Ons MINI-park. JCW is verkocht.... p.396

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 10:28

Ik Jou ook!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

18 feb 2011, 10:31

mushrop schreef:Ik Jou ook!

:lol: echt? :mrgreen:

Zelfs met beeldmateriaal :D
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 10:59

Ben ook benieuwd naar die foam lance, die dingen worden toch verkocht door Sid van dit forum?
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 12:12

speedy schreef:
Blont-007 schreef:Wat een geblaat hiero zeg, hoe is het nou werkt die lans een beetje? :mrgreen: dan kan ik er ook een aanschaffen :p
Ik ben ook zeer benieuwd want kan mij niet voorstellen dat je geen spons nodig zou hebben :s
als het werkt wil ik er ook 1 8)
Ik heb er niet zo veel vertrouwen in !!
Ik heb een paar filmpjes bekeken van dat ding en ze gaan steeds een schone wagen wassen , why :mrgreen:
En wat doet dit goedje met je waxlaag :?
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 12:18

speedy schreef:
Blont-007 schreef:Wat een geblaat hiero zeg, hoe is het nou werkt die lans een beetje? :mrgreen: dan kan ik er ook een aanschaffen :p
Ik ben ook zeer benieuwd want kan mij niet voorstellen dat je geen spons nodig zou hebben :s
als het werkt wil ik er ook 1 8)
Voor een mooi resultaat is het handig als je ook de spons gebruikt. Maarre dat kan heel snel hoor, in 1 minuut en 20 seconden is het zaakje klaar:

Afbeelding
RobbeDoes
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 12:22

je hebt het ook in leuke kleurtjes:
:lol:
:lol:
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 13:11

Ik ben ook heel benieuwd.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 13:21

Als je kijkt naar professionele autoreinigers dan zie je dat ze altijd met zo'n foamlans beginnen. Dus ik denk dat het toch best wel goed kan werken.

Maar Mats en ik gaan zo aan de slag, dus vanavond weten jullie of het echt werkt of niet! Spannend hoor!

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 16:37

Nou, Mats en ik hebben de JCW ge-foamlanst

Zo stond de JCW er bij. Ongeveer 2 weken niet gewassen en een lekker vies laagje. Ik rij elke door Amsterdam Westpoort, dus daar wordt 'ie best snel vies.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Begonnen met de auto af te spuiten met de Karcher:

vervolgens de JCW in de foam gezet:

En dan alles laten weken. Geheel volgens de beschrijving gedaan en dus 8 - 10 minuten gewacht...... :()

wachten....wachten.....wachten.....wachten.....wachten....etc...

wachten....wachten....wachten.....wachten....

en toen afgespoten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

afspoelen:

Afbeelding

Afbeelding

En dan is dit het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en een filmpje van het resultaat:

En wat vinden we er van?....

Tsja, om eerlijk te zijn valt het mij erg tegen. Hij wordt wel schoon, maar zoals je op bovenstaande detailfoto's kan zien is echt schoon anders. Er blijft best wel wat vuil achter en ook als je de auto gewoon laat opdrogen, blijven er lelijke resten achter. Ik vond er nog zoveel troep opzitten, dat ik 'm niet durfde af te drogen met m'n microvezeldoek. Ik ben er net nog een keer omheen gelopen en zelfs op het linkerportier zitten nog gewoon vuilresten van opspattend vuil. Met een emmer en een spons/washandschoen wordt je auto vele malen schoner.

Ik heb precies de instructie gevolgd en de auto na het foamen en afspuiten nogmaals afgespoten zonder hogedruk (zoals voorgeschreven).

Kortom; ik ben niet enthousiast en stuur de lans weer terug..... :|

Afbeelding
RobbeDoes
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 16:41

mooi verhaaltje :icon_top:

weten we dat ook weer, dat het niet echt super werkt!
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 16:51

Jammer Rob, maar dat is geen foam :| Ben bang dat de hd niet krachtig genoeg is, dat zie je ook wel aan het piele straaltje. Welk model heb je van Kärcher?
Ossie
The Calendar Guy

18 feb 2011, 17:24

Samen wassen in de wasbox is ook gewoon veel gezelliger. :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Fabian
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 feb 2011, 17:25

Mooi verhaal Rob en leuk om jou eens de auto te zien wassen, haha!!!

Nou als het niet goed werkt weten we dat ook weer, zou het idd nog beter gaan als je een hele sterke hd-reiniger zou hebben?

Ciao! :mrgreen:
MINI Cooper F56
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

18 feb 2011, 17:35

In een ver verleden heb ik stage gelopen bij een producent van industriële schoonmaakmiddelen, Otares in Enschede.
Daar is een sufgeleerde destijds een jaar bezig geweest om van alles en nog wat uit te proberen om een schoonmaakmiddel te ontwikkelen om auto's en vrachtwagens zonder mechanische actie schoon te krijgen. Door afspuiten dus. Dat was bij lange na niet gelukt. Het zou mij ten zeerste verbazen als een auto schoon te krijgen is zonder er met een spons of washandschoen overheen te gaan, of een hogedrukreiniger die de lak er niet afspuit.
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 17:39

wel jammer, was erg leuk geweest…. good try, mooie beschrijving...

Terug naar “Show your ride”