FRENK'S.....JCW GP1309 FOR SALE

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

Re: FRENK'S.....JCW GP1309 revisie is begonnen :-)

28 mar 2014, 21:10

marcel700 schreef:
franklyn85 schreef:
marcel700 schreef:Die vergroote inlaat is imo faal.

Waarom heb je dat gedaan?

Ik rij er zelfs al mee
Meeeen je nie gozer wtf :o

Enne en nu?

Met 19% betere warmte afvoer en snellere druk opbouw dat is wat ik merk (denk te merken) voelt lekker aan veel pit
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

Re: FRENK'S.....JCW GP1309 revisie is begonnen :-)

28 mar 2014, 21:12

Het geluid van de charger veranderd ook gigantisch klinkt ook leuk niet zo TAM meer :D
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

Re: FRENK'S.....JCW GP1309 revisie is begonnen :-)

28 mar 2014, 21:28

Ik heb lichtgewicht rotors van stiegmeijer en ja vind het niet heel veel verschil maar misschien maakt dat juist het verschil dat ik voel.

En heb hem ook gepolijst
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

Re: FRENK'S.....JCW GP1309 revisie is begonnen :-)

28 mar 2014, 21:31

Dat zijn eigenlijk gewoon rebuild parts
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

Re: FRENK'S.....JCW GP1309 revisie is begonnen :-)

28 mar 2014, 21:32

marcel700 schreef:Uhmmm interessant....

Eigenlijk is dat egt uit den boze om die driek hoek te vergroten en verpest je de hele luchtstroom.
Teminste dat is wat ik op diverse forums erover gelezen heb :D

Heb zelf een extra charger waarmee ik rommel En heb nu andere schroepen/lichter, koppeling met veer, gepord en gepolijst En was van plan om dat driekhoekje te vergroten maar na diverse forums te hebben gelezen besloten om daar niks aan te doen.
:mrgreen: Vindt daarom wel gaaf dat jij er positief er over ben en zal me er weer eens in verdiepen.

En ja je weet hoe ik ben ik heb schijt aan andere ik doe het gewoon en kan zeggen dat ik het geprobeerd heb en vind het ook leuk om te doen.
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

Re: FRENK'S.....JCW GP1309 revisie is begonnen :-)

28 mar 2014, 21:34

marcel700 schreef:Aaaa niceee zelfde soort rotors als mij.

:))
Lache maar hij word wel een stukje heter dan normaal maar dat kan ook komen door de Pully maar ja hoe sneller het boeltje draait dus ook na verandering van rotors word de lucht sneller en beter gecomprimeerd betekent automatisch meer hitte
burn rubber not your soul

Afbeelding
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1636
Lid geworden op: 27 okt 2011, 11:28

Re: FRENK'S.....JCW GP1309 revisie is begonnen :-)

28 mar 2014, 21:52

Heb je nieuwe bussen erin moeten zetten neem ik aan? Of heb je dan een extreeeeeem dunne wand
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

Re: FRENK'S.....JCW GP1309 revisie is begonnen :-)

28 mar 2014, 21:58

Ik neem aan dat je sleeves bedoeld voor in het onderblok met bussen

Zoja Nee dat hoeft niet wanden van het Chrysler onderblok zijn dik zat
burn rubber not your soul

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: FRENK'S.....JCW GP1309 revisie is begonnen :-)

29 mar 2014, 09:21

Dat is dus niet waar, die wanden zijn juist extreem dun na opboren.
Met enkel opboren lukt sowieso niet richting 1,8. Daar heb je ook andere zuigers/crank/drijfstangen voor nodig om een stroker kit te bouwen. En zelfs die worden allemaal gesleeved omdat de zuigerwanden anders te dun worden.

Standaard is de inhoud 77mm x 85,8 - 1598 cc
Als je enkel de cilinder groter maakt en bijv naar een 78 mm gaat, wat al een behoorlijke zuiger is, dan haal je pas 1650 cc - wat nog geen 1,8 ltr is. Met mijn 77,5 zuigers, geen sleeves en lichtjes hogere compressie blijf ik zelfs steken op dezelfde inhoud van 1598 cc. Heb je dan ook een zuiger gepakt met een lagere compressie?

Om een 1,8 ltr te maken heb je nl een 81,5 mm zuiger nodig, en dan heb je dus ECHT een te dunne zuigerwand. Wat je wel kan doen is de slag vergroten, maar dan heb je naast langere drijfstangen ook een andere krukas nodig. Heb je dat gedaan?

bron; originele mini-documenten een motorinhoud-calculator
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

Re: FRENK'S.....JCW GP1309 revisie is begonnen :-)

29 mar 2014, 09:29

Nee niet gedaan is ook niet nodig. Gebruiken gewoon ARP

Test blok heeft 50K gelopen en werkt perfect
burn rubber not your soul

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: FRENK'S.....JCW GP1309 revisie is begonnen :-)

29 mar 2014, 09:30

Welke zuigers heb je dan?
Ik ken nl geen enkele fabricant die 81,5 mm zuigers maakt voor het mini-blok...
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

Re: FRENK'S.....JCW GP1309 revisie is begonnen :-)

29 mar 2014, 11:59

Is ook geen 1.81
burn rubber not your soul

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”