R53; Goodbye my friend! P97
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Omdat de MINI op de laatste foto niet bepaald schoon was, én omdat ik erg onder de indruk ben van de resultaten bij Sander_r53; Heb ik de site van carclean eens goed bekeken.
Het resultaat; een kleine 100eu lichter en dit:

Wat niet op de foto staat is de 3M afplaktape.. maar die is ook niet zo spannend
Als extra heb ik 'wipersticks' gekregen. Vriezen de wissers ook niet meer vast (mits sticks gebruikt)
Het resultaat; een kleine 100eu lichter en dit:

Wat niet op de foto staat is de 3M afplaktape.. maar die is ook niet zo spannend

Als extra heb ik 'wipersticks' gekregen. Vriezen de wissers ook niet meer vast (mits sticks gebruikt)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Lekker lekker... Je had toch een machine? Mis alleen de machinale pads, dan kun je flink aan de gang...
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ja.. we hebben zo'n goedkope van de Lidl of Aldi met 1pad/doek/lap..
Ik heb maar 2 verschillende handpads erbij gekocht
De oranje voor de Mezzo en de witte voor de Finish, kan tussendoor ook de witte met de Mezzo gebruiken als tussenstap..
Net snel even een stukje van het dak gedaan. Eerst denk je: ach.. verschil is dr niet echt.. maar als je dan de finish en de wax erop doet dan heb je toch een spiegeltje!!! DAMN!
Helaas op foto (nog) niet zichtbaar..
Hopen op weer een beetje goed weer binnenkort want ik moet minimaal 15graden hebben volgens de verpaking. Ik moet zo werken dus vandaag word het niets meer
Ik heb maar 2 verschillende handpads erbij gekocht

De oranje voor de Mezzo en de witte voor de Finish, kan tussendoor ook de witte met de Mezzo gebruiken als tussenstap..
Net snel even een stukje van het dak gedaan. Eerst denk je: ach.. verschil is dr niet echt.. maar als je dan de finish en de wax erop doet dan heb je toch een spiegeltje!!! DAMN!
Helaas op foto (nog) niet zichtbaar..
Hopen op weer een beetje goed weer binnenkort want ik moet minimaal 15graden hebben volgens de verpaking. Ik moet zo werken dus vandaag word het niets meer

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zo..
Net ff naar BoxInc geweest om mijn bestelde spulletjes op te halen
Omdat ik de Supercharger toch ga vervangen, neem ik de waterpomp gelijk mee..
Als de boel open ligt doe ik ook meteen de krukassensor O-ring.
BMW schrijft dat het brandstoffilter een 'lifetime' onderdeel is.. toch heb ik maar ff een vervangsetje gekocht
Nu nog een dagje vinden om alles in te bouwen!
Met het vooruitzicht op de tuning (waar dit alles voor is) de bougies ingeslagen; de NGK-BCR8ES

Net ff naar BoxInc geweest om mijn bestelde spulletjes op te halen

Omdat ik de Supercharger toch ga vervangen, neem ik de waterpomp gelijk mee..
Als de boel open ligt doe ik ook meteen de krukassensor O-ring.
BMW schrijft dat het brandstoffilter een 'lifetime' onderdeel is.. toch heb ik maar ff een vervangsetje gekocht

Nu nog een dagje vinden om alles in te bouwen!
Met het vooruitzicht op de tuning (waar dit alles voor is) de bougies ingeslagen; de NGK-BCR8ES

) | bar-end mirrors

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik hoef alleen nog: krukas+lagers, drijfstangen en zuigers te verwisselen om een complete revisie te hebben gehad.. Maar die zagen er nog goed uit de laatste keer dus gas erop!
Nieuwe olie voor de supercharger is bestelt. (Better safe than sorry)
Het stomme is: Het is goedkoper om het vanuit Engeland te laten komen dan vanuit Duitsland of België!
Als ik dan toch bezig ben: Dan ook gelijk de bakolie..
Wat ik op internet vind is dat ik 'MTF 94' = 75W80 moet gebruiken. Kan iemand dit bevestigen hier?
Iemand misschien tops in merken of een goedkoop adresje?
Dan nóg een vraag:
Als ik straks de tuning erop heb zitten. Kan ik dan nog 5W40 blijven rijden of kan ik beter overstappen naar 5W30?
Met mijn kilometerstand kan ik ook niet gaan besparen.. dan komt t nooit meer goedstefan740 schreef:Geen half werk, i like
Ik hoef alleen nog: krukas+lagers, drijfstangen en zuigers te verwisselen om een complete revisie te hebben gehad.. Maar die zagen er nog goed uit de laatste keer dus gas erop!
Nieuwe olie voor de supercharger is bestelt. (Better safe than sorry)
Het stomme is: Het is goedkoper om het vanuit Engeland te laten komen dan vanuit Duitsland of België!

Als ik dan toch bezig ben: Dan ook gelijk de bakolie..
Wat ik op internet vind is dat ik 'MTF 94' = 75W80 moet gebruiken. Kan iemand dit bevestigen hier?
Iemand misschien tops in merken of een goedkoop adresje?

Dan nóg een vraag:
Als ik straks de tuning erop heb zitten. Kan ik dan nog 5W40 blijven rijden of kan ik beter overstappen naar 5W30?
) | bar-end mirrors

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Vandaag eens gekeken naar de prijzen van de verschillende oliën van Castrol; 5W40, 0W40, 0W30 en 5W30.
De verkoper en tevens eigenaar keek mij aan en zei: weet je wat je doet? Rij lekker naar Duitsland, kost het de helft!
0W40 in Nederland: ~€100
0W40 in Duitsland: ~€50-60
Dus ik ga eens over de grens kijken
Hij stelde ook voor om de motor(olie) een keer te spoelen.
Olie eruit, nieuwe (goedkope) olie erin, even goed warm laten draaien en dan de olie weer eruit. Daarna nieuwe goede olie erin.
Hij vertelde dat hij dit elke 2 verversingen deed. Dan is de olie bij verversen wel donker van kleur maar nog wel doorzichtig.
Klinkt ergens wel als een goed idee.. en voor het prijsje dat meneer voor de goedkope olie maakte kan ik het ook niet laten
De verkoper en tevens eigenaar keek mij aan en zei: weet je wat je doet? Rij lekker naar Duitsland, kost het de helft!
0W40 in Nederland: ~€100
0W40 in Duitsland: ~€50-60
Dus ik ga eens over de grens kijken

Hij stelde ook voor om de motor(olie) een keer te spoelen.
Olie eruit, nieuwe (goedkope) olie erin, even goed warm laten draaien en dan de olie weer eruit. Daarna nieuwe goede olie erin.
Hij vertelde dat hij dit elke 2 verversingen deed. Dan is de olie bij verversen wel donker van kleur maar nog wel doorzichtig.
Klinkt ergens wel als een goed idee.. en voor het prijsje dat meneer voor de goedkope olie maakte kan ik het ook niet laten

) | bar-end mirrors

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou ik ken het verhaal wel dat je inrij olie gebruikt bij een nieuw blok 300km en dan de juiste olie toepast maar een blok spoelen met olie
voor mij nieuw maar klinkt wel ja hoe zal ik het zeggen een keer goed om te doen 

burn rubber not your soul

Onze sponsors