F*ck, had niet verwacht dat ie zo snel aan de beurt is...hij zit nu op zo'n 100k? Succes, hoop dat je een goede deal kan maken!Floor-is schreef:Vanmiddag bij van Poelgeest geweest omdat ik toch nog wel last heb van een zware, geluidmakende koppeling.
De koppelingscylinders (hoofd- en hulp!) lopen op het einde en men verwacht dat ook de hevel vervangen zal moeten worden. Als je dan toch de boel er af hebt, is het aan te raden om gelijk het vliegwiel en de koppeling mee te nemen.
Dat is niet het beste nieuws van de week om het voorzichtig te zeggen. De drukgroep kan ik 2e hands wel bij VDG vandaan halen, maar de hevel waarschijnlijk niet. Heb wildeke een bericht gestuurd of ik een dealtje kan maken voor zijn koppeling en vliegwiel. Dan moet ik nog een hevel scoren natuurlijk.
Misschien Sam maar eens een berichtje sturen wat dat kosten moet, tenzij iemand nog een andere goede hint heeft natuurlijk. De dealer geeft aan dat ik rekening moet houden met 2000-2200 euro als ik het door hen laat doen. Lijkt me schromelijk overdreven!
Floor-is' GP0064 [verkocht]
- GPM
- 4 op een rij!
Bericht
Great minds think alike
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij onze vorige is de koppeling vervangen en dat was toen volgens mij iets van 1000-1100 euro. Dat is een jaar of vijf geleden. Dat was wel incl materiaal. Geen vliegwiel of hevel maar alleen de platen en drukgroep.
2000-2200 incl. vliegwiel en hevel zou wel kunnen kloppen dan. Ze zullen er weinig zin in hebben om aftermarket materiaal te plaatsen, denk ik zo...
2000-2200 incl. vliegwiel en hevel zou wel kunnen kloppen dan. Ze zullen er weinig zin in hebben om aftermarket materiaal te plaatsen, denk ik zo...
- coopers1987
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je bent niet de enige die een nieuwe koppeling moet floris, die van mij is ook aan de beurt, en dat voor de 70k km... :S
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik hoef geen nieuwe, de hevel is ook nog prima in orde. Het is enkel de hoofdcylinder voor de koppeling die vervangen zou moeten worden. Ik neem dan gelijk de hulpcylinder mee, is de drukgroep weer 100% 
De koppeling die Wildeke aanbied staat dan ook nog te koop!

De koppeling die Wildeke aanbied staat dan ook nog te koop!
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Floor-is, enige tijd is bij mijn mini ook de koppeling en vliegwiel etc vervangen. Het is inderdaad een boel geld. Was ook rond de 2200 euro kwijt voor dit grapje. Grotendeels waren deze kosten voor de nieuwe onderdelen. Als je die al goedkoper kunt vinden scheelt dat ook al wel. Maar het blijft een vervelende aangelegenheid...
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het blijkt dat ik enkel de drukgroep hoef te vervangen, maar euhm... Hij is te koop.
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=26341
Meerdere redenen voor verkoop:
1. Dure hobbies, we willen verhuizen
2. Ik rijd veel kilometers en dat vind ik eigenlijk ontzettend zonde
3. Moet met enige regelmaat meer dan 1 persoon meenemen in de auto per volgende maand (en telkens de auto van mijn vriendin lenen wordt echt vervelend)
4. Wil een auto die ik kan modden zonder dat ik me er naar bij voel
3. Moet met enige regelmaat meer dan 1 persoon meenemen in de auto per volgende maand (en telkens de auto van mijn vriendin lenen wordt echt vervelend)
Laatst gewijzigd door Floor-is op 22 apr 2012, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Jammer, maar ik hoop voor je dat ie snel verkocht is!Floor-is schreef:De drukgroep wordt nog vervangen, maar euhm... Hij is te koop.

- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
Bericht
Dapper dat je de knoop doorhakt, want als je de meest exclusieve MINI hebt doet dat pijn.
Laten we hopen dat een clublid hem gaat overnemen, succes.

" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik vind het niet echt een tof besluit moet ik zeggen, dat ik hem dan wellicht door een mooie Clubman kan vervangen verzacht het leed wel wat.. Maar niet helemaal natuurlijk!the blue lobster schreef:Dapper dat je de knoop doorhakt, want als je de meest exclusieve MINI hebt doet dat pijn.![]()
Onze sponsors