FRENK'S.....JCW GP1309 FOR SALE
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Haha hij is ervan op de hoogte en was daarna ook een doekje gaan scoren bij Wim tbl hahaha
burn rubber not your soul


- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Ja wim(tbl) heeft foto's gemaakt en Andor zag ik lopen met een camera
burn rubber not your soul


- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Ja ben eigenlijk altijd wel aanwezig op meetings moet ff kijke of ik vrij kan krijgen vrijdags dan kom ik wel 

burn rubber not your soul


- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Ja jonguh je loopt achter hahaha we spreken snel weer wat af
Thomas schreef:Chill dat ie weer goed rijdt Frenk! Ik moet snel maar weer is langskomen? Hoor dat ik niet volledig op de hoogte ben van je (nieuwste) plannen??!!
Ja jonguh je loopt achter hahaha we spreken snel weer wat af
burn rubber not your soul


- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Die 69 nok is een zeer zware nok met een hoge lange kleptiming zodra er spelling op de kleppzitting/geleiding komt en de veren Zijn niet best gaan deze zweven en onregelmatig timen dan kunnen ze afbreken.
Wat er dus veel gebeurd mensen zetten deze nok in hun oude koppie die al op ze lazer heeft gehad en dus al wat spelling heeft en dan breken de kleppen snel af....nou kan je er voor kiezen een nieuwe kop te nemen standaard dan houd hij het wel iets langer uit maar de veren van mini zijn sterk maar zo sterk nou ook weer niet.
Het is wijs de klepzitting/veren/kleppen te vervangen voor een sterkere versie.
Word ook niet voor niets allemaal aangeboden en verkocht.
marcel700 schreef:![]()
Kan je dat van die harde kleppen en de nok iets uitgebreider uitleggen ?
Die 69 nok is een zeer zware nok met een hoge lange kleptiming zodra er spelling op de kleppzitting/geleiding komt en de veren Zijn niet best gaan deze zweven en onregelmatig timen dan kunnen ze afbreken.
Wat er dus veel gebeurd mensen zetten deze nok in hun oude koppie die al op ze lazer heeft gehad en dus al wat spelling heeft en dan breken de kleppen snel af....nou kan je er voor kiezen een nieuwe kop te nemen standaard dan houd hij het wel iets langer uit maar de veren van mini zijn sterk maar zo sterk nou ook weer niet.
Het is wijs de klepzitting/veren/kleppen te vervangen voor een sterkere versie.
Word ook niet voor niets allemaal aangeboden en verkocht.
burn rubber not your soul


- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Het lullige is bij het afbreken dat je Zowel kop als onderblok vaarwel kan zeggen
Nog aanvulling:
Ik zeg niet dat het gebeurd na 5.000 8.000 10.000 12.000km want niet iedereen rijd hetzelfde en zit alleen maar op het gas....
Het ene klepje is het andere niet als er een zwakke tussen zit dan gebeurd het ook sneller
Nog aanvulling:
Ik zeg niet dat het gebeurd na 5.000 8.000 10.000 12.000km want niet iedereen rijd hetzelfde en zit alleen maar op het gas....
Het ene klepje is het andere niet als er een zwakke tussen zit dan gebeurd het ook sneller
burn rubber not your soul


- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Toevallig had ik het er met Maiky maik nog over dat ik me allereerste MOD ging ophalen in Lelystad bij het vliegveld
M7 airdif van carbon

Nog ff wat anders:
In de tussentijd hebben we nog een mod aan de bypass gedaan
M7 airdif van carbon


Nog ff wat anders:
In de tussentijd hebben we nog een mod aan de bypass gedaan

burn rubber not your soul


- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Vertel vertelfranklyn85 schreef:Toevallig had ik het er met Maiky maik nog over dat ik me allereerste MOD ging ophalen in Lelystad bij het vliegveld
M7 airdif van carbon![]()
Nog ff wat anders:
In de tussentijd hebben we nog een mod aan de bypass gedaan

- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Ik heb ook net mijn lagerschalen vervangen (door standaard) maar die van mij zagen er na 180.000 km eigenlijk nog prima uit. Geen overmatige slijtplekken zoals op jouw foto.
Hebben jullie de kruksas nog opgemeten? Al bij 0,01 mm afwijking op de 46,000 mm zou je eigenlijk overmaat lagerschalen moeten nemen volgens TIS. Hoe dat past met de grote overmaat op Realoem (+0,25) weet ik niet, misschien moet je dan je kruksas nauwkeurig af laten draaien tot 45,750. Werner weet dat vast
Mijn krukas was nog prima inorde, geen slijtage kunnen meten.
Hebben jullie de kruksas nog opgemeten? Al bij 0,01 mm afwijking op de 46,000 mm zou je eigenlijk overmaat lagerschalen moeten nemen volgens TIS. Hoe dat past met de grote overmaat op Realoem (+0,25) weet ik niet, misschien moet je dan je kruksas nauwkeurig af laten draaien tot 45,750. Werner weet dat vast

Mijn krukas was nog prima inorde, geen slijtage kunnen meten.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Klopt krukas was bij mij in orde bij 1 ton kan je het af met gewoon 0 lagers std en bij 2 ton word het de 0,25 ipv de std lagers.
De slijtage plek op die lager is denk ik van de lekke koppakking aangezien we de lagers van zuiger 1 al hadden vervangen..
Het is idd verstandig om de krukkas te laten uit blanceren en eventueel onbalance eruit laten slijpen in combi met de drijfstangen
De slijtage plek op die lager is denk ik van de lekke koppakking aangezien we de lagers van zuiger 1 al hadden vervangen..
Het is idd verstandig om de krukkas te laten uit blanceren en eventueel onbalance eruit laten slijpen in combi met de drijfstangen
burn rubber not your soul


- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Sws zijn de lagerschalen van de drijfstangen sneller weg dan de krukkaslagers
burn rubber not your soul


Onze sponsors