Ons MINI-park. JCW is verkocht.... p.396
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik Jou ook!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ben ook benieuwd naar die foam lance, die dingen worden toch verkocht door Sid van dit forum?
- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb een paar filmpjes bekeken van dat ding en ze gaan steeds een schone wagen wassen , why
En wat doet dit goedje met je waxlaag
Ik heb er niet zo veel vertrouwen in !!speedy schreef:Ik ben ook zeer benieuwd want kan mij niet voorstellen dat je geen spons nodig zou hebbenBlont-007 schreef:Wat een geblaat hiero zeg, hoe is het nou werkt die lans een beetje?dan kan ik er ook een aanschaffen
![]()
als het werkt wil ik er ook 1
Ik heb een paar filmpjes bekeken van dat ding en ze gaan steeds een schone wagen wassen , why

En wat doet dit goedje met je waxlaag

- Adriaan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Voor een mooi resultaat is het handig als je ook de spons gebruikt. Maarre dat kan heel snel hoor, in 1 minuut en 20 seconden is het zaakje klaar:speedy schreef:Ik ben ook zeer benieuwd want kan mij niet voorstellen dat je geen spons nodig zou hebbenBlont-007 schreef:Wat een geblaat hiero zeg, hoe is het nou werkt die lans een beetje?dan kan ik er ook een aanschaffen
![]()
als het werkt wil ik er ook 1

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je kijkt naar professionele autoreinigers dan zie je dat ze altijd met zo'n foamlans beginnen. Dus ik denk dat het toch best wel goed kan werken.
Maar Mats en ik gaan zo aan de slag, dus vanavond weten jullie of het echt werkt of niet! Spannend hoor!
Maar Mats en ik gaan zo aan de slag, dus vanavond weten jullie of het echt werkt of niet! Spannend hoor!

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou, Mats en ik hebben de JCW ge-foamlanst
Zo stond de JCW er bij. Ongeveer 2 weken niet gewassen en een lekker vies laagje. Ik rij elke door Amsterdam Westpoort, dus daar wordt 'ie best snel vies.

Begonnen met de auto af te spuiten met de Karcher:
vervolgens de JCW in de foam gezet:
En dan alles laten weken. Geheel volgens de beschrijving gedaan en dus 8 - 10 minuten gewacht......
wachten....wachten.....wachten.....wachten.....wachten....etc...
wachten....wachten....wachten.....wachten....
en toen afgespoten:

afspoelen:

En dan is dit het resultaat:

en een filmpje van het resultaat:
En wat vinden we er van?....
Tsja, om eerlijk te zijn valt het mij erg tegen. Hij wordt wel schoon, maar zoals je op bovenstaande detailfoto's kan zien is echt schoon anders. Er blijft best wel wat vuil achter en ook als je de auto gewoon laat opdrogen, blijven er lelijke resten achter. Ik vond er nog zoveel troep opzitten, dat ik 'm niet durfde af te drogen met m'n microvezeldoek. Ik ben er net nog een keer omheen gelopen en zelfs op het linkerportier zitten nog gewoon vuilresten van opspattend vuil. Met een emmer en een spons/washandschoen wordt je auto vele malen schoner.
Ik heb precies de instructie gevolgd en de auto na het foamen en afspuiten nogmaals afgespoten zonder hogedruk (zoals voorgeschreven).
Kortom; ik ben niet enthousiast en stuur de lans weer terug.....
Zo stond de JCW er bij. Ongeveer 2 weken niet gewassen en een lekker vies laagje. Ik rij elke door Amsterdam Westpoort, dus daar wordt 'ie best snel vies.

Begonnen met de auto af te spuiten met de Karcher:
vervolgens de JCW in de foam gezet:
En dan alles laten weken. Geheel volgens de beschrijving gedaan en dus 8 - 10 minuten gewacht......

wachten....wachten.....wachten.....wachten.....wachten....etc...
wachten....wachten....wachten.....wachten....
en toen afgespoten:

afspoelen:

En dan is dit het resultaat:

en een filmpje van het resultaat:
En wat vinden we er van?....
Tsja, om eerlijk te zijn valt het mij erg tegen. Hij wordt wel schoon, maar zoals je op bovenstaande detailfoto's kan zien is echt schoon anders. Er blijft best wel wat vuil achter en ook als je de auto gewoon laat opdrogen, blijven er lelijke resten achter. Ik vond er nog zoveel troep opzitten, dat ik 'm niet durfde af te drogen met m'n microvezeldoek. Ik ben er net nog een keer omheen gelopen en zelfs op het linkerportier zitten nog gewoon vuilresten van opspattend vuil. Met een emmer en een spons/washandschoen wordt je auto vele malen schoner.
Ik heb precies de instructie gevolgd en de auto na het foamen en afspuiten nogmaals afgespoten zonder hogedruk (zoals voorgeschreven).
Kortom; ik ben niet enthousiast en stuur de lans weer terug.....

- Fabian
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Mooi verhaal Rob en leuk om jou eens de auto te zien wassen, haha!!!
Nou als het niet goed werkt weten we dat ook weer, zou het idd nog beter gaan als je een hele sterke hd-reiniger zou hebben?
Ciao!
Nou als het niet goed werkt weten we dat ook weer, zou het idd nog beter gaan als je een hele sterke hd-reiniger zou hebben?
Ciao!

MINI Cooper F56
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
In een ver verleden heb ik stage gelopen bij een producent van industriële schoonmaakmiddelen, Otares in Enschede.
Daar is een sufgeleerde destijds een jaar bezig geweest om van alles en nog wat uit te proberen om een schoonmaakmiddel te ontwikkelen om auto's en vrachtwagens zonder mechanische actie schoon te krijgen. Door afspuiten dus. Dat was bij lange na niet gelukt. Het zou mij ten zeerste verbazen als een auto schoon te krijgen is zonder er met een spons of washandschoen overheen te gaan, of een hogedrukreiniger die de lak er niet afspuit.
Daar is een sufgeleerde destijds een jaar bezig geweest om van alles en nog wat uit te proberen om een schoonmaakmiddel te ontwikkelen om auto's en vrachtwagens zonder mechanische actie schoon te krijgen. Door afspuiten dus. Dat was bij lange na niet gelukt. Het zou mij ten zeerste verbazen als een auto schoon te krijgen is zonder er met een spons of washandschoen overheen te gaan, of een hogedrukreiniger die de lak er niet afspuit.
Onze sponsors