Ossie's DS R56 S Chili, update @ pag.39

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2012, 16:30

ben er nog niet over uit vwb die mistlampen.

Inhouden en zwarte rook deed mijn JCW ook, Daiel had er ook last van destijds. Zou het zeker naar laten kijken door VP.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2012, 17:19

Ossie schreef:..Nu heb ik opgemerkt dat de Mini zich soms inhoudt en dan een flinke zwarte rookwolk geeft, wat uit de uitlaat komt. Moet ik me zorgen gaan maken?
Ik neem dit sowieso even mee naar de dealer, heb nog een jaar garantie erop zitten....
Waarschijnlijk soms gepaard gaande met wat hardere knallen dan normaal uit de uitlaat?
Zoals je het beschrijft lijkt het erg op carbon build-up in je blokje, dit kan de dealer reinigen en valt onder garantie.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2012, 17:24

Ralph-cooper schreef:
Ossie schreef:..Nu heb ik opgemerkt dat de Mini zich soms inhoudt en dan een flinke zwarte rookwolk geeft, wat uit de uitlaat komt. Moet ik me zorgen gaan maken?
Ik neem dit sowieso even mee naar de dealer, heb nog een jaar garantie erop zitten....
Waarschijnlijk soms gepaard gaande met wat hardere knallen dan normaal uit de uitlaat?
Zoals je het beschrijft lijkt het erg op carbon build-up in je blokje, dit kan de dealer reinigen en valt onder garantie.
En weet je ook hoe ze dit reinigen? :roll:
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2012, 17:28

frankie schreef: En weet je ook hoe ze dit reinigen? :roll:
Weet helaas niet hoe ze dit doen, maar wel dat het werkt :wink:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2012, 17:35

Ik hoop dan wel dat ze het inlaat spruitstuk eraf halen om zo schoon te maken, want in van die ingespoten reinigingsmiddeltjes heb ik niet zoveel vertrouwen (op de lange termijn).
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2012, 17:41

frankie schreef:Ik hoop dan wel dat ze het inlaat spruitstuk eraf halen om zo schoon te maken, want in van die ingespoten reinigingsmiddeltjes heb ik niet zoveel vertrouwen (op de lange termijn).
Weet wel dat ze bij (sommige) VAG dealers spulletjes inspuiten in die FSI blokken, naar wat ik hoor van de werkplaats werkt dit erg goed.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2012, 18:32

Je kan wel van dat spul inspuiten, maar dan moet je het direct in de turbo spuiten. Dat heb ik ook gedaan bij de Clubman.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 apr 2012, 19:05

Seafoam.. maar niet te krijgen in europa. alleen in de states..
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2012, 19:14

Da's ook geen wondermiddel hoor. Helpt misschien even om de ergste symptomen te laten verdwijnen, maar niet voor de lange duur.
Ossie
The Calendar Guy

14 apr 2012, 20:00

Gezien dat mijn woon-/werk verkeer dagelijks hooguit totaal 8km beslaat, ga ik er vanuit dat het sowieso niet echt bevordelijk is voor de motor.
Het knallen en ploffen is niet anders dan anders, zo zonder middendemper.
Ik hoor het wel wat VP gaat doen...

Er zitten ook nog 2 deuken in m'n motorkap, cadeautje van de spelende kinderen hier in 't dorp. :roll:
Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 apr 2012, 11:43

Die UJ lampen gaan denk ik erg gaaf staan! Blijft een dik bakkie :D
Ossie
The Calendar Guy

16 jun 2012, 14:47

Ondertussen een goedje van BMW gekregen wat ik in de benzinetank moest gooien. Na diverse tankbeurten..geen verschil. Af en toe houdt de motor zich een fractie van een seconde in.
Aangezien dat ik binnenkort een 60.000km beurt moet ondergaan, leg ik dit weer bij de dealer neer. Zal wel een paar keer met een hogere octaan gehalte gaan tanken, wellicht dat het verbeterd.

De Mini is tijdens deze trip, samen met Rob z'n Dubman, flink op z'n staart getrapt...even het luie zweet uit de motor geblazen.

Afbeelding

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

16 jun 2012, 15:12

Hmm geen goed teken idd :? Ik had exact hetzelfde en heb ook van die foam in laten spuiten maar heeft nooit geholpen.
Ossie
The Calendar Guy

16 jun 2012, 15:27

Nou Daiel, ik maak me geen zorgen hoor. M'n S is niet gechipt dus ik zie nog geen strubbelingen.
Ik maak denk te vaak te korte ritjes.

@Boris: mijn top ligt op de 240km/h op de GPS :wink: Vorig jaar met de ring-trip behaald.
Dit beestje is belachelijk snel! :shock:
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”