Mijn F56S JCW - Mini foto's (P46)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Mijn F56S JCW 'The Happiest Color'

04 feb 2016, 17:53

Hoppa! 8)

Mijn 10 jaar oude TRAK (210) kettingen kunnen omruilen voor een zelfde ongebruikte wél passende set (209) bij een bevlogen Marktplaatser, Cees, die een garage vol met dit soort (on)gebruikte spullenboel heeft voor mooie prijzen. Aardige vent ook, aanrader!

Mede dankzij de hulp van michail, thanks!! :icon_top:

Afbeelding
Ja ik weet het, ze moeten eigenlijk om de voorwielen... ;)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

04 feb 2016, 18:34

mooi systeem zo
Afbeelding
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

04 feb 2016, 18:57

Kijk, dat geluk moet je zo af en toe hebben, top :icon_top:
F56S JCW PRO LCI
michail
Enthousiast
Enthousiast

05 feb 2016, 11:19

Hoi Remco,

Mooi dat het zo gelukt is.
Bijzonder mens Cees :)
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 feb 2016, 16:24

michail schreef:Hoi Remco,

Mooi dat het zo gelukt is.
Bijzonder mens Cees :)
Hele aardige man en zeer ter zake kundig! :icon_top:

Hij had al een aantal verschillende passende kettingen van CENTRAX, TRAK en THULE voor me klaargelegd, van gebruikt tot nieuw. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een nieuwe set van het oude model, dezelfde die ik ook al had, omdat ik daar goed mee weet om te gaan. Plug and play, binnen een paar minuutjes liggen ze er om en zijn ze ook weer verwijderd. Ik heb mijn 'oude' set bij Cees achtergelaten en ook nog een set gewone sneeuwkettingen van mijn eerste BMW, die lagen hier ook al jaren een beetje te verstoffen. Iets mogen bijbetalen 'voor de service', maar dat had ik al ingecalculeerd. Kortom, ben dik tevreden!

Helaas ga ik dit voorjaar de sneeuw niet meer in, maar het volgende ski-seizoen ga ik zeker met de MINI... geheel voorbereid! 8)

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 feb 2016, 17:47

...mini MINI's! ;)

Afbeelding

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2016, 13:42

10.000 km, tijd voor een kleine update...

De tijd gaat snel, rij inmiddels als weer 7300 km met de nieuwe motor/turbo en met de JCW Pro tuningkit. Tot nu toe gaat alles probleemloos ('knock knock' on wood...), ik ben niet meer in de garage geweest voor verstoringen en zo heurt het natuurlijk ook. Gisteren even het oliepeil gecheckt en los van het feit dat ik geen fan ben van de langdradige meting door de auto zelf - ik heb toch echt liever een peilstok - zit ik nu halverwege. Geen idee hoeveel liter er in de auto zit, maar halfvol na 7500km klinkt mij niet als abnormaal in de oren bij een nieuwe motor. Of is dat het wel?

Ik heb ondertussen nog eens in een 'normale' S gereden en moet zeggen dat mijn extra vermogen toch wél erg merkbaar en lekker is. Het is door de upgrade echt een (nog) superrap(per) karretje geworden, wat je vooral merkt bij het doortrekken/inhalen op de snelweg. Bij het stoplicht is het nauwelijks te 'meten' want als je echt volgas weg wil rijden in de sportstand, dan spinnen de wielen best snel en kom je überhaupt niet van zijn plaats. Dat is in het begin wel even wennen, maar ik heb nu aardig door waar de grip zit en kom goed weg. Ben ook aan het testen met het aan/uit hebben van de DTC, heb het gevoel iets meer grip te hebben als ik 'traction' aan heb staan in de sportstand. Kan ook met de nattigheid van de laatste maanden te maken hebben, toch een beetje extra grip omdat het wegdek nat is ofzo?! Ik probeer dat DTC sowieso een beetje te begrijpen, in theorie is er best al veel over geschreven maar in de praktijk wil ik de verschillen wel eens zien/voelen. Mijn eerste indruk is dus dat met de DTC aan, iets meer grip. DSC helemaal uit, dat laat ik even voor wat het is omdat ik de banden niet in één seizoen wil opbranden... 8)

De regelbare klep in de uitlaat is ook nog steeds geweldig leuk en een 'must have' als je wat lol wil maken, hoewel ik zelf wel de meeste kilometers afleg met de klep gesloten. Komt omdat ik veel in de sportstand rij en het echte harde geknal hoeft bij mij niet per se de hele tijd, de subtiele plofjes die er normaal uitkomen zijn natuurlijk helemaal prima. Als ik in een tunnel rij of een parkeergarage, langs een geluidscherm of een smal straatje met aan weerszijden 'geluidsreflectie' dan kan ik het natuurlijk niet laten. Open dat ding en lekker herrie maken!

Dingen die mij ergeren aan mijn MINI zijn er nauwelijks, als ik dan toch één ding mag noemen dan is het het ontbreken van binnenverlichting achterin. Dat vind ik echt reuze irritant, zeker deze donkere dagen. Verder vind ik dat het interieur erg veel stof aan trekt, heb het gevoel dat ik de hele tijd met de Swiffer er doorheen moet (...en dat doe ik dan ook als ik voor een rood stoplicht sta) en niet alleen op de 'pianolak' delen, maar overal. Nog een klein dingetje, wat ik overigens ook bij mijn R56S had, is het achterlaten van strepen (aan de binnenkant) van de zijruiten als je ze open en dicht doet. Om gek van te worden, zal wel door het vilt/rubbers komen dat tegen het raam aanzit. Weet zo snel geen oplossing daarvoor, invetten lijkt me het alleen nog maar erger te maken. Ben benieuwd hoe dat in de zomer gaat, wellicht komt het omdat het nu altijd vochtig is?!

Qua mods gaat er niet veel meer gebeuren aan mijn karretje. Ik hou ervan om zaken zo veel mogelijk origineel/OEM te laten en ben over het uitrustingsniveau nu dik tevreden, zowel qua uiterlijk als ook technisch. Enige wat ik nog wel overweeg is de achterruiten te laten tinten of - nog liever - zonneschermen, maar dan wel graag in het zwart en niet de gekleurde uitvoeringen die MINI nu zelf op de markt heeft voor de F56. Daar heb ik al eens eerder wat over geschreven hier, komt vanzelf wel een keertje. Ik hoop dat er nog zwarte worden uitgebracht, al dan niet door MINI zelf.

Afbeelding
(Rule #1 @MaxisMuiden)

Deze MINI is verder nog steeds een headturner, krijg vrijwel dagelijks opmerkingen over de "leuke" "mooie" "gewaagde" en "bijzondere" kleur/auto. Wel grappig ook dat veel mensen in deze oranje variant een gele kleur zien en dat ook vragen "Wat is dit voor een kleur geel?" om vervolgens verbaast te zijn dat er op het kentekenbewijs toch echt als kleur 'oranje' staat. Veel aanspraak dus en dat is eigenlijk best leuk. En ik spreek mijzelf ook regelmatig aan op het voorrecht zo'n fraaie MINI te mogen rijden, wat een feest.

Kortom, de eerste 10dkm zijn me zeer goed bevallen ...op naar de volgende! :icon_top:

Afbeelding
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

14 feb 2016, 13:54

Leuke review!!! Kan het helemaal vinden met je laatste stuk. En voor mij dan te zeggen dat het toch echt mijn auto is en niet die van mijn man
Bij 5deurs heb ik geen last van weinig licht achterin. Maar ik zal wel meer lichtjes hebben, sowieso in de deuren.
Ik moet wel even terug want er is iets met mn bluetooth. Verbinding valt midden in gesprek soms weg, niet alleen met mijn telefoon.
Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2016, 18:42

Mooie review.

Die dtc/dsc systemen zijn tegenwoordig zo efficient, je hebt niet meer grip maar zo'n systeem weet het vermogen gewoon beter op de weg te krijgen. Daar zijn echt wel forse vooruitgangen geboekt tov bijvoorbeeld een R53. Daar leek het soms net een aan/uit schakelaar, geen grip, vermogen totaal geknepen :)
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Mijn F56S JCW 'The Happiest Color'

14 feb 2016, 19:14

Geen idee hoeveel liter er in de auto zit, maar halfvol na 7500km klinkt mij niet als abnormaal in de oren bij een nieuwe motor. Of is dat het wel?
Misschien even bellen met de dealer... Just to be sure..
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2016, 20:52

Ga ik doen! :icon_top:

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2016, 22:23

@Niek,

Ik bedoel inderdaad tussen min en max. Is dat dan een halve liter verbruik? Heb de dealer inmiddels een mailtje gestuurd of ik het beste even langs kan komen voor een check en anders is 't over een maandje weer banden wisselen, mogen ze 'm dan bijvullen.

In theorie snap ik het DTC/DSC/ESP/ESC/... verhaal wel ongeveer, is best wel wat info over te vinden. Kort maar krachtige uitleg vond ik op een BMW forum:
DSC staat normaal gesproken aan. Hij zal dan evt doorslippende wielen afremmen, het motorvermogen weghouden en dusdanig de individuele remmen bedienen dat de auto niet in een slip raakt.

Druk je eenmaal op de DTC knop, wordt DSC uitgeschakeld. Daarbij wordt DTC ingeschakeld. Dit betekent dat hij het vermogen minder weghaalt en ook meer wielspin toelaat. Dit is handig voor bijv. wegrijden in de sneeuw.

Houd je de DTC knop 3 seconden ingedrukt, zijn DSC + DTC uitgeschakeld en komt het op de rijder aan...

ABS is ten alle tijden ingeschakeld.
DTC/DSC uitgelegd door BMW:

Ander verhelderend filmpje vind ik deze:

Ik probeer nu in levende lijve de verschillen te ervaren en een beetje te testen, gewoon op straat want ik kom helaas niet op het circuit. 8)

Als ik niets doe - dus alles standaard heb (DSC aan) - voel ik dat de MINI afremt als ik op de grens een bocht doorrij, het systeem probeert dus inderdaad te voorkomen dat ik rond ga. Overigens heb ik dat met een BMW wel eens meegemaakt op een klaverblad ennûh rondgaan op een snelweg is niet fijn en behoorlijk spannend. Wel goed afgelopen trouwens, was gelukkig nuchter genoeg om niet te gaan remmen en goed (tegen) te sturen. Achteraf bleek dat er een oliespoor lag en daar is dus zelfs de techniek niet helemaal tegen opgewassen...

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 feb 2016, 10:34

Antwoord van de dealer iz. olie:
Het olieverbruik van de laatste generatie BMW / MINI motoren zit gemiddeld 1:8000 km.

Bij de huidige “nieuwe” motoren is de inloopfase minimaal, maar het olieverbruik zal zelfs nog iets minder worden naarmate motor beter ingelopen is.

Het verschil tussen min en max op de peilstok is exact 1 Ltr, u zit dus momenteel op een verbruik van 1:15000 km. Is in orde!

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”