Mini Cooper Update P7 Mini in Schotland

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 mar 2009, 23:19

Jammer man, mijn filter vind ik soms ook wel wat teveel. Als je echt hoog in toeren gaat trilt alles in het interieur :). Gelukkig moet mijn moeder er niet in rijden :). Kan je niet een andere filter steken? Ze zijn niet allemaal zo luid :wink:
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 mar 2009, 23:36

Dit is al een afgesloten filter dus je zou verwachten dat deze al niet zo luid is. Het is echt teveel van het goede. hiervoor hadden we een R50 Cooper en daar zit nog een hele motor voor het gebleer van het filter. Bij deze zit ie precies tegen het schut bord te bleren. Dat wordt hem dus niet ;)
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 mar 2009, 12:18

Zoooo het originele filter zit er weer op. Het geluid werd echt te hard bevonden door moeders.

Heb nog wel even snel een paar plaatjes geschoten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jul 2009, 12:42

Zo ik ben alweer een paar dagen terug van vakantie en zal mijn verslag ook hier eens even dumpen.

De bestemming was dit jaar Toscane, een camping waar ik al vaker ben geweest en dit jaar zou ik er samen naartoe gaan met mijn vriendin. De bedoeling was om met de micra die kant op te gaan, maar aangezien pa en ma een keer over hun hart hebben gestreken mocht ik de mini van moeders mee nemen. Toch wel een verademing, cruise control Climate control en een lekkere zuinige motor in het vooronder.

De heenweg ging bijzonder voorspoedig en zonder noemenswaardige files waren we in Zwitserland. Wat is dat toch altijd weer geweldig mooi rijden! Cruise control aan en lekker genieten van het schitterende landschap. Maar dan heb je toch elke keer weer oponthoud bij de tunnel. Niet dat het uitmaakte want wij hadden al vrij snel besloten de schitterende route over de pas te nemen. Dit bleek een verstandige keus aangezien er een ruime 2 uur file voor de tunnel stond. Wat een feest met die mini in de bergen! :df: omhoog was heel leuk maar omlaag mogelijk nog leuker! Daarna nog maar een keer getankt (Kost werkelijk niks in Zwitserland! V-power 100 was 1,03 de liter!) en toen zonder verder oponthoud de Italiaanse grens gepasseert. We waren al niet van plan om de reis in 1 dag te volbrengen dus besloten we te overnachten in Modena. Na daar 's avonds even door de stad te hebben gelopen en een pizza te hebben gegeten maar eens lekker op tijd naar bed om de volgende morgen weer op tijd op te staan. Volgende stop: Maranello! Als je zo dicht bij de Ferrari fabriek in de buurt bent ben je haast wel verplicht om er langs te rijden, ook al is het zondag morgen 9 uur. Na een klein half uurtje en een aantal Ferrari's te hebben gezien waren we in Maranello, het steigerende paard op de rotonde voor de fabriek is direct al heel erg indrukwekkend. We hebben heel even voor de poort gestaan maar geheel naar verwachting was er niet veel te doen. Daarna even door het centrum gereden en nog een stukje van Fiorano kunnen zien. Volgende stop: Camping :D.

Na een kleine twee uur rijden kwamen we op de camping aan, we konden nog net voor de siesta de camping op, en het tentje opzetten nam ook niet meer dan 15 minuten in beslag. Mijn ouders stonden ook op de camping en we konden gebruik maken van hun auto. Dat maakte dat we de mini maar direct to kleerkast hebben gebombardeert. Dit beviel uitstekend en als we een uitstapje maakten was dat toch vrijwel altijd met zijn vieren, dus dan was de mini zowieso geen optie.

Na tien dagen camping diende de terugweg zich alweer aan. Deze was een heel stuk minder voorspoedig dan de heenweg. Veel file's en anderhalf uur stilgestaan voor de Gotthard. Toen we halverwege Duitsland ook nog alleen maar regen kregen was de chaos kompleet. Toen maar rustig aan gedaan en een paar keer vaker voor koffie gestopt. Nog even met de gedachte gespeeld om bij de ring te gaan overnachten, maar als je zo dicht bij huis bent en je kunt, zoals we hier zeggen: De stal ruiken, dan ga je door. Het laatste stuk nog een paar mega buien gehad maar daarna werd het droog. Al met al waren we klokslag 12 uur in huis en allebei kapot, maar wel lekker thuis! Beugeltje uit de koelkast en toen snel naar bed.

Dan heb je die dag erna altijd dat je al die zooi weer moet opruimen ( Niet mijn favoriete tijdverdrijf maar het moet) Bij ons helemaal omdat pa en ma 's avonds terug kwamen.

Dan gaat je vader vrijdag met de post bezig en is er een envelop van de lease maatschappij. Een schikkingsvoorstel van de officier van Justitie. 31 kilometer per uur te hard. Op een zaterdag. Ik voelde de bui al hangen dus ben maar direct in mijn agenda gaan kijken. Geen twijfel mogelijk die heb ik gereden. Dus je kunt wel stellen dat ik nu met een behoorlijke vakantie kater zit. Deze week komt de goede boete binnen en dan maar eens een foto opvragen en kijken of we er misschien nog wat aan kunnen doen, al heb ik er een hard hoofd in.

Hier nog een paar plaatjes van de vakantie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jul 2010, 10:40

Heb net even een filmpje geschoten met het resonator bakje van het luchtfilter klinkt aardig maar op de autobaan gaat het vervelen. Paar minuten wachten dan staat hij online!
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jul 2010, 11:28

biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jul 2010, 11:29

Ik zie dat het nog geen HD is omdat youtube nog aan het converteren is.
coendek
Stoepsleutelaar

07 jul 2010, 11:37

grrrr goede vakantie gehad dus maar wel ff bekeuring :(

succes man, en jammer dat je ma de herrie teveel vind haha!

8)

Coen
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jul 2010, 11:39

Ja dat is al van vorig jaar, boete nog steeds niet binnen dus misschien geluk gehad haha. Ga waarschijnlijk dit jaar ook weer met deze op vakantie. Moeders vond het niet eens zo storend maar vind het zelf gewoon irritant, echt een gedreun. Misschien als je het filter meer aan de voorkant laat bleren dat het beter is.
Fabian
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 jul 2010, 13:40

Gaaf filmpje Tom!!! :mrgreen:

Maakt het echt zoveel lawaai op de snelweg? Jammer...

Ik wil ook nog steeds meer geluid haha... Muziek is nu wel voor elkaar, lekker dreunen haha :)
MINI Cooper F56
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jul 2010, 14:05

wel lekker filmpje :)

leuke wegen om een keer overheen te knallen :lol:
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jul 2010, 13:14

Heb het luchtfilter resonator geval er weer tussen gezet, het was voor even leuk maar zou er niet aan moeten denken altijd zoveel geluid te hebben.

Vanmorgen ook nog even gebuurt bij Fabian van Smudde was weer gezellig! Alleen KOUD op zijn werkplek! Niet normaal! 8)
Fabian
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 jul 2010, 13:29

Haha Tom, KOUD ?!?!?!?!?!?!?!?!?! Pff, het is echt zo warm bij ons in de showroom... Net mijn broodje op en nu weer zweten haha!!!

Het was bezoekuur vanmorgen... Speedy was er ook nog even... Gezellig jongens!!! :)

Ciao! :mrgreen:
MINI Cooper F56
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jul 2010, 15:41

Zo'n mini trekt echt brute G krachten in de bocht!

cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jul 2010, 15:58

Hoop voor je dat je ouders het eerste filmpje niet te zien krijgen.

60 km !!!!!! :wink:

Volgens mij heb je wel iets harder gereden daar :lol: :D

Terug naar “Show your ride”