Richards MCCS; Picdump + tjoening!

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Richards MCCS

13 okt 2014, 20:58

ajede schreef: Evolve DP niet meer leverbaar? :shock:

Maak maar € 300,- over naar me en dan regel ik het voor je! :mrgreen:
Zijn zeker nog wel aan te komen hoor, no problem.

Gewoon die nemen en klaar!
Ik kan m niet meer op de website van Evolve vinden, vandaar...
ajede schreef:Maar ga je de auto dan ook motorisch aanpassen ivm grotere intercooler?

Zou anders de centen lekker in de tas houden!

Koffie!
Ik wil gewoon proberen de boel heel te houden. Het blok wordt nu gewoon te heet.
Er komt ook een externe oliekoeler en de thermostaattemp wordt verlaagd.
Een rondje Nurburgring zal ik niet uitsluiten... maar echt tjoenen voor circuit enzo gaat niet gebeuren.
Wie weet een turbo swap in de toekomst, nu nog niet. Het boompje is gesnoeid voorlopig.
louisvdd76 schreef:Ik zou zoals Casper voor Wagner gaan.
Ik ga er eens over nadenken...
Al lokt de Direnza versie toch wel. De helft zo duur, dezelfde afmetingen, alleen een andere kleur.. (voor het oog)
sander_r53 schreef:Zie nu dat je al een topic aangemaakt had. Binnenkort eens in real-life komen bekijken die clubman. Gister was ik er helaas niet, was anders wel even langs gekomen. Net even je plannen gelezen, goed bezig.
Miss dat ik je morgen ff bel na de keuring bij de RDW. Kan je in je pauze buiten komen kijken ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 okt 2014, 21:05

Nou, er staan meer dan zat door tests gefundeerde uitkomsten op de grote Mini forums in zowel Engeland als Amerika dat het verschil verwaarloosbaar is (afhankelijk van topvermogen natuurlijk) en dat de OEM IC toereikend is, sommige deskundigen zeggen zelfs tot aan 225-250 pk. Laat staan als je (zo goed als) stock in de rondte rijdt in Nederland en dat doen toch de meeste hier dacht ik....
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 okt 2014, 21:08

ik heb dan wel een andere intercooler maar volgens mij scheelt dat niet veel voor je olie temp in je blok ....
met oem setup heb je echt geen olie koeler nodig want temp. is prima en heb een olie meter dus kan het dagelijks zien.
Afbeelding
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 okt 2014, 21:14

Btw..... Heb vandaag nog contact gehad met Imran van Evolve en die verzekerde mij dat als iemand een DP wil van Evolve, deze gewoon besteld kan worden.
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 okt 2014, 21:43

Ik denk dat een andere IC hetzelfde als op de R53 is. Het is eigenlijk allemaal niet nodig, maar wel leuk.
Dus ik kijk nog wel ff.
THNX voor de info. Ik ga er weer eens verder in duiken, want alle informatie van verschillende sites zijn tegenstrijdig met elkaar, altijd fijn.
speedy schreef:ik heb dan wel een andere intercooler maar volgens mij scheelt dat niet veel voor je olie temp in je blok ....
Het zal niet voor de olietemp zijn, maar wel voor de algehele temperatuur in je blok
met oem setup heb je echt geen olie koeler nodig want temp. is prima en heb een olie meter dus kan het dagelijks zien.
En naar wat ik heb vernomen, als het bij jou goed gaat, moet het bij de rest ook wel goed gaan :mrgreen: >)
Jij stookt de olie goed warm haha
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 okt 2014, 21:45

nou idd ik gebruik hem wel goed en stook hem tot de max :-)
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 okt 2014, 21:46

met tuning was dat niet zo'n goed idee maar stock gaat het prima ;)
Afbeelding
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

13 okt 2014, 22:03

Ik zie dat de inlaat temp met een grotere IC lager is en ook sneller omlaag gaat als je door trapt t.o.v. OEM IC.
Ik heb, net als Coert, een P3car unit geïnstalleerd en kan dus continue de inlaattemp zien. Daar zit 10 graden verschil in t.o.v. de OEM IC. En Coert en ik hebben dezelfde motor.

Kouder inlaat temperatuur = beter vasthouden van vermogen
Dus ook bij stock is een grotere IC een voordeel.

:slapen
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 okt 2014, 22:19

Ja klopt, maar vermogenstechnisch niet merkbaar met rijden. Mits je de software gaat aanpassen, dan heeft een grotere ic merkbaar nut. Spit gerust even door het www en je zult het lezen.

Sterker nog, zijn zelfs test dat een grotere ic op een stock S motor het vermogen liet afnemen!

Maar iedereen moet gewoon doen wat hij of zij wilt, doe ik ook! En er zijn vele mods die misschien minder of soms geen nut hebben, masr gewoon leuk zijn om te doen.... :feest
Benoem alleen wat mensen die veeeel meer verstand van autotechnische zaken en tuning hebben dan ik hebben ontdekt, na het doen van vele tests op dit gebied.

Koffie!
Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

13 okt 2014, 22:29

Wat zou er softwarematig aangepast moeten worden om de effectiviteit van de IC te beïnvloeden dan?
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 okt 2014, 22:42

grotere ic is pas echt zinvol bij/na verhoging van je druk, dat is de conclusie.
Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

13 okt 2014, 22:53

Ik begrijp nu wat je bedoelt. Ik las je vorige post even anders.
Bij een R56 luistert het denk ik ook wat minder nauw dan bij een R53. De top mount plaatsing is gewoon niet ideaal; de inlaattemperatuur loopt belachelijk hard op, zeker icm een kleinere pulley. Een betere IC is bij een (getunede) R53 m.i. dan ook nooit een overbodige luxe.

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 okt 2014, 09:11

Brightness schreef:Ik begrijp nu wat je bedoelt. Ik las je vorige post even anders.
Bij een R56 luistert het denk ik ook wat minder nauw dan bij een R53. De top mount plaatsing is gewoon niet ideaal; de inlaattemperatuur loopt belachelijk hard op, zeker icm een kleinere pulley. Een betere IC is bij een (getunede) R53 m.i. dan ook nooit een overbodige luxe.
Mwah, pas bij 240 pk ofzo is het wenselijk, en dan nog niet echt nodig.

Water/meth is qua kosten net zo duur en veel effectiever. Dat zou ik zelfs ook op een R56 wel durven te beweren dat je beter dat kan doen dan een grotere IC
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

14 okt 2014, 10:26

Daveke-Orranje schreef:
Mwah, pas bij 240 pk ofzo is het wenselijk, en dan nog niet echt nodig.
Ik kan alleen spreken over mijn eigen set-up, maar in dat geval vind ik wenselijk echt een understatement. Als ik een tijdje het vermogen aanspreek loopt de IAT behoorlijk op. En dat is al met een GRS motorsport IC welke een vd betere TMIC's zou moeten zijn. Wil je het vermogen vasthouden bij aanhoudende vollast dan schiet de OEM IC al gauw te kort als er een kleinere pulley gebruikt wordt.

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 okt 2014, 19:46

Vandaag bij de RDW geweest en meteen een verse APK erop laten zetten. De TüV was namelijk deze maand afgelopen.

Als ik plechtige beloofde om de remmen te wisselen voordat ik mijn nummerplaten heb, dan werd die goedgekeurd. Ik had namelijk verteld over de BBK die nog gewisseld gaat worden.
De remschijven zijn op, echt op. Normaal APK-afkeur, maar omdat ik toch swap mocht t.
Echt heel chill!

Net mezelf en Batje wat geld afhandig gemaakt en een Evolve Downpipe besteld! :mrgreen:
Eens kijken of ik die er al op kan sleutelen voordat t kenteken binnen is >)

Terug naar “Show your ride”