FRENK'S.....JCW GP1309 FOR SALE

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

17 mar 2013, 21:17

Haha hij is ervan op de hoogte en was daarna ook een doekje gaan scoren bij Wim tbl hahaha
burn rubber not your soul

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

17 mar 2013, 21:20

Hebben jullie geen foto's gemaakt op Assen? Had graag meegegaan maar ik kon niet was wel benieuwd naar de foto's
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

17 mar 2013, 21:21

Ja wim(tbl) heeft foto's gemaakt en Andor zag ik lopen met een camera
burn rubber not your soul

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

17 mar 2013, 21:24

Trouwens stoere plannen hoor en las net dat er weer wat vrij komt voor je bij Daveke tercht wie het eerst komt die...... Mooi netjes ben benieuwd ga je ook naar Apeldoorn?
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

17 mar 2013, 21:35

Ja ben eigenlijk altijd wel aanwezig op meetings moet ff kijke of ik vrij kan krijgen vrijdags dan kom ik wel :mrgreen:
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

17 mar 2013, 21:39

Thomas schreef:Chill dat ie weer goed rijdt Frenk! Ik moet snel maar weer is langskomen? Hoor dat ik niet volledig op de hoogte ben van je (nieuwste) plannen??!!

Ja jonguh je loopt achter hahaha we spreken snel weer wat af
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

18 mar 2013, 07:37

marcel700 schreef::oops:

Kan je dat van die harde kleppen en de nok iets uitgebreider uitleggen ?

Die 69 nok is een zeer zware nok met een hoge lange kleptiming zodra er spelling op de kleppzitting/geleiding komt en de veren Zijn niet best gaan deze zweven en onregelmatig timen dan kunnen ze afbreken.

Wat er dus veel gebeurd mensen zetten deze nok in hun oude koppie die al op ze lazer heeft gehad en dus al wat spelling heeft en dan breken de kleppen snel af....nou kan je er voor kiezen een nieuwe kop te nemen standaard dan houd hij het wel iets langer uit maar de veren van mini zijn sterk maar zo sterk nou ook weer niet.

Het is wijs de klepzitting/veren/kleppen te vervangen voor een sterkere versie.

Word ook niet voor niets allemaal aangeboden en verkocht.
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

18 mar 2013, 07:39

Het lullige is bij het afbreken dat je Zowel kop als onderblok vaarwel kan zeggen

Nog aanvulling:

Ik zeg niet dat het gebeurd na 5.000 8.000 10.000 12.000km want niet iedereen rijd hetzelfde en zit alleen maar op het gas....

Het ene klepje is het andere niet als er een zwakke tussen zit dan gebeurd het ook sneller
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

19 mar 2013, 17:31

Toevallig had ik het er met Maiky maik nog over dat ik me allereerste MOD ging ophalen in Lelystad bij het vliegveld

M7 airdif van carbon :lol:

Afbeelding


Nog ff wat anders:

In de tussentijd hebben we nog een mod aan de bypass gedaan 8)
burn rubber not your soul

Afbeelding
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

19 mar 2013, 17:41

franklyn85 schreef:Toevallig had ik het er met Maiky maik nog over dat ik me allereerste MOD ging ophalen in Lelystad bij het vliegveld

M7 airdif van carbon :lol:

Afbeelding


Nog ff wat anders:

In de tussentijd hebben we nog een mod aan de bypass gedaan 8)
Vertel vertel :mrgreen:
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

19 mar 2013, 18:03

Ik heb ook net mijn lagerschalen vervangen (door standaard) maar die van mij zagen er na 180.000 km eigenlijk nog prima uit. Geen overmatige slijtplekken zoals op jouw foto.

Hebben jullie de kruksas nog opgemeten? Al bij 0,01 mm afwijking op de 46,000 mm zou je eigenlijk overmaat lagerschalen moeten nemen volgens TIS. Hoe dat past met de grote overmaat op Realoem (+0,25) weet ik niet, misschien moet je dan je kruksas nauwkeurig af laten draaien tot 45,750. Werner weet dat vast :)
Mijn krukas was nog prima inorde, geen slijtage kunnen meten.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

19 mar 2013, 18:09

Klopt krukas was bij mij in orde bij 1 ton kan je het af met gewoon 0 lagers std en bij 2 ton word het de 0,25 ipv de std lagers.

De slijtage plek op die lager is denk ik van de lekke koppakking aangezien we de lagers van zuiger 1 al hadden vervangen..

Het is idd verstandig om de krukkas te laten uit blanceren en eventueel onbalance eruit laten slijpen in combi met de drijfstangen
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

19 mar 2013, 18:11

Sws zijn de lagerschalen van de drijfstangen sneller weg dan de krukkaslagers
burn rubber not your soul

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”