MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Nieuwe mod! P32)

02 jan 2020, 10:57

OK, nu begrijp ik het, dacht dat je daar een extra achteruitrijlicht wilde maar je wil daar wit glas in combinatie met een rode lamp.
Volgens mij moet dat geen probleem mist het een rode lamp is met voldoende wattage, dus moet minimaal dezelfde lichtopbrengst/wattage hebben als je remlicht. Ik moet eens kijken, volgens mij heb ik die ook nog liggen die rode lampjes, weet alleen het wattage niet maar ik weet dat ze bestaan.

Even voor de APK keuring je achterlichten wisselen is natuurlijk ook een optie :icon_top:
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

02 jan 2020, 12:22

Schroefie schreef:
02 jan 2020, 10:57
OK, nu begrijp ik het, dacht dat je daar een extra achteruitrijlicht wilde maar je wil daar wit glas in combinatie met een rode lamp.
Volgens mij moet dat geen probleem mist het een rode lamp is met voldoende wattage, dus moet minimaal dezelfde lichtopbrengst/wattage hebben als je remlicht. Ik moet eens kijken, volgens mij heb ik die ook nog liggen die rode lampjes, weet alleen het wattage niet maar ik weet dat ze bestaan.

Even voor de APK keuring je achterlichten wisselen is natuurlijk ook een optie :icon_top:
Zal straks eerst de lichtunit openen om te kijken wat er precies in zit qua lampjes. En dan eventueel een rood lampje kopen en in de rechter lichtunit plaatsen om te kijken wat er dan gebeurd qua lichtopbrengst. Als dit goed gaat bestel ik een Engels exemplaar. Deze aanpassing gaat natuurlijk nergens over maar het oog wil ook wat en ik word onrustig van een asymmetrische achterkant :lol:
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

02 jan 2020, 14:09

iets met oog voor detail..... :lol: :wink:
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jan 2020, 22:14

Achterbumper in jou kleur heb ik te koop voor je mocht je interesse hebben
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

10 jan 2020, 11:43

JJJJ schreef:
06 jan 2020, 22:14
Achterbumper in jou kleur heb ik te koop voor je mocht je interesse hebben
Hoi Jeffrey! Dank voor je bericht. Als ik het mij goed herinner heb jij een pre-facelift achterbumper. Ik zoek een LCI achterbumper, ondanks dat ik weet dat deze moeilijk tweedehands te vinden zijn. De uitlaat die je hebt is wel erg interessant. Ik zal je tzt een PB sturen. Is je Clubman al verkocht?
Groeten Maurice

Afbeelding
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2020, 12:05

Clubman is reeds verkocht ja

Geen idee wbt de bumper, maar zal zo maar kunnen ja hahaha
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (update: Nieuwe mod! P33)

17 jan 2020, 20:55

17-01-2020 Nieuwe mod en update

We zijn 2,5 week verder en heb een mod aangeschaft waarvan ik dacht dat het niet zou gaan gebeuren. Ik noemde hem al aan het einde van mijn vorige update, en het is iets waar je tegenaan moet lopen. En dit laatste is precies vorige week gebeurd. Het betreft een JCW navigatiecluster.

Afbeelding
huidige navigatiecluster en toerenteller

Afbeelding
JCW navigatiecluster en toerenteller

Tijdens de kerstvakantie heb ik heerlijk op het internet kunnen struinen, veel gelezen en uitzoeken en bij toeval ontdekte ik een website in Zweden met hele fraaie tweedehands onderdelen.
Een kleine tegenvaller was dat de website alleen binnen Zweden onderdelen verstuurd. Nu heb ik het geluk dat een goede vriend van mijn vriendin sinds een jaar in Zweden woont dus heb hem gevraagd of het onderdeel naar hem opgestuurd kon worden. Vandaag kreeg ik foto’s door dat het onderdeel bij hem is aangekomen. Hij zal hem eind maart meenemen als hij naar Nederland komt. Heb geen haast met het onderdeel aangezien ik nog opzoek moet naar een bijpassende JCW toerenteller. Deze zijn gelukkig iets minder ‘zeldzaam’ dan een JCW navigatiecluster. Ga dus weer lekker verder struinen aankomende tijd.

Afbeelding
Afbeelding
navigatiecluster is aangekomen

Het inbouwen is iets wat veel tijd zal vergen. Een groot deel van het dashboard moet gedemonteerd worden dus moet gaan uitzoeken of dit iets is wat ik zelf kan en aandurf, of toch uitbesteed. Nu wil het toeval dat Forum lid Lars gelijktijdig met dezelfde mod bezig is. Het grote verschil is dat hij automonteur is, maar toch is het een fijn idee als hij hierbij kan helpen.

Met het project ‘symmetrische achterlichten’ ben ik ook wat verder gekomen. Heb de lichtunits open gemaakt (twee minuten werk) om te kijken wat voor lampjes erin zitten. Aan beide kanten zijn het witte lampjes waarbij alleen de lens een andere kleur heeft. Het idee is dus om een linker UK versie achterlicht te kopen, die een wit glaasje heeft. Door een rood lampje erin te doen (alvast aangeschaft) hoop ik dat deze voldoende fel rood licht geeft (mistlamp functie). Kan mij voorstellen dat dit tijdens de APK niet wordt goedgekeurd dus ik zal t.z.t. de units moeten wisselen. Aangezien dit zo snel te doen is, is mij dit de moeite wel waard.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
achterlichtunit geopend

Afbeelding
rood lampje gekocht

Heb in de kerstvakantie ook wat meer kunnen uitzoeken over gekleurde veiligheidsgordels. Dit is een project die al een tijdje in mijn hoofd zit. Via Instagram kwam ik een leuk klein bedrijfje (Kolour Koncept) uit Engeland tegen die voor een hele schappelijke prijs de veiligheidsgordels van nieuwe webbing voorziet. Je stuurt je eigen gordels inclusief mechanisme toe, Adam (eigenaar) haalt ze uit elkaar en voorziet hem van nieuwe stof, zet ze weer in elkaar en stuurt ze naar je terug.
Je bent de gordels al met al ongeveer een week kwijt. Ik stond al op het punt om dit te doen, had al Youtube filmpjes bekeken hoe je gordels demonteert, maar ik twijfel toch over de kleur. Als ik voor Kolour Koncept ga worden het rode gordels a la de GP2 en dit is precies mijn probleem: mijn Clubman is geen GP2 en het rood zal waarschijnlijk prominent aanwezig zijn. Vraag mij af of ik dat wel wil. Helaas hebben zij niet de kleur die ik in mijn hoofd heb, namelijk zwarte gordels met een klein rood biesje (gelijk aan de rest van de interieur details).
Er is een groot bedrijf in Amerika die dit wel aanbiedt maar daar zijn de prijzen 3x zo hoog en ben je ze waarschijnlijk 2 weken kwijt. Met name de hoge kosten vind ik bezwaarlijk aangezien ik alle 4 gordels wil laten doen. Dit project gaat even in de ijskast en zal vast wel weer eens opgepakt worden.

Last but not least: Gisteren kreeg ik van mijn neef te horen dat a.s. zaterdag mijn nieuwe side skirts worden gespoten. Ben heel benieuwd hoe het uitpakt en wanneer we ze eronder kunnen gaan plaatsen.
Als ik nieuws heb meld ik mij weer.

Groeten,
Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 09 aug 2020, 13:46, 4 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

Afbeelding
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Nieuwe mod! P33)

17 jan 2020, 21:24

Mooie mod hoor die cluster in JCW kleur, lichtelijk jaloers op.. (haha)
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator

17 jan 2020, 21:28

Weer lekker bezig Maurice :icon_top:
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

17 jan 2020, 21:42

Maurice,

ik heb de Bentley MINI Cooper Service Manual waarin alles beschreven staat hoe je het dashboard moet demonteren.
Is als je de tijd neemt best zelf goed te doen dus als je het boek een keer in wil kijken / lenen om te kijken of je het aandurft.

Op zoek naar toerenteller JCW plaat:

https://www.heiler-tachodesign.de/Drehz ... 56-R60-R61 (deze maar tot 7K rpm!!)

https://www.heiler-tachodesign.de/Tacho ... GP-240-Kmh
Misschien dat ze de toerenteller tot 8K rpm ook los verkopen, gewoon even contacten
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

18 jan 2020, 11:50

Schroefie schreef:
17 jan 2020, 21:42
Maurice,

ik heb de Bentley MINI Cooper Service Manual waarin alles beschreven staat hoe je het dashboard moet demonteren.
Is als je de tijd neemt best zelf goed te doen dus als je het boek een keer in wil kijken / lenen om te kijken of je het aandurft.

Op zoek naar toerenteller JCW plaat:

https://www.heiler-tachodesign.de/Drehz ... 56-R60-R61 (deze maar tot 7K rpm!!)

https://www.heiler-tachodesign.de/Tacho ... GP-240-Kmh
Misschien dat ze de toerenteller tot 8K rpm ook los verkopen, gewoon even contacten
Hoi Milco,
Dank voor je aanbod voor het lenen van de service manuel. Misschien maak ik er nog wel gebruik van. Stuur je dan wel even een berichtje.
De tellerplaten van Tachodesign ken ik. Mooie oplossing, alleen ken ik mijzelf een beetje: denk dat ik kleurverschil ga zien tussen de toerenteller en de ring rondom het navigatiesysteem en dat moeten we niet hebben :wink: Ga dus opzoek naar een originele toerenteller.
Groeten!
Groeten Maurice

Afbeelding
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!

18 jan 2020, 19:01

Het was weer leuk om te lezen waar je allemaal mee bezig bent. Helpt ook stumpers als mij ook op ideeën dank.
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

18 jan 2020, 20:04

Coen1 schreef:Het was weer leuk om te lezen waar je allemaal mee bezig bent. Helpt ook stumpers als mij ook op ideeën dank.
Beetje zelfspot kan geen kwaad maar stumper is wat overdreven toch? ;-) Leuk dat je ideeën op doet door het te lezen. Waar zit je aan te denken?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

Afbeelding
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

20 jan 2020, 00:26

Maurice, zie bijlage voor Removing Interior
Waarschijnlijk wat je zoekt om je JCW plaat te installeren

Milco
Bijlagen
Removing interior Colour Line from R56 JCW.pdf
(1.55 MiB) 42 keer gedownload
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

20 jan 2020, 20:54

Schroefie schreef:Maurice, zie bijlage voor Removing Interior
Waarschijnlijk wat je zoekt om je JCW plaat te installeren
Milco
Heel behulpzaam dit document. Heb ondertussen ook al wat YouTube filmpjes bekeken maar dit is een fijner naslagwerk. Dank!
Groeten Maurice

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”