MCS wordt MOneC

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Marcel Always Open
Cabrio-King

03 jul 2007, 13:10

Bij het verkopen van een sportieve auto als particulier ben ik altijd een beetje bang voor de testpiloten die een ritje komen maken maar de auto niet eens kunnen betalen, en dus vervolgens nooit meer iets van zich laten horen...

En 14500 is m.i. nog te weinig om het particulier te verkopen. Je moet ook nog een stukje korting terugwinnen, die je dan niet meer bij de dealer krijgt.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 jul 2007, 13:36

mijn ervaring bij de aankoop bij een dealer is dat je beter een auto kan kopen zonder inruil.
mooi voorbeeld.
wij waren opzoek naar een klein goedkoop autootje.
we reden een omega 2.0i mooie auto maar zo verschrikkelijk duur in verzekering belasting en onderhoud.
was bij een handelaar geweest die wilde de auto wel inkopen voor 3500gulden
lopen eens bij de ford dealer binnen,en zien daar een ford ka staan met alles er op en er aan..konden we niet betalen..maar wel leuk om te zien.
met koeie letters er op nu 179,-gulden per maand
de omega kosten ons al meer dan 225,- per maand aan belasting enz enz
ik tegen daan dat zal het instap model wel wezen..anders kunnen we dat betalen...
hoe zit dat verkoper..dat is voor dit model..2 jaar lang betalen en dan of inruilen of aankopen of inleveren.
ok zet maar op papier..in 2 jaar kunnen het rest bedrag makkelijk bij elkaar sparen.
wij blij...
heb je wat in te ruilen...ja evt de omega...hij kijken en na 10 minuten komt hij terug."ik heb een eerlijke handelaar gebeld en die geeft 2500,-terug"
nou zo eerlijk is hij niet..ik krijg er 3500 voor terug als ik hier over het kanaal rij.
maar goed dan ruil ik niks in..wat is dan mn korting....600gulden..
krijg ik bij in ruil dus 1700 gulden terug vor mn omega bij een dealer ipv 3500 bij een handelaar.

al met al dus niks geworden met de ka...zonder inruil koste de auto ons 510,-gulden of we moesten bijna 11.000,- gulden aanbetalen..
en die hadden we niet....

dus als hans de cooper s niet in ruil krijg hij in theorie zoizo nog exrta korting.
al is dat maar 500 euro is toch weer een stukkie tuining toch
en verkoopt zn sje voor 13750 aan iemand dan heeft hij per saldo 750euro meer terug voor zn auto
steunebrink
4 op een rij!
4 op een rij!

03 jul 2007, 16:01

Dat is een juiste redenering, en ik weet dat dealers der zo 2 a 3 duizend afdoen met een beetje babbelen als je niks inruilt, dat willen ze juist graag, geen gezeur en ook in 1 keer de centen op de bank zonder het gezeik om een inruiler kwijt te raken...

Als je je handtekening hebt gezet onder 13500 en geen korting zou ik die dealer toch maar is flink op z'n bek pakken... als je nl. genaaid wordt moet je zoenen ook!!! :evil:

al verkoop je hem particulier maar voor 13.500 en krijg je 2000 korting bij de dealer vang je dus per saldo 15500.... en dat scheelt wel heel veel....

maar inruilen is natuurlijk wel de eenvoudigste manier, maar dat kost je wel geld...

Maar je moet het zelf weten natuurlijk, maar voor 13500 ben je hem denk ik met 2 weken kwijt, en bang voor proefritjes?, ga je gewoon mee toch als je ze niet vertrouwt?, bang dat ze ermee gaan scheuren?, daar is een mini toch juist voor? :wink:
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jul 2007, 16:07

2000 eraf zonder inruil is denk ik utopie.

zelfs op een spiksplinternieuwe twv 38.000 eur kreeg ik maar 14.500 terug en geloof 500 eur korting als ik nix inruilde.

Wellicht ben ik niet zo'n goede onderhandelaar als het voor mijzelf is.
steunebrink
4 op een rij!
4 op een rij!

03 jul 2007, 16:18

Ik zou gewoon is wat meer dealers afgaan.... 2000 moet volgens mij wel te doen zijn hoor, gewoon een paar keer weglopen als ze niet happen.... dat is juist leuk... :D

maar al krijg je maar 500 is het al de moeite, want de marktprijs particulier is zeker wel 15mile....
steunebrink
4 op een rij!
4 op een rij!

03 jul 2007, 16:20

mderijke schreef:Bij het verkopen van een sportieve auto als particulier ben ik altijd een beetje bang voor de testpiloten die een ritje komen maken maar de auto niet eens kunnen betalen, en dus vervolgens nooit meer iets van zich laten horen...

En 14500 is m.i. nog te weinig om het particulier te verkopen. Je moet ook nog een stukje korting terugwinnen, die je dan niet meer bij de dealer krijgt.

volgens mij bedoel je het juist andersom toch?

Een dealer zou juist meer moeten geven als particuliere verkoop om de verloren korting terug te winnen.... of ben ik nu :s
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jul 2007, 16:44

wat meer dealers af gaan heb geen zin in geen tijd voor en als het te ver uit de buurt is is het alleen maar lastig als er iets is. Dan kost het maar wat. Gemak dient de mens nietwaar.
Overigens wilde ze eerst minder geven en belde ze later nog terug onder het mom ik heb wat opties over het hooft gezien yeh right.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jul 2007, 16:46

Wat geeft Joost ervoor? (Dubbelstein)
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 jul 2007, 17:06

hadden ze het topic gevolgd ofzo dat ze je terug belde!! :lol:

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jul 2007, 17:10

florisvandam schreef:hadden ze het topic gevolgd ofzo dat ze je terug belde!! :lol:

gr.
floris
Nee hoor was gelijk 's middags al.
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jul 2007, 17:11

Hans schreef:Wat geeft Joost ervoor? (Dubbelstein)
die heeft die auto niet te koop

(gaf ongeveer jaar geleden 17.000
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jul 2007, 17:15

Zij willen ook wel eens inkopen :wink: dus zonder inruil.. proberen kan nooit kwaad
steunebrink
4 op een rij!
4 op een rij!

03 jul 2007, 18:13

Hans J schreef:wat meer dealers af gaan heb geen zin in geen tijd voor en als het te ver uit de buurt is is het alleen maar lastig als er iets is. Dan kost het maar wat. Gemak dient de mens nietwaar.
Overigens wilde ze eerst minder geven en belde ze later nog terug onder het mom ik heb wat opties over het hooft gezien yeh right.
kan ook meer opleveren, maar ja, iedereen doet het anders, zijn ook mensen die niet eens onderhandelen... :s

misschien zijn ze nog meer opties vergeten???, dat er een compressor onder de kap zit??? :lol:
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jul 2007, 18:26

Maar die testpiloten is toch heel handig op te lossen. Als ze proef gaan rijden ga je toch mee. Loop je ook de kans niet dat ze je auto meenemen zonder te betalen :)
Marcel Always Open
Cabrio-King

03 jul 2007, 18:33

Ja meegaan is sowieso een vereiste, al is het maar om schade en diefstal te voorkomen. Daar heb ik het niet over.

Ik heb het over de figuren die interesse veinzen en na een leuke testrit 'Doei' zeggen en nooit meer iets laten weten.
Of de figuren die eerst testrijden, de auto echt willen kopen, en vervolgens tot de conclusie komen dat ze zo'n auto nooit kunnen betalen. :?

PS we raken steeds verder offtopic. Misschien kan deze discussie afgesplitst worden van het orginele onderwerp en als nieuw topic "inruilen of particulier verkopen" doorgaan?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “Show your ride”