman, maar die kleur was er in 2011 nog niet.
- dirk cooper s
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Countryman en classic Jet Black en rode 91'er
Hoi jos, ja mini 1000 was top,heb er alleen een ongelukje meegehad,met draaien op de weg
had er plotseling een grote ford granada in de zijkant zitten,en toen was het einde oefening.
zijpanheel zat tegen de versnellings pook.
Maar ik was met de countryman ook altijd heel tevreden,en met de huidige ook.
Die van jouw ziet er ook top uit,en nog veel succes met je classic mini.
grts: Dirk
had er plotseling een grote ford granada in de zijkant zitten,en toen was het einde oefening.
zijpanheel zat tegen de versnellings pook.

Maar ik was met de countryman ook altijd heel tevreden,en met de huidige ook.
Die van jouw ziet er ook top uit,en nog veel succes met je classic mini.

grts: Dirk
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Countryman en classic Jet Black en rode 91'er
De Countryman begon steeds moeilijker te starten, dus de spanning van de akku maar eens gemeten en deze was 12,0 V en tijdens starten onder de 10 V. Tijd dus om te vervangen.
Bij onze vaste automaterialenzaak een andere akku gehaald, blijkt er een AGM-akku in te zitten, die meer geschikt is voor start/stop-systemen, wat ik dus niet heb. Dit type akku is ong. 100 euro duurder dan een gewone. Zo wordt je dus opgezadeld met iets wat je niet wil.
Leuk klusje trouwens: even akku vervangen.
Je bent zo een uurtje bezig.
Ook moet de nieuwe akku ingeleerd worden bij de dealer voor 60 euro ex.btw.
Door dit inleren zou de akku langer mee moeten gaan. De originele was van 2011, dus zo lang gaan ze ook niet mee.
Ik denk dat ik dit inleren maar skip. De laadspanning was netjes 14,6 V., dus wat kan er verkeerd gaan ?
Iemand met verstand hiervan ?
Ook de (voor)banden zijn op, dus tijd voor nieuwe velgen
Ik heb een set 19 inch op het oog. Even passen en meten.
De classic Jet-Black is met kerst klaar
, dus de laatste loodjes.....
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 6&start=60
Bij onze vaste automaterialenzaak een andere akku gehaald, blijkt er een AGM-akku in te zitten, die meer geschikt is voor start/stop-systemen, wat ik dus niet heb. Dit type akku is ong. 100 euro duurder dan een gewone. Zo wordt je dus opgezadeld met iets wat je niet wil.
Leuk klusje trouwens: even akku vervangen.

Ook moet de nieuwe akku ingeleerd worden bij de dealer voor 60 euro ex.btw.
Door dit inleren zou de akku langer mee moeten gaan. De originele was van 2011, dus zo lang gaan ze ook niet mee.
Ik denk dat ik dit inleren maar skip. De laadspanning was netjes 14,6 V., dus wat kan er verkeerd gaan ?
Iemand met verstand hiervan ?
Ook de (voor)banden zijn op, dus tijd voor nieuwe velgen

Ik heb een set 19 inch op het oog. Even passen en meten.
De classic Jet-Black is met kerst klaar


http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 6&start=60
Laatst gewijzigd door JosCountrymanCooper op 25 nov 2015, 20:40, 3 keer totaal gewijzigd.
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Countryman en classic Jet Black en rode 91'er
Tsja, rechter ruitenwisser-arm eraf, parafaan eraf, en dan kan de accu eruit...
Het registreren van een vervanging is voor IBS, intelligente batterij sensor, en de energy management systems. Die systemen gebruiken oa. leeftijd, capaciteit, etc van de accu om te bepalen hoe er opgeladen moet worden, en ook voor de spanningsbewaking. Vandaar dat een vervanging van de accu geregistreerd wordt...
Als je een accu met andere capaciteit installeert, dan moet er zelfs codering plaatsvinden.
(En veel meer kan ik er eigenlijk ook niet over vinden...)
Het registreren van een vervanging is voor IBS, intelligente batterij sensor, en de energy management systems. Die systemen gebruiken oa. leeftijd, capaciteit, etc van de accu om te bepalen hoe er opgeladen moet worden, en ook voor de spanningsbewaking. Vandaar dat een vervanging van de accu geregistreerd wordt...
Als je een accu met andere capaciteit installeert, dan moet er zelfs codering plaatsvinden.
(En veel meer kan ik er eigenlijk ook niet over vinden...)
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Countryman en classic Jet Black en rode 91'er
Jij hebt jouw akku dus ook al een keer vervangen, Robert.
Vandaag de spanning maar eens gemeten: in rust 12,4 V en laadspanning 13,9 V.
Een beetje aan de lage kant, vooral met de korte stukjes rijden.
Toch maar laten registreren en kijken of de spanning wat hoger wordt.
Vandaag de spanning maar eens gemeten: in rust 12,4 V en laadspanning 13,9 V.
Een beetje aan de lage kant, vooral met de korte stukjes rijden.
Toch maar laten registreren en kijken of de spanning wat hoger wordt.
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Countryman en classic Jet Black en rode 91'er
Nee, de accu nog niet vervangen... maar heb wel een keer een "diepe ontlading"-melding gehad op de boordcomputer. Ik verdenk eigenlijk de naloop van één of ander pompje ervan de accu te gebruiken/te ontladen als ik de MINI heb afgesloten.
Maar eens aanzien hoe de MINI zich houdt als de temperaturen beneden het vriespunt gaan. Kijken of ie nog een beetje vlot start...
Maar eens aanzien hoe de MINI zich houdt als de temperaturen beneden het vriespunt gaan. Kijken of ie nog een beetje vlot start...
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Vandaag:

Re: Countryman en classic Jet Black
Dat was op 28 Juli 2012mushrop schreef:Gaaf hoor!
Zitten de wielen inmiddels al onder de classic? Ben wel benieuwd eigenlijk.

Vandaag:


- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Countryman en classic Jet Black en rode 91'er
Valt toch wel mee, Chico.
Alleen een set wielen gemonteerd en de boomstammen eronderuit gezaagd,
en nog een paar dingetjes
Ben wel vergeten om foto's van dat hele mooie dashboard te maken, stom..stom..stom...
Alleen een set wielen gemonteerd en de boomstammen eronderuit gezaagd,
en nog een paar dingetjes

Ben wel vergeten om foto's van dat hele mooie dashboard te maken, stom..stom..stom...
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Countryman en classic Jet Black en rode 91'er
je had wat later gepland toch?! 
maar goed, hij staat er echt wel super bij hoor!!
haha geeft niet Jos! komt goed!

maar goed, hij staat er echt wel super bij hoor!!

haha geeft niet Jos! komt goed!
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Countryman en classic Jet Black en rode 91'er
Hij is nog niet klaar hoor. Spiegels etc. Rond de kerst de APK hoop ik.
Moet ook de hi-lo's nog afstellen, voor een beetje zakken en achter iets omhoog.
Moet ook de hi-lo's nog afstellen, voor een beetje zakken en achter iets omhoog.
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Countryman en classic Jet Black en rode 91'er
Lekker een dag met de 3 Mini's bezig geweest :
Bij de Countryman de akku laten registreren. 's-morgens nog even de spanningen gemeten: koud onbelast 12,4 V. en 13,9 V. laadspanning. Na het registreren 14,1 V. laadspanning, en in rust 12,7 V.
Door de registratie wordt de akku dus daadwerkelijk beter geladen, had ik niet verwacht. En dat voor maar vier tientjes.
De rode classic had er ook geen zin meer in: niet meer stationair draaien . Vier zwarte bougie's . De ontsteking opnieuw afgesteld, de carburateur een stuk armer gezet en bougie's schoongemaakt. Loopt weer als een zonnetje.
Bij de zwarte het linker portier afgemaakt en de rechtse spiegel gemonteerd. Nog een paar dingen.....
Goed bestede dag zou ik zeggen

Bij de Countryman de akku laten registreren. 's-morgens nog even de spanningen gemeten: koud onbelast 12,4 V. en 13,9 V. laadspanning. Na het registreren 14,1 V. laadspanning, en in rust 12,7 V.
Door de registratie wordt de akku dus daadwerkelijk beter geladen, had ik niet verwacht. En dat voor maar vier tientjes.

De rode classic had er ook geen zin meer in: niet meer stationair draaien . Vier zwarte bougie's . De ontsteking opnieuw afgesteld, de carburateur een stuk armer gezet en bougie's schoongemaakt. Loopt weer als een zonnetje.

Bij de zwarte het linker portier afgemaakt en de rechtse spiegel gemonteerd. Nog een paar dingen.....
Goed bestede dag zou ik zeggen


