Challenge MINI R53
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Geen idee, morgen krijg ik foto's, speciaal om gevraagd
Ik dacht dat er een JCM uitlaat met catback maar kreeg net een mailtje doorgestuurd van de JCW afdeling dat er een standaard spruit onder hangt met een gemodificeerde JCW catback. Daarom heb ik om foto's gevraagd van spruit en uitlaat om het zelf even te beoordelen..
Ik dacht dat er een JCM uitlaat met catback maar kreeg net een mailtje doorgestuurd van de JCW afdeling dat er een standaard spruit onder hangt met een gemodificeerde JCW catback. Daarom heb ik om foto's gevraagd van spruit en uitlaat om het zelf even te beoordelen..
- PepperWhite
- Volledig MINI minded!
- Locatie: hoog en droog
Bericht
Bij die challenge die bij sam staat zit een bruut schroefset onder van koni speciaal gemaakt voor de challenge mini ( staat erop) , hebben jullie dat ook ?
Low , lower , lowest ...
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Gaaf dude, congratz!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- PepperWhite
- Volledig MINI minded!
- Locatie: hoog en droog
Bericht
Dan moet je maar is komen kijken , is toch echt zo ... Bel sam ff die weet er ook alles van ..staat er zelfs op dat koni t speciaal gemaakt heeft voor de challenge miniDaveke schreef:De Challenge mini's hebben altijd KW's of Bilsteins gehad. Koni heeft nooit schroefsets gemaakt voor Challenge Mini's

Low , lower , lowest ...
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- dqs23
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Amstelveen
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nog maar een nachtje slapen (ofja, in mijn geval werken) en dan stap ik op de vlieger naar Edinburgh om hem te gaan halen!
Inmiddels zijn we al redelijk vaak van gedachten veranderd wat we nu precies qua vermogen willen.
Turbo, Rotrex, Eaton, TVS, Lysholm - alles is denk ik wel de revue gepasseerd, en we zijn er nog altijd niet aan uit
Voor wie zin heeft, vrijdagochtend om 9.30 kom ik aan in de haven van Ijmuiden
Inmiddels zijn we al redelijk vaak van gedachten veranderd wat we nu precies qua vermogen willen.
Turbo, Rotrex, Eaton, TVS, Lysholm - alles is denk ik wel de revue gepasseerd, en we zijn er nog altijd niet aan uit

Voor wie zin heeft, vrijdagochtend om 9.30 kom ik aan in de haven van Ijmuiden
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
- Turbo; ik heb nu met enkele mensen gesproken die mee hebben gereden in turbo R53's, en alhoewel het boven de 4000 toeren feest is, was het eronder een tamme ellende, bovendien kwam de boost boven de 4000 toeren zo hard erin geslagen dat het niet erg prettig reed op het circuit
- Rotrex; je moet de charger op toeren houden, want bij een verkeerde schakelbeweging, of verkeerde versnelling in de bocht, is het vermogen weg. De koppelcurve stijgt nl ook lineair. Met Jan heb ik geen problemen, hij draait vaak om de zaak heen, maar snapt het ook wel donders goed allemaal. Prijs van de kit is ook behoorlijk hoog, en of je bijna 400 pk nodig hebt..
- TVS; relatief nieuw, heeft zich nog niet bewezen, maar eens zien wat dat doet
- Lysholm; De charger is bijna niet te krijgen tweedehands, want hoeveel C32 AMG's worden er in de prak gereden, haha. Daarbij als je hem nieuw koopt is het niet erg interessant meer en wordt het een CUSTOM werkje om het gemonteerd te krijgen.. Niet leuk..
Momenteel neigen we naar het volgende;
17% pulley, 2% krukaspulley, alles gebalanceerd, andere zuigers, sterke drijfstangen, ARP bouten overal, CatCam, 550's, Aquamist systeem met 100% methanol, KAVS Chargecooler, bypassvalve (of blow off), gasklep en coating op alle onderdelen gevoelig voor hitte (ja ALLE), Thumper kop en inlaatspruit, koperen koppakking, mocal 13 rij oliekoeler, Challenge uitlaat, thermostaat en koppeling/vliegwiel en tot slot de Mishimoto. Dan wel de standalone van 1320 erin. Hopelijk kom je dan ook op +/- 300 pk uit. Het is al gedaan, dus zou ip nog wel eens moeten lukken
- Rotrex; je moet de charger op toeren houden, want bij een verkeerde schakelbeweging, of verkeerde versnelling in de bocht, is het vermogen weg. De koppelcurve stijgt nl ook lineair. Met Jan heb ik geen problemen, hij draait vaak om de zaak heen, maar snapt het ook wel donders goed allemaal. Prijs van de kit is ook behoorlijk hoog, en of je bijna 400 pk nodig hebt..
- TVS; relatief nieuw, heeft zich nog niet bewezen, maar eens zien wat dat doet
- Lysholm; De charger is bijna niet te krijgen tweedehands, want hoeveel C32 AMG's worden er in de prak gereden, haha. Daarbij als je hem nieuw koopt is het niet erg interessant meer en wordt het een CUSTOM werkje om het gemonteerd te krijgen.. Niet leuk..
Momenteel neigen we naar het volgende;
17% pulley, 2% krukaspulley, alles gebalanceerd, andere zuigers, sterke drijfstangen, ARP bouten overal, CatCam, 550's, Aquamist systeem met 100% methanol, KAVS Chargecooler, bypassvalve (of blow off), gasklep en coating op alle onderdelen gevoelig voor hitte (ja ALLE), Thumper kop en inlaatspruit, koperen koppakking, mocal 13 rij oliekoeler, Challenge uitlaat, thermostaat en koppeling/vliegwiel en tot slot de Mishimoto. Dan wel de standalone van 1320 erin. Hopelijk kom je dan ook op +/- 300 pk uit. Het is al gedaan, dus zou ip nog wel eens moeten lukken
