Gisteren ochtend om 5u40 een aanrijding gehad met een onverlichte (anders gekleurde) fietser.
Ik stond aan een kruispunt te wachten om rechts af te slaan omdat er een auto van links kwam, toen de auto gepasseerd was zette ik aan om af te slaan ineens een doffe klap. Man wat was dat schrikken, ik heb die gewoon weg niet zien aankomen. Gelukkig was hij niet gekwetst, alleen heb ik schade aan de Clubman.
Toen ik hem er attent op maakte dat zijn voorlicht niet brandde gaf hij dit niet toe. Kijk maar zei ik, hij nam zijn fiets en draaide aan het wiel en wat denk je, het brandt niet, toen zette hij zijn dynamo aan en hij zei zie je wel dat het brandt. Ok geen probleem, ik bel de politie wel. No no pas de police was zijn reactie.
Ik vroeg nogmaals of hij nergens pijn had en dat bleek niet het geval te zijn. Hij nam zijn fiets beet en reed weg.
Ik was zodanig van mijn melk dat ik zijn gegevens niet heb maar dat speelt niet veel rol want ik zal toch in de fout gesteld worden aangezien het een zwakke weggebruiker is.
Heb wel bij de politie een aangifte gedaan.
Schade: 2 kleine indeuken en een dikke kras! Het zal herspuiten worden, kan niet uitgepolijst worden. Deuken zijn moeilijk te zien want de auto glimt te hard.