Duncan's R53 JCW

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Manick
Sponsor

Re: Mini R53 JCW

05 jan 2015, 22:15

restless schreef:Thanx Manick, welk merk is dat? Is dat bijvoorbeeld een flesje van Forte dat je bij de olie doet en dan ff laten draaien, is dat voldoende, merk je hier iets van fo hoe constateer je dat?

Het merk is 5in1 maar heb een linkje naar de website 5in1 oil flush

forte heeft ook een soort gelijk flesje, ligt er net aan welk merk de onderdelen boer heeft liggen

of je er iets van merkt ja en nee, de motor wordt intern gereinigd maar met het olie aftappen zul je er niet veel van zien tenzij je dikke brokken er uit ziet komen dan weet je zker dat de motor het nodig had
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

06 jan 2015, 20:16

er zijn inderdaad een hoop spoelmiddelen op de markt! ik heb het op deze manier geleerd om zo al de vervuilde olie eruit te halen, of het verschil er echt is Manick dat zou ik echt niet weten, ben waar ik nu werk binnen gekomen in het eerste jaar van mijn opleiding en daar nooit meer weg gegaan, weet dus ook niet hoe ze het elders doen :icon_top:

nog even een update,

de veren zijn binnen dus de auto gaat a.s. zaterdag omlaag en de BBK gaat erop.
foto's zeggen meer als woorden;

dit pretpakket heb ik dus klaarliggen
Afbeelding

de remklauwen waren trouwens overgepoten in het rood en het daardoor was wat er op de klauw staat niet echt meer te zien (Tarox) dit was van heel dichtbij nog wel te zien, ga hier na de winter wat aan doen, nu met al dat zout etc. vind ik het niet de moeite om al te gaan spuiten, nu even de letters terug gehaald met een verfstift en de klauwen gangbaar+schoon gemaakt ondanks dat deze door RabbitGT al gereviseerd waren, ook niks raars tegengekomen dus :icon_top:

daar ben ik jullie natuurlijk ook een foto van verschuldigd;
Afbeelding

zaterdag zal ik als alles lukt een paar foto's volgen van de auto na de verlaging+tarox remmen op deze SYR plaatsen :dansen
voor mijn SYR; viewtopic.php?f=3&t=35793
Afbeelding
restless
4 op een rij!
4 op een rij!

06 jan 2015, 21:57

succes met verlagen duncan, gaat goedkomen :)
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2015, 15:33

Nou remmen doen ze wel die Tarox :wink:
burn rubber not your soul

Afbeelding
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

10 jan 2015, 16:57

vandaag was de dag dan eindelijk dat ik een heledag bezig kon zijn met de Mini, ging iets anders dan ik had voorgesteld, heel anders zelfs, had m'n dag niet en dan gaat niets in 1x goed, uiteindelijk dus wel gelukt met wat extra geduld en tijd, remmen eerst gedaan, daar wat problemen met lucht in het systeem mee gehad maar vrij snel verholpen, daarna nog de 40mm H&R verlagingsveren eronder gedaan, staat naar mijn mening heel dik, toen nog een strutbrace gemonteerd die ik nog had liggen, toen uitgelijnd en uiteindelijk toch wel bijna een werkdag met alles bezig geweest omdat er veel niet in 1x lukte.
foto's;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

auto is erg vies op de foto's, zat uiteindelijk in tijdnood en wassen ging dus niet meer lukken.. :cry:
ik hoor graag wat jullie ervan vinden :icon_top:
Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2015, 15:16

Ik vind hem er zo op die bullets en meegespoten randen heel dik uitzien chef! Niks meer aan doen :icon_top:
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2015, 15:51

Mooie mods ! :icon_top:
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

11 jan 2015, 15:54

RubenR6 schreef:Staat er dik bij zo!
Heel herkenbaar dat er van alles tegen zit met zo'n klus dagje ;) maar het resultaat is top!
haha ben gelukkig niet de enige die daar last van heb dus, bedankt RubenR6 :icon_top:
kwiebje schreef:Mooie mods ! :icon_top:
Bedankt Kwiebje, zijn NOOIT uitgemod he :lol:
Shag schreef:Ik vind hem er zo op die bullets en meegespoten randen heel dik uitzien chef! Niks meer aan doen :icon_top:
bedankt Shag! :icon_top:
ga me nu eerst bezig houden met de remleidingen, zitten nu race/sport remleidingen onder van Tarox, deze hebben helaas eventjes aangelopen en zijn dus beschadigt, nog wel helemaal goed maar het is apk afkeur.
heb van de zomer pas apk dus tegen die tijd is het wel al vervangen, welke eronder komen geen idee, heb ze met een 'knik' bij de klauw nodig, anders kom ik niet uit op de klauwen met de ontluchtingsnippels, originele remslangen paste dus ook niet, goed excuus om te modden dus haha :lol:
in de planning staat nog een carbon interieur, dash wordt gewisseld met die van Shag en met de schakelpook+handrem moet ik nog maar kijken of deze 'een keertje voorbij komen', vind 100,- op ebay te veel van het goeie voor een schakelpook..
trouwens vandaag nog het uitlijnrapport goed doorgekeken, blijk achter -4 grade wielvlucht (camber) te hebben :s

als iemand trouwens suggesties heeft of nog een setje gevlochte remleidingen voor een R53 heeft liggen met een 'knik' in het begin bij de klauw hoor ik het graag!
Afbeelding
restless
4 op een rij!
4 op een rij!

11 jan 2015, 18:12

@ Duncan, hele mooie auto, ik vind die unikleur iets hebben en in de details zie je de powerrrrrr :D
enne, hobby kost niet alleen geld maar ook (vrije-) tijd, maar als je er zo iets moois voor terugkrijgt is ut de moeite waard toch?
Morgen ga ik naar de RDW keuren voor het kenteken en eind van de week het kenteken als alles goed gaat :()
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2015, 18:30

Bullets blijven gewoon wereldwielen! Zeker met die dikke remmen erachter :icon_top:
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2015, 19:01

Die leidingen kosten bij Beek iets van 45 euro's.. Volgens mij incl. verzenden, maar dat weet ik niet zeker meer. Puike remmen.. :)
Afbeelding
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

18 jan 2015, 22:46

bedankt voor de reacties en tips!
ga ze indd even bij beek halen dan van de zomer, vandaag vanuit Amsterdam half brak nog naar Shag gereden, daar het 5delige carbon JCW dash gemodificeerd en erin gezet, en ook even zijn Mini bewondert, heel dik apparaat, vooral van binnen, was gelijk verliefd op de armsteun (die ik dus niet heb :s ), dit moest en zou ik ook hebben.
dus.. eenmaal thuis Davy geapt, en een armsteun geregeld :icon_top:
beide nogmaals bedankt :icon_top:

een fototje van mijn cockpit;
Afbeelding

ben trouwens nog opzoek naar downtubes, mogen beschadigt zijn want ik wil ze piano-zwart laten spuiten, dus als iemand nog in de schuur oid. wat heeft liggen hoor ik het graag!
Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2015, 23:23

Was ff gezellig vanmor-, ehrr vanmiddag chef! Mooi om die bolide in het echt te zien. Die stoelen zitten echt als gegoten! P.s. maar goed dat ik een schaar had liggen! Handig werk! :P :icon_top:

Terug naar “Show your ride”