Back to the Mini!

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini

Back to the Mini!

29 apr 2014, 18:07

Nou het zit lekker mee! Kav 15% pulley losgelopen. voorzichtig uitgebouwd. Met Beek gebeld en Klaas neemt een Pulley mee naar Veenendaal (17% :D :)) die ik daar ophaal, scheelt iig veel rijden.

Vanochtend de Cravenspeed gemonteerd. loopt een stuk betere maar nog steeds lawaai??? Anders, dat wel maar wel lawaai. is er nog meer kapot? Klinkt dus als dynamo.

Auto naar de garage (gelukkig zit die direct om de hoek) gebracht want ik heb geen zin om de hele voorkant los te halen en dan nog steeds geen ruildynamo te hebben.

Garage heeft een gereviseerde liggen en twee en een half uur later(!!!!! :dansen ) zit die er weer en loopt het weer zoals het zou moeten. het hele dynamohuis is aan twee kanten gebroken! Schijnt vaker voor te komen bij Mini? Ik ken het niet maar toch.

Hier de foto's van de dynamo:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In ieder geval nu weer rijdbaar!

Kost wel weer een zak geld, zo'n dynamo.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Back to the Mini!

29 apr 2014, 18:12

Serieus? Wat is een zak geld?

Ik had er hier nog een paar op de plank liggen...
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 apr 2014, 18:13

Blij dat het op is gelost. Hopelijk heb je nu even geen ellende meer...:)
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini

Back to the Mini!

29 apr 2014, 18:16

@Daveke:
Ja dat snap ik maar nu hebben zij het gedaan, kon ik vanmiddag werken en heb ik mijn auto al weer klaar.

Totaal €440,-

€ 135,- arbeid en de rest voor de gereviseerde dynamo.

Ik had het graag zelf gedaan maar had de rest van de week dan geen auto tot mijn. Beschikking. Das ook niks....
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 apr 2014, 19:16

300 euro voor een gereviseerde dynamo!

Hell, ik heb hier 3 dynamo;s liggen en ben 50-60 euro per dynamo kwijt voor te reviseren. Gouden handel als je het mij vraagt. Zo'n dynamo vervangen is echt niet heel veel werk, want je kan er bij zonder je koelvloeistof af te laten lopen. Zit behoorlijk simpel vast aan de voorzijde van je blok...
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini

29 apr 2014, 19:18

Ja, dat realiseer ik me ook maar im heb vanmiddag gelukkig kunnen werken ipv sleutelen. En die dynamo had ik vandaag niet meer hier gehad. Toch?
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini

29 apr 2014, 19:24

Idd. Ik heb verder nog niet gereden behalve koud van de garage naar huis. ( 500m)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 apr 2014, 19:45

Tja, dat is het voordeel van een garage te hebben. Dan kun je ineens de wereld vragen voor onderdelen.

Was een tweedehandsje, en een dagje (mss twee) geen auto geen optie?
Als me dat 350 euro had bespaard, had ik het wel geweten, zeker als de garage maar 500m lopen van huis is :)

Dan had ik die mini hoogstpersoonlijk naar huis geduwd, en daar de dynamo vervangen samen met de pulley. Maar goed, fijn dat ie weer rijdt, en nu even geen problemen meer!
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini

29 apr 2014, 19:53

Och Daveke, tuurlijk had dat zo gekund. En een dynamo had ik ook zelf kunnen vervangen. Maar ik moet ook werken en meet. Ik kan niet zonder auto, zeker nu ik mijn twee kinderen ivm vakantie ook nog bij mij heb. Ik ben handig genoeg om de hele auto uit elkaar te halen en weer terug in elkaar te zetten. Mijn stuurhuis ga ik binnenkort ook zelf vervangen en uitlijnen kan ik ook zelf maar ik ben toch blij dat het nu klaar is en ik weer aan de slag kan.

Heb jij trouwens nog een stuurhuis voor een 2002 S liggen? De mijne kraakt van binnen.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 apr 2014, 20:03

Mini-Gijs schreef:Och Daveke, tuurlijk had dat zo gekund. En een dynamo had ik ook zelf kunnen vervangen. Maar ik moet ook werken en meet. Ik kan niet zonder auto, zeker nu ik mijn twee kinderen ivm vakantie ook nog bij mij heb. Ik ben handig genoeg om de hele auto uit elkaar te halen en weer terug in elkaar te zetten. Mijn stuurhuis ga ik binnenkort ook zelf vervangen en uitlijnen kan ik ook zelf maar ik ben toch blij dat het nu klaar is en ik weer aan de slag kan.

Heb jij trouwens nog een stuurhuis voor een 2002 S liggen? De mijne kraakt van binnen.
Het was ook niet lullig bedoeld hoor, meer of dat het een optie was waarmee je jezelf geld had kunnen besparen. Als dat niet kan dan is het goed opgelost zo toch?

Ik krijg wel weer een Mini binnen, maar dat is een Engelse auto. Ik weet niet of je daar onderdelen van kan gebruiken?
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini

29 apr 2014, 20:05

Stuurhuis is dan verkeerd om, niet?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 apr 2014, 20:08

Ja, de stuur-as zit dan aan de andere kant

Daarom dat ik dacht, als je enkel onderdelen wil vervangen zal het misschien wel kunnen?
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini

29 apr 2014, 20:12

Dan moet ik het stuurhuis zelf ook uit elkaar halen. Geb ik nog niet gedaan maar voor alles is een eerste keer. Wat kost zo'n onbruikbaar, verkeerde kant van de weg, stuurhuis nou zo?
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini

18 mei 2014, 20:43

Ik heb weer iets nieuws!:(. Ik heb al even een gerammel achter bij lage snelheden over een klinkerweg. Maar nu heb ik ineens dat mijn linkerachterwiel bij hobbels, de rand van de wielkast raakt! Ik heb zojuist even gemeten en het lijkt alsof het linker achterwiel aan de bovenzijde, bijna 1,5 cm meer naar buiten steekt dan het wiel RA? De rijhoogte is gelijk en de sporing van de auto is ook normaal. Wat zou dat kunnen zijn?

Terug naar “Show your ride”