Rij ik vrijdagochtend in alle vroegte (3:30 uur) richting Schiphol, hoor ik net na Joure ineens een geluid alsof ik over iets heen rijd... geluid stopt niet meteen, dus ik op de rem, zie iets zwarts flapperen en het geluid is weer weg. Vlakbij een parkeerplaats, dus daar ff gestopt om te kijken... Ik verwachtte dat m'n spatlapje eraf was, of misschien wel een stuk spatbordrand, maar nee, de complete sidescuttle mist!
Het waaide flink, maar ik reed slechts 135 op de cruisecontrol... Al meermaals zonder problemen 200+ gereden, en nu zomaar ineens pleitos. Helaas wel een paar kleine deukjes rond de buitenspiegel:
Net ff gebeld met VDG-Parts, die zijn zo vriendelijk om een fitting + aansluiting mee te sturen met de door mij bestelde knipperlichtglaasjes+rooster.
Naja, die 2 tientjes voor een scuttle + knipperlichtje vind ik niet zo erg, maar dan heb ik liever dattie niet eerst aan het draadje tegen m'n deur aan loopt te stuiteren...
Naar aanleiding van dit topic een Ebay-datakabel gekocht, en Windows XP in een Virtual Machine en wat archaïsche software aan het knutselen gegaan...
De volgende opties ingeschakeld:
- automatisch vergrendelen bij wegrijden
- automatisch ontgrendelen bij contact uit
- komfort openen van ramen met de sleutel
- komfort sluiten van ramen met de sleutel
- akoestische waarschuwing bij bereiken reserve-brandstofniveau
- digitale kilometerteller op de boordcomputer, zónder extra afwijking
Komfort openen/sluitelen van ramen met de afstandsbediening is me nog niet gelukt...
Met name die digitale kilometerteller is wel fijn, omdat die wél recht voor je neus zit en dus minder afwijkt dan de analoge teller. Dit is denk ik de OBD-snelheid, dus wel nog eventuele afwijking van de banden... binnenkort maar ff vergelijken met GPS.
Zoals je ziet geeft ie minder aan dan de analoge teller:
Hier nog een filmpje van het openen/sluiten van de ramen... de rubbers piepen zo omdat ze net zijn ingevet voor de winter!
Het oogje waar de 'scuttle' aan de voorkant in vast klemt heb ik een beetje gebogen, zodat ie nu een stuk vaster lijkt te zitten... hopelijk ook wat permanenter nu!