Mini Cooper S Roadster
- maximiliaan
- Mod virus alert!
Bericht
Re: Mini Cooper S Roadster
Prachtig Louis! Wederom een prachtige mod!
From MINI Roadster to MINI F56 Cooper to a F56 S with JCW kit
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
waarom zet je het stuur er niet direct even in, is nog geen 20 minuten werk. Kan je er gelijk van genieten. Dat zijn nou van die dingen die je easy even zelf kan doen.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
- Accu los
- Met een schroevendraaier in het gaatje onderin je stuur vrotten
- Stekkers loshalen
- Moer los draaien
- Stuur eraf
- Kapjes overzetten
- Nieuw stuur erop
- Moer weer vast draaien
- Stekkers aansluiten
- Airbag op je stuur klikken
- Accu weer aansluiten
Klaar!
X2mushrop schreef:waarom zet je het stuur er niet direct even in, is nog geen 20 minuten werk. Kan je er gelijk van genieten. Dat zijn nou van die dingen die je easy even zelf kan doen.
- Accu los
- Met een schroevendraaier in het gaatje onderin je stuur vrotten
- Stekkers loshalen
- Moer los draaien
- Stuur eraf
- Kapjes overzetten
- Nieuw stuur erop
- Moer weer vast draaien
- Stekkers aansluiten
- Airbag op je stuur klikken
- Accu weer aansluiten
Klaar!
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Ja had zeker ook gekund... ik had van Casper al het filmpje en zoiets lukt me wel...
Heb van de week 's avonds de velgjes in de 3 lagen wheel sealant gezet. En gisterenavond heb ik de remklauwen bijgetipt qua verf...
Dan had ik het vanavond moeten doen want het weekend zijn we veel weg... En bovendien ik zit pas na dinsdag weer in de Mini dus merk het sowieso dan pas...
Heb van de week 's avonds de velgjes in de 3 lagen wheel sealant gezet. En gisterenavond heb ik de remklauwen bijgetipt qua verf...
Dan had ik het vanavond moeten doen want het weekend zijn we veel weg... En bovendien ik zit pas na dinsdag weer in de Mini dus merk het sowieso dan pas...
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Zo vandaag was MOD-DAY....
Op het lijstje stonden de JCW remmen voor en achter, JCW stuur en de nieuw gecoate R112's i.c.m. winterbandjes.
Eerst de oude remmen demonteren. Daar moet je natuurlijk de oude remvloeistof voor aftappen:

Netjes alles schoonmaken:

Schijven monteren met kopervet zodat het ooit nog loskan:

Daarna klauw monteren met locktite + 110NM vastzetten zodat hij niet zomaar los kan komen:

Tja en dan krijg je het volgende plaatje:
Voorkant:

Achterkant:

Toen nog even het nieuw stuur erin:

Vervolgens de wielen er weer op en dan is dit het eindresultaat:

Ik weet hij is zo vies als een vet varken... maar het is nu niet echt het weer om hem rustig te wassen.
Ik zal tzt als het droog is hem netjes wassen en nog wat nettere foto's (geen iphone) maken
Raymond kwam ook nog ff langs voor het verwisselen van zijn bobine + bougiekabels. De Cabbie loopt ook weer lekker.

Op het lijstje stonden de JCW remmen voor en achter, JCW stuur en de nieuw gecoate R112's i.c.m. winterbandjes.
Eerst de oude remmen demonteren. Daar moet je natuurlijk de oude remvloeistof voor aftappen:

Netjes alles schoonmaken:

Schijven monteren met kopervet zodat het ooit nog loskan:

Daarna klauw monteren met locktite + 110NM vastzetten zodat hij niet zomaar los kan komen:

Tja en dan krijg je het volgende plaatje:
Voorkant:

Achterkant:

Toen nog even het nieuw stuur erin:

Vervolgens de wielen er weer op en dan is dit het eindresultaat:

Ik weet hij is zo vies als een vet varken... maar het is nu niet echt het weer om hem rustig te wassen.
Ik zal tzt als het droog is hem netjes wassen en nog wat nettere foto's (geen iphone) maken

Raymond kwam ook nog ff langs voor het verwisselen van zijn bobine + bougiekabels. De Cabbie loopt ook weer lekker.

- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Super staat allemaal erg dikkie dik

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna

Super staat allemaal erg dikkie dik

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- Ivo
- Volledig MINI minded!
- marinusrules
- Be Mini
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mini Cooper S Roadster
Zo, dat is even een metamorfose .. Het was al een super mooie roadster, maar hoe vet is dit.
Dat geluid blijft uber..
Ik dacht trouwens dat je het stuur had gekocht voor onder de kerstboom..
Wat ga je nu kopen voor onder de boom?
( een momentsleutel ? Of een pneumatische accuboormachine met enkel standje 3:mrgreen: )
Dat geluid blijft uber..

Ik dacht trouwens dat je het stuur had gekocht voor onder de kerstboom..

Wat ga je nu kopen voor onder de boom?
( een momentsleutel ? Of een pneumatische accuboormachine met enkel standje 3:mrgreen: )

- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Okay even een extra tip voor iedereen: Als je je wielen terug plaats en hem aandraait met een accu slagboormachine check dan wel ff op welke stand dat ding staat. Tijdens het monteren bleek hij op standje 1 te staan... Dus de brug af en test rijden maar. Na een drempeltje trilling in het stuur... I denk WTF... gelijk rustig terug gereden. Draai bij de garage naar binnen... lekke band storing... hier klopt iets niet... Wat bleek standje 1 was "handvast" bouten zaten dus lekker los
Na ze netjes vast gezet te hebben met de momentsleutel reed de Roadster weer als een zonnetje....
Deze kan dus weer in de box met goede verhalen...
Momentsleutel heb ik al Raymond.Raymond schreef:( een momentsleutel ? Of een pneumatische accuboormachine met enkel standje 3:mrgreen: )
Okay even een extra tip voor iedereen: Als je je wielen terug plaats en hem aandraait met een accu slagboormachine check dan wel ff op welke stand dat ding staat. Tijdens het monteren bleek hij op standje 1 te staan... Dus de brug af en test rijden maar. Na een drempeltje trilling in het stuur... I denk WTF... gelijk rustig terug gereden. Draai bij de garage naar binnen... lekke band storing... hier klopt iets niet... Wat bleek standje 1 was "handvast" bouten zaten dus lekker los

Na ze netjes vast gezet te hebben met de momentsleutel reed de Roadster weer als een zonnetje....

Deze kan dus weer in de box met goede verhalen...

- Raymond
- Volledig MINI minded!
- Erjen
- Bijna verslaafd
Bericht
Wat een dikke mods! Ik ben erg benieuwd hoe dat JCW stuur rijdt. Volgens mij is 'tie ook een stukje kleiner is't nie?
Valt me op dat je nog geen GP2 diffusor hebt.

Uhr
- ieniemini
- Enthousiast
Bericht
wauw dat ziet er goed uit!
wat een mooie winterwielenset is het geworden!
Die jcw remmen staan nu dit gezien te hebben bij ons nu ook weer wat hoger op het wannahave's lijstje
wat een mooie winterwielenset is het geworden!
Die jcw remmen staan nu dit gezien te hebben bij ons nu ook weer wat hoger op het wannahave's lijstje

R57 cabrio, Eclipse Grey, punch leather, r108 black multispoke, chili, wired, jcw uitlaat, jcw stuur, black S scuttles, sport antenne, pilot leds
E91 335i touring M, sportpack, silver, 18" tinted, full
E91 335i touring M, sportpack, silver, 18" tinted, full
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
GP2 diff komt er bij mij niet onder... Onder een R56 of R58 helemaal top. Ik kan hem onder een roadster die chroom heeft niet waarderen. En ik blijf het chroom houden....
Stuur rijdt heerlijk. Lekker dik!Erjen schreef:Wat een dikke mods! Ik ben erg benieuwd hoe dat JCW stuur rijdt. Volgens mij is 'tie ook een stukje kleiner is't nie?
GP2 diff komt er bij mij niet onder... Onder een R56 of R58 helemaal top. Ik kan hem onder een roadster die chroom heeft niet waarderen. En ik blijf het chroom houden....
Onze sponsors