Floor-is' GP0064 [verkocht]

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mei 2012, 17:46

franklyn85 schreef:Zonde van de brake ducks voor derest geef je je eigen draai eraan en dat is goed en nooit meer zeggen dat hij orgineel moet blijven :lol:
Ik vind die ducts dan juist wel weer vet; maakt de bumper meer één geheel. In harmonie en meer van dat soort woorden.

Eigen draai: yes sir, althans.. Ik doe mijn best ;)

En dat origineel blijven: okay, je hebt gelijk. Zullen we dat nu achter ons laten verder? :)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mei 2012, 17:47

Floor-is schreef:Peter: Ieder zijn voorkeuren niet? :)
Gelukkig wel ja! :icon_top: :D
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mei 2012, 17:50

Hahaha hij blijft leuk he maar is nu voor altijd vergeten TOPSHIT
burn rubber not your soul

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mei 2012, 20:19

Zwarte delen erg gaaf, maar het hele dash zwart is mij iets te zwart. Maar dat wil ik nog even in het echt beoordelen.

Kan ook wel een spacer gebruiken, met name achter! Maar hoe dan ook een dikke ride 8)
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 mei 2012, 01:25

Ik vind zowel het interieur als het exterieur heel geslaagd! :-PP
Afbeelding
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 mei 2012, 16:34

Hupsa, nieuw probleem! Sjongejonge, het is wat met die GP's.

Dus vliegwiel vervangen, nieuwe koppeling geplaatst: allemaal prachtig. Draait als een zonnetje werkelijk, klonk goed, trekt goed, vermogen prima en geen rare bijgeluiden of wat dan ook. Floor is tevreden.

Tot vanmorgen dan, ik moest even stationair draaien bij het binnenrijden van de parkeergarage: dieselgeluiden uit de motorkap. WTF!? Snel, maar voorzichtig, plekje gezocht. Motorkap open, nog veel hardere herrie :roll:

Als je voor de auto staat is het de linker(boven)kant van het blok waar het geluid vandaan komt. Dus niet de koppeling waar iets mee is, phew! :icon_top:

Wat dan wel? Zonder echt te kunnen kijken heb ik het teruggebracht naar vijf mogelijkheden:
- Kettingspanner
- Kettinggeleider
- Tuimelaars naar de shit of in de shit
- Blok staat droog: geen olie of in ieder geval niet genoeg
- Motorsteun niet goed

1. Kettingspanner: die is pas nog vervangen. Zou heel raar zijn als die binnen een maand of twee de geest geeft niet?
2. Kettinggeleider: die heb ik nog niet vervangen, zijn nooit vervangen voor zover ik weet. Zitten op de plek van het geluid en zouden het dus kunnen zijn.
3. Tuimelaar stuk: dan zou ik in theorie bij meer toeren meer herrie moeten hebben. Maar >1100rpm is het geluid eigenlijk weg, dus dat lijkt me niet logisch. Als het de tuimelaar is daar, dan is het waarschijnlijk dat gele dopje of een veer die niet meer helemaal goed zit ofzo; dat kan ik snel genoeg zien.
4. Geen olie: lijkt me potdorie niet! Ik heb vorige week de olie nog gecheckt, na de laatste oliewissel minder dan 3000km gereden. Tenzij er echt iets lek is geraakt kan dat het dus eigenlijk ook niet zijn.
5. Motorsteun niet goed.. Dan heb ik de herkomst van het geluid niet helemaal op de juiste plek zitten; zou in theorie natuurlijk kunnen, maar lijkt me onwaarschijnlijk.

Verder linksboven op het blok: lager, tandwiel, ketting, brandstofpomp zit daar ook in de buurt. De compressor klinkt nog prima, injector lijkt me ook niet. Vanavond IC eraf, bobine eraf, kleppendeksel los en maar eens goed kijken.

Ben er wel enorm pissig over, heb je het ene opgelost, komt er weer een nieuw probleem.. Als hij rijd, dan is het top, maar als de problemen er zijn dan kost het telkens weer bakken met geld :/

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 mei 2012, 16:37

Bobine kun je laten zitten, maak je bougieskabels los en haal die stroomaansluiting op de achterkant los dan pak je de kleppendeksel er zo van af nl :)
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 mei 2012, 16:40

Heh, dat is waar ook. Nouja de boel moet gewoon even los vanavond, berg licht erbij en goed kijken.. Tering Jantje ik baal echt als een stekker!

Lambdasonde die uit de Janspeed kwam, druklager stuk, koppeling aan vervanging toe en nu dit weer. Allemaal binnen een tijdsbestek van wat, 2-3 weken?

Voordeel is natuurlijk wel dat de lambdasonde nu beter (vast)zit en ik minder snel P0420 krijg, dat er een nieuwe koppeling met vliegwiel inzit en dat er dadelijk -wellicht- weer nieuwe onderdeeltjes in zullen zitten natuurlijk. Maar da's enkel het voordeel van een nadeel. ;)

BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 mei 2012, 19:17

Spacers vanachter zouden niet misstaan..
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 mei 2012, 21:44

Spacers voor naar 10mm en achter naar 15mm inderdaad. Maar eerst zorgen dat ik er weer mee kan rijden!

Heb de boel open gehad, met Sam gebeld, met Daveke gebeld en we zijn er nog niet achter..
Er zit zat olie in het blok, de motorsteunen zijn prima, de tuimelaars zien er prima uit (wel wat slijtsporen op de nokkenas, maar niks schokkends).
De kettingspanner kon ik niet zo bij, maar de geleiders zien er uit alsof ze prima gespannen zijn. Die geleiders zijn wel zo'n beetje de laatste optie die ik zelf zo in kan schatten moet ik zeggen. :(
Oh en dat vacuumventiel op het kleppendeksel is het ook niet, heb ik gecontroleerd ;)

Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 mei 2012, 21:49

App eens een foto van die slijtsporen.. Toch geen gaten oid he?

KoenV had nl echt happen uit zn OEM nokkenas.. Ook niet echt een goed teken

Ik heb net even naar mijn oude geleiders gekeken, de achterste heeft een soort van gleuf in het midden, dus die is ook ,niet gebroken op de foto
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 mei 2012, 21:53

Heb geen foto van de nokkenas gemaakt. Er zitten geen gaten in of iets, wat lichte slijtsporen dat is alles (ik schat minder dan 1/20ste mm diep).

speedy
NMC Legend
NMC Legend

07 mei 2012, 22:02

Wat een mooie gp 8) zwart staat hem goed en vind het dak niet zo storend :wink:

Terug naar “Show your ride”