Full Car Tuning heb ik vanochtend ook nog aan de telefoon gehad en zij kunnen het wiel helaas niet leveren, al sowieso niet in ET35. In Amerika zijn ze nog wel verkrijgbaar, maar alleen in ET25. Het lijkt alsof Engeland de enige markt was waar ze in ET35 verkrijgbaar waren. Hopelijk kunnen zij er nog eentje los regelen en anders laat ik er eentje uit Amerika komen om die te laten afdraaien naar ET35. Daarna moet hij nog gespoten worden in de juiste kleur.
Komt er ook nog het volgende bij: ik wil het wiel (even er vanuit gaande dat ik er nog eentje kan regelen…) graag laten spuiten bij het bedrijf dat deze set recent heeft gespoten. Dit omdat ik vind dat hij goed werk levert en omdat ik gegarandeerd geen kleurverschil wil hebben. Maar…dat mag niet! De tegenpartij is schuldig aan de aanrijding (en zal de schade uiteindelijk dus ook moeten betalen), maar mijn verzekeringsmaatschappij dwingt mij praktisch om de schade te laten repareren door een bij hun aangesloten schadeherstelbedrijf. Ergens anders laten repareren mag wel, maar dan kost het me een eigen risico van € 650,-! En dat terwijl de aanrijding verhaald wordt op de tegenpartij! [FLUSHED FACE]
Al met al een behoorlijke kl*te situatie zo. Ik ga er nog steeds vanuit dat alles goed gaat komen, maar er gaat belachelijk veel werk en tijd in zitten, en wellicht ook nog eigen geld. Baal er behoorlijk van!
Brightness' Hyper Blue R53
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53 - nieuwe wielen gemonteerd! p
Ik kan wel begrijpen dat een verzekeraar erop aanstuurt om schade te laten herstellen bij een van hun partners, maar waar ik moeite mee heb is dat ze dit doen terwijl de schuld bij de tegenpartij ligt en het hun in feite dus niets kost! Wat voor meerwaarde heeft mijn verzekeringspartij nu voor mij? Voor mijn gevoel helemaal niets! Ze schieten het geld voor, maar in ruil daarvoor moet er aan allerlei regeltjes worden voldaan. Ik betaal het liever eerst zelf als ik daarmee zonder die regeltjes de schade kan afhandelen.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Daarom betaal ik elke maand €2,- extra zodat ik vrije keus heb van schadehersteller. Ook bij ruitschade. Kost mss €24,- p/j maar scheelt je zoveel gezeik. Ik laat dan ook altijd (niet dat ik altijd schade heb, maar als ik schade heb dan...) het schadebedrag gewoon uitkeren en ga dan zelf alkes bij elkaar scharrelen en regelen. Dan kan je er nog geld aan overhouden en heb je die €24,- dus zo weer terugverdient. Just a tip. Altijd je polisvoorwaarden lezen!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- speedy
- NMC Legend
Bericht
Brightness' Hyper Blue R53 - nieuwe wielen gemonteerd! p. 27
ik kan ook overal heen en hoef alleen schade bedrag voor te schieten en leen auto zelf te betalen maar dan maken ze het schade bedrag wel hoger zodat ik nog een auto mee krijg voor nop :-D
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Ik zou het wiel gewoon laten herstellen door schadebedrijf van verzekering en als die afwijkt van de rest na herstel gaan zeiken bij Maatschappij 
Voor hetzelfde geld word het super netjes gemaakt en heb je voor je volgende stoeprand schade een nieuw adresje erbij :-D

Voor hetzelfde geld word het super netjes gemaakt en heb je voor je volgende stoeprand schade een nieuw adresje erbij :-D
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vaak zijn dan de gaten aan de voorkant ook verder ingeboord, anders zou je een 10mm langere bout moeten hebben. Zomaar 10mm afdraaien kan dan ook niet zomaar, dan is er te weinig 'vlees' waar de bout op klemt.mushrop schreef:Dat laatste idd. Als de naar dik genoeg is, is het geen probleem. Uk durf wel te zeggen dat ze niet speciaal een et35 naaf ontwikkeld hebben. De meeste wielen worden vanuit de fabriek op een bepaalde et waarde gedraaid. Et35 kan het wiel blijkbaar verdragen, want zo kan je ze bestellen. Dus dan moet het ook mogelijk zijn om een et25 af te draaien naar et35. Denk dat je daar niet al te bang voor moet zijn.
- ajede
- Volledig MINI minded!
Bericht
Veel (zo niet bijna alle....) verzekeraars hanteren die regel, op zich niks mis mee.
En is ook niet erg want je kunt ook bij bijna alle zelf bepalen waar je de schade laat herstellen MINUS je eigen risico waar je dan (meestal) zelf voor kiest, omdat daarop ook de premie wordt bepaald.
Dus waarschijnlijk heb je jezelf in de vingers gesneden kerel door een hoog eigen risico te nemen en daardoor een lage(re) premie te krijgen.....
Maar lijkt me duidelijk dat ook het "herstellen" van een nieuw wiel (want met kleurverschil is het niet teruggebracht naar voor het ongeluk) vergoed moet/zal worden en als dat niet deugdelijk gebeurd je terug kan. Ze kunnen het toch krijgen zoals ze het zelf willen?
Jij moet je conformeren aan de regels vd verzekeraar, dan zal het ook 100% moeten gebeuren.
Wat Daiel al zegt, misschien wordt het gewoon perfect afgeleverd!?
Succes in ieder geval man, want het blijft mooi K met peren allemaal, je hebt er niks aan.

En is ook niet erg want je kunt ook bij bijna alle zelf bepalen waar je de schade laat herstellen MINUS je eigen risico waar je dan (meestal) zelf voor kiest, omdat daarop ook de premie wordt bepaald.
Dus waarschijnlijk heb je jezelf in de vingers gesneden kerel door een hoog eigen risico te nemen en daardoor een lage(re) premie te krijgen.....
Maar lijkt me duidelijk dat ook het "herstellen" van een nieuw wiel (want met kleurverschil is het niet teruggebracht naar voor het ongeluk) vergoed moet/zal worden en als dat niet deugdelijk gebeurd je terug kan. Ze kunnen het toch krijgen zoals ze het zelf willen?
Jij moet je conformeren aan de regels vd verzekeraar, dan zal het ook 100% moeten gebeuren.
Succes in ieder geval man, want het blijft mooi K met peren allemaal, je hebt er niks aan.

- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Het afdraaien gaat hem inderdaad niet worden. Ik heb de dikte van het rechte stuk van het boutgat opgemeten en deze is precies 10mm. Als er 10mm zou worden afgedraaid blijft er dus niks over.MartijnGizmo schreef:Vaak zijn dan de gaten aan de voorkant ook verder ingeboord, anders zou je een 10mm langere bout moeten hebben. Zomaar 10mm afdraaien kan dan ook niet zomaar, dan is er te weinig 'vlees' waar de bout op klemt.mushrop schreef:Dat laatste idd. Als de naar dik genoeg is, is het geen probleem. Uk durf wel te zeggen dat ze niet speciaal een et35 naaf ontwikkeld hebben. De meeste wielen worden vanuit de fabriek op een bepaalde et waarde gedraaid. Et35 kan het wiel blijkbaar verdragen, want zo kan je ze bestellen. Dus dan moet het ook mogelijk zijn om een et25 af te draaien naar et35. Denk dat je daar niet al te bang voor moet zijn.
Op zich begrijp ik dat als het gaat om schade door eigen schuld. Maar in dit geval is de tegenpartij schuldig. Ik vind het dan krom dat ik dan een eigen risico moet gaan betalen. De totale schade wordt immers toch verhaald op de tegenpartij? Normaal is mijn eigen risico overigens niet hoog, nl. € 150,-. Maar als ik ervoor kies om het bij een niet-aangesloten schadeherstelbedrijf te laten repareren wordt dit verhoogd met € 500, wat het totaal dus op € 650,- brengt. Daarmee is het voor mij geen optie om het door een ander bedrijf te laten doen.ajede schreef:Veel (zo niet bijna alle....) verzekeraars hanteren die regel, op zich niks mis mee.
Dus waarschijnlijk heb je jezelf in de vingers gesneden kerel door een hoog eigen risico te nemen en daardoor een lage(re) premie te krijgen…..
Maandag ga ik er nog een belletje aan wagen met de verzekeringsmaatschappij. Daarbij zal ik benoemen dat ik niet akkoord ga met de reparatie als blijkt dat er kleurverschil ontstaat. Dan is het in ieder geval uitgesproken. Misschien (en hopelijk) is het eindresultaat straks inderdaad gewoon goed, en dan is het wat bij betreft helemaal prima. Het enige wat ik wil is dat de auto straks weer in dezelfde staat verkeert als vóór de aanrijding, niet meer en niet minder.ajede schreef:Maar lijkt me duidelijk dat ook het "herstellen" van een nieuw wiel (want met kleurverschil is het niet teruggebracht naar voor het ongeluk) vergoed moet/zal worden en als dat niet deugdelijk gebeurd je terug kan. Ze kunnen het toch krijgen zoals ze het zelf willen?
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Tip: bevestig het schriftelijk.... Telefonisch weet straks niemand er meer van.
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Ga ik doen, thanks!louisvdd76 schreef:Tip: bevestig het schriftelijk.... Telefonisch weet straks niemand er meer van.

- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kun je anders niet alle 4 je velgen laten spuiten daar? Dan heb je geen kleurverschil in iedergeval...
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
- Richard030
- Bijna verslaafd
Bericht
Bright, ben je allrisk verzekerd? Toen er bij mij iemand op knalde (vorige auto, ook allrisk) kon ik gewoon naar een garagebedrijf wat niet bij mijn verzekering aangesloten zit. Ik liet het taxeren, stuurde het taxatie rapport op en kreeg het geld op mijn rekening gestort. Ook geen eigen risico omdat het niet mijn schuld was. Ik zou daar sws niet mee akkoord gaan. Want lijk mij dat dat bullshit is...

- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Natuurlijk kan dat, maar het lijkt me alleen sterk dat de verzekeraar dat gaat vergoeden.Klatsie schreef:Kun je anders niet alle 4 je velgen laten spuiten daar? Dan heb je geen kleurverschil in iedergeval...
Ik ben inderdaad allrisk verzekerd. Dat, icm met het feit dat de tegenpartij schuldig is maakt het verhaal voor mij ook zo onbegrijpelijk. Ik ga het morgen nog eens navragen als ik hun bel...Richard030 schreef:Bright, ben je allrisk verzekerd? Toen er bij mij iemand op knalde (vorige auto, ook allrisk) kon ik gewoon naar een garagebedrijf wat niet bij mijn verzekering aangesloten zit. Ik liet het taxeren, stuurde het taxatie rapport op en kreeg het geld op mijn rekening gestort. Ook geen eigen risico omdat het niet mijn schuld was. Ik zou daar sws niet mee akkoord gaan. Want lijk mij dat dat bullshit is...
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors